دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
معرفی قرص کوانزیم کیوتن ۳۰ میلی گرم گلدن لایف 
12
زمان مطالعه: 7 دقیقه
کوانزیم کیوتن باعث افزایش تولید انرژی، بهبود قدرت بدنی و رفع خستگی مزمن در افراد می شود.


فواید مصرف کوانزیم کیوتن


کوانزیم کیوتن باعث افزایش تولید انرژی، بهبود قدرت بدنی و رفع خستگی مزمن در افراد می شود. کوآنزیم کیوتن آنتی ‌اکسیدان مهمی از خانواده یوبی‌کینون‌ها است که در بدن به طور طبیعی تولید می‌شود. این ترکیب محلول در چربی که نقش مهمی در تولید انرژی دارد، در مقادیر زیاد در میتوکندری سلول هایی مانند قلب، کبد، سیستم ایمنی و کلیه‌ها که به انرژی زیادی برای فعالیت های خود نیاز دارند، یافت می‌شود. منابع غذایی عمده کیوتن گوشت قرمز ، مرغ، ماهی، جگر و مغزهای گیاهی می باشد.

ویژگیهای کوانزیم کیوتن ۳۰ میلی گرم

  • افزایش تولید انرژی، بهبود قدرت بدنی و رفع خستگی مزمن
  • کمک به کاهش علائم بیماری‌های تحلیل برنده عصبی
  • آنتی‌اکسیدان قوی و مقابله باعلائم پیری در بدن
  • کنترل قند خون و حفظ سلامت قلب و عروق

روش مصرف کوانزیم کیوتن ۳۰ میلی گرم


روزی یک قرص همراه غذا میل شود.

کوآنزیم

مزایای مصرف کوانزیم کیوتن ۳۰ میلی گرم

یوبی کینیون یا کوآنزیم (CoQ10) Q10 در سال ۱۹۹۵ توسط فردکرین کشف شد. کوآنزیم Q10 یک ویتامین و یا ماده ویتامین مانند محسوب شده و مانند سایر ویتامین ها بطور طبیعی در منابع غذایی یافت می شود ولی مقدار آن در این منابع غذایی بسیار کمتر است.

کوآنزیم Q10 در همه بافت ها سنتز می گردد. بیوسنتز آن یک فرایند چند مرحله ای است که حداقل به هشت ویتامین و چندین عنصر معدنی کمیاب نیاز دارد. کوآنزیم Q10 در چربی حل شده و در همه سلول های بدن وجود دارد و به عنوان کوآنزیم در بسیاری از مراحل آنزیماتیک مهم در تولید انرژی در درون سلول عمل می کند. بیشترین مقدار آن در اندام هایی چون کبد، قلب، عضله، کلیه و مغز یافت می شود.

عملکرد دیگر آن به عنوان آنتی اکسیدان می باشد. سنتز درونی ویتامین و نیز جذب آن از طریق مواد غذایی موجب حفظ مقدار نرمال آن در یک فرد سالم می گردد. تأثیرات مثبت کوآنزیم Q10 در درمان بیماری ایدز، سرطان، زخم های معده، چاقی، دیس تروفی عضلانی، حساسیت، عملکرد سیستم ایمنی و نیز حفظ قدرت فیزیکی بدن مورد مطالعه قرار گرفته است.

پوست بدن انسان تحت تأثیر عوامل متعدد بیرونی مانند نور خورشید، استرس ها، آلودگی های محیطی، نیکوتین و عوامل دیگر شروع به پیری می کند. فرایند پیری در پوست انسان بطور تدریجی شروع شده و در طول زمان تأثیرات آن بر روی هم انباشته شده و در نهایت موجب پیری می گردد.

کپسول های کیوتن پلاس محصول یوروویتال آلمان حاوی کوآنزیم کیوتن (Q10) بوده و قادر است تا این فرایند را به تأخیر بیاندازد. کوآنزیم Q10 یک آنتی اکسیدان طبیعی بوده و رادیکال های آزاد را که موجب آسیب به سلول ها می شوند خنثی می کند. همچنین این کوآنزیم می تواند انرژی های تازه ای در انجام فرایندهای متابولیک به پوست ببخشد.

نقش کوآنزیم Q10 در سلامت

ضد پیری

کوآنزیمQ10 در بدن انسان ساخته شده و جهت انجام عملکرد های اساسی سلول ها ضروری است. مطالعات دانشمندان نشان می دهد که مقادیر کوآنزیمQ10 با گذشت سن و در بیماران قلبی، دیس تروفی های عضلانی، بیماری پارکینسون، سرطان، دیابت و نیز ایدز کاهش می یابد.

تولید انرژی

سلول ها جهت تولید انرژی از کربوهیدراتها و چربی ها بصورت ATPیا انرژی مورد استفاده برای سلول ها، به کوآنزیم Q10 در غشای داخلی میتوکندری نیاز دارند. کوآنزیم Q10 بعنوان بخشی از زنجیر انتقال الکترون میتوکندریایی، الکترون ها را از اکی والان های تولید شده در متابولیسم گلوکز و اسیدهای چرب گرفته و سپس به پذیرنده های الکترونی انتقال می دهند.

بیماری های قلبی- عروقی

تحقیقات نشان می‌دهند مصرف مکمل کوکیوتن برای پیشگیری و همچنین درمان بیماری‌های قلبی-عروقی ایسکمیک سودمند است. کوآنزیم کیوتن سطح پلاسمایی HDL یا کلسترول خوب را افزایش داده همچنین میزان کلسترول تام، LDL یا کلسترول بد و مواد سمی ناشی از اکسید شدن چربی ها را کاهش می دهد.

در افراد در معرض خطر بیماری قلبی، مکمل یاری با این کوآنزیم می تواند علاوه بر محافظت از عروق، خطر سکته را کاهش دهد. داروهای کاهنده کلسترول یا استاتین ها نیز سطح سرمی کیوتن را کاهش و نیاز به مصرف مکمل کیوتن را افزایش می دهند. مصرف مکمل کوکیوتن به کاهش فشار خون سیستولیک و دیاستولیک نیز کمک می کند.

در انجام عملکرد سلولی

لیزوزوم ها اندامک های سلولی هستند که برای گوارش بقایای سلولی تخصص یافته اند. آنزیم های گوارشی در لیزوزوم ها در PH اسیدی بیشترین فعالیت را دارند و لذا نیاز هست تا پروتون بطور مرتب وارد لیزوزوم شود تا PH اسیدی پایدار بماند. غشاهای لیزوزومی جدا کننده این آنزیم های گوارشی از بقیه بخش های سلولی حاوی مقادیر نسبتاً بالایی از کوآنزیم Q10 می باشند.

به عنوان یک آنتی اکسیدان قدرتمند

کوآنزیم Q10 در شکل احیا شده بعنوان یک آنتی اکسیدان در میتو کندری و غشاهای لیپیدی عمل می کند و بدین ترتیب در زدودن رادیکال های آزاد، جلوگیری از پراکسیداسیون لیپید در غشاهای زیستی و نیز در لیپو پروتئین ها با چگالی کم (LDL) نقش دارد.

تأثیر در بهبود مشکلات عصبی

در بیماری های عصبی مانند بیماری پارکینسون ،ALS و آلزایمر اکسیداسیون مغزی از علایم شایع می باشد. کوآنزیم Q10 بعنوان یک عامل کاهش دهنده میزان پروتئین CRF یکی از نشانه های وجود التهاب، در کاهش علایم این بیماری ها نقش مهمی ایفا می کند.

حدود دو سوم مغز از چربی ساخته شده است. همچنین میلین ،غلاف محافظت کننده که نورون های عصبی را می پوشاند از ۳۰% پروتئین و ۷۰% چربی ساخته شده است. تحقیقات دانشمندان در زمینه تأثیرات سودمند کوآنزیم کیوتن در بیماری MS و نیز ترمیم غلاف میلین نتایج مثبتی به همراه داشته است.

دیابت

مکمل کوکیوتن عملکرد رگ‌های خونی و برخی شاخص‌های بیوشیمیایی که از پیشرفت دیابت جلوگیری می‌کنند را بهبود می‌بخشد. بر اساس مطالعات ترکیبی از کوآنزیم Q10 و ویتامین E می‌تواندHbA1c (شاخص میانگین قند خون در ۳ ماه گذشته) را کاهش دهد.

همچنین مصرف مکمل کوکیوتن می‌تواند به کاهش برخی عوارض دیابت مانند بیماری‌های قلبی، افزایش کلسترول خون و افزایش فشارخون کمک کند. دیابت نوع ۲ اغلب با چاقی و افزایش سطح کلسترول خون همراه است، بنابراین بسیاری از بیماران دیابتی نیز داروهای کاهنده کلسترول خون مانند استاتین ها را مصرف نموده و با کمبود کیوتن روبه رو هستند.

میگرن

بررسی های انجام شده بر روی بیماران مبتلا به میگرن نشان می دهد در اغلب این افراد سطح پلاسمایی کوکیوتن پایین تر از حد نرمال بوده و مکمل یاری با کوآنزیم کیوتن باعث کاهش تعداد دفعات حملات میگرنی، طول مدت سردرد و تهوع در این افراد می شود.

باروری آقایان

سطح کوآنزیم کیوتن بدن که به مقدار قابل ملاحظه ای در مایع منی انسان وجود دارد، ارتباط مستقیمی با تعداد و تحرک اسپرم ها در آقایان دارد. مکمل کوکیوتن می تواند در کنار سایر درمان های ناباروری در آقایان نقش موثری داشته باشد.

بیماری های لثه

به گزارش مرکز پزشکی دانشگاه مریلند پیشرفت قابل توجهی در بهبود علائم بیماری لثه پس از مصرف مکمل کوآنزیم کیوتن مشاهده شده است. تجویز خوراکی کیوتن موجب حفاظت از بافت لثه و ایجاد پاسخ‌های ایمنی و پیشگیری از بیماری‌های التهابی لثه می شود.

قرص

توصیه و هشدار در رابطه با مصرف کوانزیم کیوتن

  • برای مصرف این فراورده در دوران بارداری و شیردهی حتما با پزشک مشورت کنید.
  • این محصول مکمل غذایی بوده و برای تشخیص، پیشگیری یا درمان نمی باشد.
  • در صورت مصرف هرگونه دارو، قبل از مصرف با پزشک مشورت نمایید.
  • مقدار توصیه شده را بدون مشورت با پزشک و یا داروساز خود افزایش ندهید.
  • افرادی که دچار مشکلات کبدی هستند یا دچار افت قند خون می شوند، باید قبل از مصرف این مکمل با پزشک خود مشورت کنند.
  • مصرف مکمل کوکیوتن ممکن است با داروهای شیمی درمانی، داروهای رقیق کننده خون و داروهای کنترل فشارخون شامل وارفارین و کومارین و یکی از داروهای تنفسی به نام تئوفیلین تداخل ایجاد کند. در صورت مصرف این داروها قبل از مصرف مکمل کیوتن با پزشک خود مشورت کنید.

شرایط نگهداری کوانزیم کیوتن ۳۰ میلی گرم

در جای خشک و خنک و دور از دسترس کودکان نگهداری شود.

separator line

بیشتر بخوانید:

مزایای بی شمار مصرف کپسول کیوتن پلاس ۱۰۰

کوانزیم کو کیو تن CoQ۱۰ چیست؟

معرفی مزایای بی شمار کپسول رد کیوتن (CoQ۱۰ Red)

گردآوری توسط بخش سلامت

مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.5 از 5 (12 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

اکبر زند | ۴ سال پیش
با سلام مصرف این قرص برای ضعف بدن خوب است .
0
0

hits