دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
فواید مصرف کپسول آیرونرم برای خانم ها
13
زمان مطالعه: 6 دقیقه
کپسول آیرونرم (Ironorm) یک مکمل غذائی است که حاوی آهن، ویتامینهای ب، ویتامین ث و اسید فولیک می باشد. ا


معرفی موارد مصرف کپسول آیرونرم


کپسول آیرونرم (Ironorm) یک مکمل غذائی است که حاوی آهن، ویتامینهای ب، ویتامین ث و اسید فولیک می باشد. این محصول توسط کمپانی Wallace در کشور انگلستان تولید می گردد.کپسول آیرونرم حاوی ۵۵ میلی گرم آهن می باشد که این میزان آهن، ۱۰۰% نیاز مادران باردار را در طول دوران بارداری و پس از زایمان تامین می نماید.کپسول آیرونرم با پوشش مناسب طعم آهن از تشدید حالت تهوع در مادران باردار کاسته و حداکثر نیاز آنها به اسید فولیک و آهن را تامین می نماید.

ویژگی های کپسول آیرونرم

  • حاوی اسید فولیک: پیش از بارداری و در هنگام بارداری، محافظتی در برابر نواقص لوله عصبی بوجود می آورد
  • مکمل غذایی در زمان تلاش برای باردار شدن
  • مکمل غذایی در طول دوران بارداری
  • درمان کمبودهای آهن و ویتامین

موارد مصرف کپسول آیرونرم

  • ترکیب آهن خوراکی
  • ضد کم خونی

روش مصرف کپسول آیرونرم


مصرف همزمان املاح آهن با تخم مرغ، شیر، چای، قهوه، نان سبوس دار و غلات، جذب آهن را به شدت کاهش می دهد. مصرف مکمل های آهن دار همراه غذا ممکن است جذب آهن را تا یک سوم کاهش دهد لذا مصرف آهن در فواصل بین غذاها (2 ساعت بعد از غذا) همراه با آب و آبمیوه (نه شیر یا شربت معده) توصیه می شود.

  • روزی 1 عدد طبق دستور بالا

آیرونرم

مزایای مصرف کپسول آیرونرم

عنصر ضروری و مهم تشکیل دهنده پروتئین های شرکت کننده در انتقال اکسیژن و متابولیسم محسوب می شود. مرکز هموگلوبین گلبولهای قرمز از برخی پروتئین ها و آهن تشکیل شده است. در یک انسان سالم، حدود ۱۵ گرم هموگلوبین به ازاء هر ۱۰۰ سی سی خون وجود دارد. هر گرم هموگلوبین حاوی ۵/۳ میلی گرم آهن است . بدن یک انسان بالغ و سالم حاوی ۴ تا ۵ گرم آهن است. حدود ۶۰ الی ۷۰ درصد آهن بدن در هموگلوبین موجود بوده و ذخایر موجود در کبد، طحال و مغز استخوان بزرگترین منبع آهن بعد از هموگلوبین در بدن می باشند که حدود ۳۰ الی ۳۵ درصد از آهن بدن را شامل می شوند.آهن یکی از ریز مغذی های ضروری برای داشتن بدنی سالم و نیرومند است، به این دلیل که یکی از اجزاء تشکیل دهنده هموگلوبین خون می باشد.

هموگلوبین مسؤول انتقال اکسیژن از ریه ها به تمامی سلولهای بدن، از طریق جریان خون است. به علاوه آهن در فرآیند متابولیسم انرژی شرکت دارد و همچنین نقش مهمی را در سیستم دفاعی بدن ایفا می نماید. خصوصاً در دوران بارداری و شیردهی، میزان نیاز بدن به آهن افزایش یافته و نیاز بیشتری به آن، احساس می گردد. آیرونرم خطرات ناشی از آنمی فقر آهن در خانم های باردار را کاهش می دهد. برخی از این خطرات عبارتند از:

  • زایمان زودرس
  • تولد نوزاد با وزن پائین
  • افزایش احتمال مرگ و میر نوزادان
  • افزایش احساس خستگی
  • مشکلات قلبی-عروقی نوزاد وابسته به کم خونی مادر
  • اختلال در اکسیژن رسانی به جنین
  • کاهش مقاومت در برابر خونریزی شدید حین زایمان که باعث عوارض شدید برای مادر و جنین می شود
  • کاهش احتمال مشکلات ناشی از جراحی ها

مزایای ترکیبات بکار رفته در کپسول آیرونرم


آهن

بدن انسان جهت تولید پروتئین های حامل اکسیژن بنام هموگلوبین و میوگلوبین به آهن نیاز دارد. هموگلوبین در گلبولهای قرمز خون و میوگلوبین در عضلات یافت می شود. همچنین آهن در ساختار بسیاری از پروتئین ها در بدن انسان بکار رفته است.

تیامین _ ویتامین B1 :

ویتامین B1 یا تیامین، یکی از مهمترین ویتامین های گروه B محسوب می شود. ویتامین B1، به آنورین نیزمعروف بوده وویتامین ضد بیماری بری بری و ضد بیماریهای اعصاب به شمار می آید. این ویتامین، یک ویتامین محلول در آب محسوب می شود. تیامین از روده کوچک جذب شده و قابلیت روده انسان در جذب این ویتامین روزانه حدود ? میلی گرم می باشد.

ریبوفلاوین_ویتامین B2:

ویتامین B2 یا ریبوفلاوین، دومین عضو تشکیل دهنده خانواده ویتامینهای گروهB می باشد. لغت ریبوفلاوین از دو منبع مشتق می شود: ریبوز که به قند ریبوز مرتبط است که در تعدادی از ویتامینها و آنزیمها وجود دارد و فلاوین نیز به معنای زرد رنگ می باشد. ریبوفلاوین از طریق دیواره روده کوچک به داخل خون جذب می شود. این ویتامین به سایر قسمتهای بدن حمل شده و به آنزیمهای سلولی بدن می پیوندد. کبد، بزرگترین محل ذخیره ریبوفلاوین بوده و حدود یک سوم از ریبوفلاوین کل بدن را در خود ذخیره می کند.

کبد، کلیه ها و قلب، دارای بیشترین میزان این ویتامین در بدن می باشد. ریبوفلاوین از طریق ادرار از بدن خارج می گردد ولی ترشح آن از طریق صفرا و عرق نیز صورت می گیرد. ریبوفلاوین جهت رشد و سلامت عمومی بدن مورد نیاز است

ویتامین C

به خاطر اینکه این ویتامین به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می‌کند و نقش بسیار پر رنگی در عملکرد سیستم ایمنی بدن دارد، به پیشگیری و درمان بیماری‌های مختلفی کمک خواهد کرد. این بخش بر روی ۴ بیماری و اختلال تمرکز می کند که استفاده از ویتامین C ممکن است نقش مهمی در درمان و پیشگیری از آن‌ها داشته باشد.

این بیماری‌ها شامل سرطان( پیشگیری و درمان) بیماری‌های قلبی-عروقی، دژنراسیون مربوط به سن و اب مروارید و سرماخوردگی است.

نیکوتینامید

ویتامین B3 به نیکوتینامید، نیکوتینیک اسید و ویتامین PP نیز معروف است؛ PP از آن جهت که در پیشگیری از بیماری پلاگر نقش بسزایی دارد.ویتامین B3 که به نیاسین نیز معروف است یکی از هشت ویتامین گروه B است. ویتامین B3 در تبدیل غذا به انرژی نقش دارد. این ویتامین به بدن کمک می کند تا از پروتئین ها و چربی ها استفاده کند و پوست، مو و سیستم عصبی را سالم نگه می دارد.

ویتامین B3 یک ویتامین حلال در آب است به این معنی که بدن نمی تواند آن را ذخیره کند. مقادیر اضافه ویتامین B3 که بدن به آن نیاز ندارد وارد ادرار می شود. از سوی دیگر بدن قادر به تولید ویتامین B3 نیست. بنابراین ویتامین B3 باید روزانه برای بدن تامین شود. داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل، نیاز روزانه بدن به این ویتامین را برطرف می کند.

ویتامین B3 خطر بیماریهای قلبی-عروقی را کاهش می دهد چون از آن در درمان کلسترول بالا استفاده می کنند. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد ویتامین B3 باعث کاهش فشار خون می گردد چرا که توانایی گشاد کردن عروق را دارد.

کپسول آیرونرم


هشدار مصرف برای کپسول آیرونرم

  • 3 ماهه اول بارداری
  • کم خونی های مستقل از آهن (آنمی همولتیک)
  • زخم های گوارشی
  • بیماری کرون و کولیت اولسراتیو
  • کودکان زیر 6 سال

شرایط نگهداری کپسول آیرونرم


کپسول آیرونرم والاس در جای خشک و خنک و دور از دسترس اطفال نگهداری شود.

divider

بیشتر بخوانید:

همه چیز در مورد قطره آهن(عوارض و فواید قطره آهن برای کودکان)

فواید بی نظیر قرص فیفول برای رفع کم خونی

آشنایی کامل با نحوه مصرف قطره آهن سیدرال

گردآوری توسط بخش سلامت

مجله دلگرم




این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.8 از 5 (13 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits