دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چربی سوزهای مفید را بشناسید!
9
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چربی سوزهای مفید را بشناسید!,چربی سوزهای مفید ,چربی سوز ,کلم ,بادمجان, آناناس ,جو دوسر, غلات ,چای سبز

برخی از مواد غذایی باعث سوزاندن چربی‌های بدن می‌شوند که بهتر است در وعده‌های غذایی مصرف شوند.مانند:

کلم

کلم تصفیه کننده خون است و اکسیری است که دوای همه دردهاست؛ در واقع دردی نیست که در مقابل کلم دوام آورد.

برگ کلم دارای مقدار زیادی کلسیم و گوگرد است و به علت داشتن آهک زیاد، ارسنیک و ید یکی از غذاهای بسیار عالی و مفید است که برای درمان سستی استخوان، سل و کم خونی نظیر ندارد.

چربی سوزهای مفید را بشناسید!

در کلم، املاح سولفات، نیترات دوپتاس و اکسیدهای آهن وجود دارد و به دلیل گلوکوزینولات برای پیشگیری از سرطان روده بهترین است و اثبات شده که کلم یک چربی سوز واقعی است.

بادمجان

بادمجان غنی از فیبر و پکتین است که چربی را جذب می‌کند و در از بین رفتن آن کمک می‌کند؛ در صورت سرخ نشدن برای هضم غذا مفید است.

بادمجان دارای خواص زیادی است و غنی از ویتامین‌های B، A، C و مواد معدنی مختلف از جمله کلسیم، فسفر، مس، گوگرد، منیزیم، پتاسیم و آهن است و دارای فیتونوترینت‌هایی است که خاصیت آنتی اکسیدانی فوق‌العاده‌ای دارند.

چربی سوزهای مفید را بشناسید!

بادمجان دارای خاصیت ضد سرطانی، ضد کلسترول بد خون و ضد ویروسی است؛ این سبزی را می‌توان به عنوان پادزهر برای مسمومیت های قارچ سمی استفاده کرد؛ ضمن اینکه رگ‌ها را باز می‌کند، از خطر سکته قلبی جلوگیری می‌کند و چربی سوز خوبی است.

آناناس

آناناس باعث سوختن چربی‌ها می‌شود و کالری این میوه به اندازه کالری سیب است.

به گفته دانشمندان این میوه ضد سرطان است و دارای کربوهیدرات، پروتئین، چربی و آب است؛ مواد معدنی آناناس شامل کلسیم، فسفر، آهن، سدیم، منگنز، منیزیم و پتاسیم است.

چربی سوزهای مفید را بشناسید!

این میوه یک منبع غنی از ویتامین C است و حاوی ویتامین های A، B1 و B2 است.

چربی سوزهای مفید را بشناسید!

جو دوسر

جودوسر دارای فیبر محلول و نامحلول است و چربی غذاهای دیگر را جذب می‌کند و می‌سوزاند؛ جودوسر معتدل است یعنی نه سرد است و نه گرم؛ به صورت معجزه آسایی کلسترول را کاهش می‌دهد.

این گیاه اثر ضد سرطان دارد و استفاده مداوم این گیاه از سرطان جلوگیری می‌کند؛ برای لاغر شدن هر روز جو دوسر بخورید زیر برای لاغری واقعاً فوق‌العاده است.

چربی سوزهای مفید را بشناسید!

جو دوسر قند خون را متعادل می‌کند و بهترین دارو برای تقویت قلب است مخصوصاً برای اشخاصی که در معرض حمله قلبی هستند البته روده را هم تمیز می‌کند.

دارچین

یک جایگزین خوب برای قند است و همچنین تنظیم کننده سطح قند خون (گلوکز) در بدن است و به سوخت چربی کمک می‌کند؛ دارچین اثرات منفی خوراکی‌های پرچرب را کاهش می‌دهد.

چربی سوزهای مفید را بشناسید!

چای سبز

چای سبز به سوزاندن چربی کمک می‌کند و باعث هضم آن می‌شود؛ دارای آنتی اکسیدان است و غنی از فلاونوئیدهاست که ضد التهاب هستند و باعث جلوگیری از خطر ابتلا به سرطان می‌شود. چای سبز جذب چربی را کم می‌کند.

چربی سوزهای مفید را بشناسید!

توصیه‌ها:

غذاهای غنی از فیبر مانند میوه‌ها، غلات کامل، عدس و .. را بیشتر مصرف کنید؛ سعی کنید در روز 45 دقیقه ورزش کنید زیرا از ذخیره شدن چربی‌ها جلوگیری می‌کند.

چربی سوزهای مفید را بشناسید!



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.4 از 5 (9 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits