دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
معرفی کامل قرص نوترارست مکمل غذایی کاهش استرس
6
زمان مطالعه: 5 دقیقه
نوترارست مکملی برای کاهش و دوری از استرس های روحی و فیزیکی میباشد. قرص نوترارست کارن حاوی 15 ریزمغذی کاهنده استرس در دوز موثره است که در ادامه به طور مختصر توضیح خواهیم داد .

نوترارست مکمل غذایی کاهش استرس

نوترارست : از جمله مشکلات شایع در دنیای امروز، استرس های فیزیکی و روحی می باشد. استرس سرمنشاء التهاب و التهاب سرمنشاء بسیاری از بیماری ها است.

در مطالعات دیده شده است که استرس می تواند سبب کاهش میل جنسی و حافظه شود، سیسم ایمنی را تضعیف کند و ریسک ابتلا به بیماری هایی چون فشارخون، دیابت و بیماری های قلبی را افزایش دهد.

استرس کیفیت زندگی را کاهش می دهد و سبب ایجاد اختلال در مسیر موفقیت می شود. به همین منظور کاهش استرس و کنترل آن بسیار حائز اهمیت است.

راهکارهای متعددی برای مقابله با استرس وجود دارد. راهکارهایی از قبیل تغذیه مناسب ، نرمش های هوازی، مراقبه، استفاده از مشاور و…. اما عملی کردن این روش ها زمان بر و کمی مشکل است.

یکی از ساده ترین و موثرترین راهکارهای کاهش استرس های روانی و فیزیکی، توجه به نوع تغذیه و استفاده از مکمل نوترارست میباشد .

برخی از ریزمغذی ها تاثیر مستقیمی بر کاهش استرس دارند. این ریزمغذی ها عموما ترکیباتی هستند که دفع ادراری آنها در زمان استرس افزایش پیدا کرده و ذخایر آن ها در شرایط استرس کاهش پیدا می کند.

در این مقاله، مکمل غذایی را معرفی می کنیم که به کاهش استرس های روحی و فیزیکی کمک می کند. نام این مکمل نوترارست می باشد.

معرفی نوترارست

شرکت داروسازی کارن اولین شرکت تولید کننده مکملهاى دارویى، غذایى، ورزشى و فرمولاهاى انترال می باشد. یکی از محصولات این شرکت نوترارست نام دارد.

همان طور که از نام آن مشخص است، مکمل غذایی ( و نه دارو) می باشدکه برای کاهش استرس تجویز می گردد.

نوترارست حاوی 15 ریزمغذی کاهنده استرس در دوز موثره است :

ترکیبات نوترارست

ترکیبات نوترارست به شرح زیر می باشند:

ویتامین های گروه B

ویتامین های گروه B در دوزهای بالا همچون داروهای ضدافسردگی عمل می کند. کمبود ویتامین های گروه B سبب ایجاد اختلال در عملکرد نوروترنسمیترهایی چون سروتونین(هورمون کاهنده استرس) می شوند.

همچنین دفع ادراری ویتامین هایی چون B6 در شرایط استرس افزایش پیدا می کند.

قرص نوترارست کارن | نوترارست مکمل غذایی کاهش استرس

قرص نوترارست کارن

قرص نوترارست حاوی ویتامین C

دریافت ویتامین C از دو جهت حائز اهمیت است. کاهش استرس و کاهش عوارض ناشی از استرس که در پی افزایش رادیکال های آزاد بروز می کند.

ویتامین C قدرت بالایی در کاهش هورمون استرس کورتیزول دارد و با بازی نقش خود به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی، سطح اکسیدان ها و رادیکال های آزاد در سلول ها را کاهش می دهد و از عوارض استرس می کاهد.

از طرفی لازم بذکر است که دفع ادراری این ویتامین در زمان استرس افزایش پیدا می کند و می بایست از طریق دریافت غذایی و مکمل ها جایگزین گردد.

قرص نوترارست کارن | نوترارست مکمل غذایی کاهش استرس

مشخصات قرص نوترارست کارن

قرص نوترارست حاوی منیزیم

منیزیم، ماده معدنی که فعالیت بسیاری از آنزیم های سیستم عصبی به آن وابسته است. استرس مزمن دفع ادراری منیزیم را افزایش می دهد و این خود یک سیکل معیوب را تشکیل می دهد چرا که کاهش منیزیم پلاسما باعث افزایش اضطراب و استرس می شود.

منیزیم علاوه بر استرس های روانی بر ریلکسیشن عضلانی و استرس های فیزیکی که به بدن تحمیل می شود هم تاثیر گذار است. از طرفی حضور منیزیم برای انجام فعالیت های سروتونین نیز ضروری است.

قرص نوترارست کارن | نوترارست مکمل غذایی کاهش استرس

کاربردهای قرص نوترارست

قرص نوترارست حاوی کولین

کولین یک ویتامین محلول در آب است که به نسبت سایر ویتامین ها کمتر شناخته شده است. این ماده مغذی در سنتز غشای سلولی، انتقال چربی ها، متیلاسیون و سنتز نوروترانسمیترها نقش دارد.

نتایج حاصل از یک مطالعه بزرگ نشان داد، افرادی که سطح کولین خون آن ها پایین است نسبت به سایرین عصبی تر هستند.

قرص نوترارست کارن | نوترارست مکمل غذایی کاهش استرس

نحوه مصرف نوترارست کارن

قرص نوترارست حاوی اینوزیتول

اینوزیتول در واقع یک نوع کربوهیدرات ساده است. این کربوهیدرات اشکال مختلفی دارد که ساختار همه آن ها شبیه به گلوکز می باشد.

از جمله فواید آن می توان به افزایش تمرکز و درمان مشکلات استرسی و اضطرابی اشاره نمود. همچنین اینوزیتول باعث افزایش گردش خون می شود و هرچه گردش خون در بدن افزایش یابد، اکسیژن بیشتری به اندام ها می رسد و کارکرد آنها بهتر می شود و همچنین فرد دیگر دچار احساس بی حالی و خواب آلودگی نخواهد شد.

سروتونین یکی از نوروترنسمیترهایی است که عملکردش وابسته به اینوزیتول می باشد. امروزه از دوزهای بالای اینوزیتول برای درمان اختلالات اضطرابی استفاده می شود.

قرص نوترارست کارن | نوترارست مکمل غذایی کاهش استرس

موارد مصرف قرص نوترارست کارن

قرص نوترارست حاوی ال-آرژنین و لیزین

اضطراب پاسخ بدن به شرایط استرس زا است. برخی از علائم اضطراب شامل نگرانی، اختلال خواب، تحریک پذیری، خارش بدن و تغییرات اشتها می باشد.

نتایج حاصل از یک مطالعه در ژاپن نشان می دهد که دریافت مکمل لیزین و ال-آرژنین به کاهش اضطراب کمک می کنند.

گفته می شود این دو اسیدآمینه می توانند سطح کورتیزول بزاقی به ویژه در مردان را کاهش دهند.

قرص نوترارست کارن | نوترارست مکمل غذایی کاهش استرس

نوترارست و استرس

قرص نوترارست حاوی PABA

پارا آمینوبنزوئیک اسید یا PABA از ترکیبات فولیک اسید می باشد. این ترکیب عموما در محصولات مراقبت از پوست و مو استفاده می شود.

چرا که قادر است از پوست در برابر اشعه آفتاب محافظت کند و از ریزش مو جلوگیری کند. در نتیجه می تواند در ریزش مو ناشی از استرس تاثیرگذار باشد.

مکمل نوترارست کارن به چه افرادی توصیه می شود

  • افرادی دارای استرس های روحی و فیزیکی
  • افراد دارای خستگی های مزمن و دارای احساس خواب آلودگی
  • افراد دارای ریزش مو ناشی از استرس و فشار کاری
  • افرادی که به ارتقاء سلامت عمومی خود توجه می کنند.
  • ورزشکاران حرفه ای و ورزشکارانی که مدت زمان تمرین آن ها طولانی است.

نتیجه :

استرس از جمله مشکلات رایج جامعه امروز است که بسیاری از افراد با آن دست و پنجه نرم می کنند.

نوترارست شرکت داروسازی کارن این امکان را برای شما فراهم می کند تا بجای استفاده از دارو با استفاده از مکمل غذایی استرس های خود را کاهش دهید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.5 از 5 (6 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits