دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
دستور استفاده از داروی سنکل sankol /طریقه مصرف داروی سنکل

فواید و موارد مصرف قطره گیاهی سنکل (sankol)

دستور استفاده از داروی سنکل sankol /طریقه مصرف داروی سنکل
10
زمان مطالعه: 5 دقیقه
موارد مصرف قطره سنکل چیست؟ کاربرد اصلی آن در درمان سنگ کلیه است. برای تسکین دردهای کلیوی و عفونتهای مجاری ادرار نیز بکار می‌رود.

همه ی آنچه که باید در مورد قطره سنکل بدانید

قطره سنکل از عصاره گیاهان دارویی زیر تهیه شده است :

مواد مؤثره موجود در قطره سنکل بطور مستقيم موجب شل شدن عضله صاف مجاری ادراری می شوندو همراه با اثر پيشاب آوری, دفع سنگهای ادراری را تا قطر ۷ ميلي‌متر تسهيل می‌نمايند. قطره سنکل‌ دارای ‌اثر ضدکلينرژيکی شديدی بوده و از اين طريق اسپاسم و دردهای قولنجی مجـاری ادرار ناشی از سنگهای کليوی را برطرف می سازد. اثر ضدميکروبی اين قطره گياهی پيشگيری کننده و درمان کننده عفونتهای ادراری ناشی از سنگهای کليوی است.

divider

سنگ کلیه را با سنکل درمان کنید

املاح پتاسیم ، اسیدهای چرب ، فلانوییدها ، روغن های فرار نظیر آنتول ، فنکون ، سینئول و کاروون.

divider

موارد مصرف سنکل

دفع کننده سنگ های کلیه (تا قطر 7 میلی متر) و تسهیل کننده دفع سنگ ریزه ها بعد از استفاده سنگ شکن.

divider

مقدار مصرف قطره سنکل

بزرگسالان:50 – 60 قطره با کمی آب سه نوبت در روز مصرف شود. قطره سنکل را می توان به مدت یک ماه مصرف نمود. در مصرف طولانی و برای جلوگیری از تشکیل سنگ های ادراری 30 قطره 2 تا 3 نوبت در روز سه بار در هفته مصرف شود.

کودکان تا 12 سال(برحسب وزن کودک):10 تا 20 قطره سه نوبت در روز

divider

مکانیسم اثر قطره سنکل

مواد موثره موجود در این فرآورده به علت داشتن اثرات مدر و آنتی اسپاسمودیک موجب شل شدن عضلات صاف مجاری ادرار و تسهیل خروج سنگ می گردد.

divider

قطره سنگل داروی گیاهی برای دفع سنگ کلیه

استفاده از داروی گیاهی سنکل که حاوی رازیانه، خارخاسک، برگ بو، زیره سبز، کاکل ذرت، دم گیلاس و تخم خربزه می باشد به طور بسیار موثری در درمان و پیش گیری از تشکیل مجدد سنگ کلیه ایفای نقش می کند. مواد موثره موجود در این قطره به طور مستقیم سبب شل شدن عضله صاف مجاری ادرار می شوند و همواره با اثر پیشاب آور، دفع سنگ های ادراری تا قطر 7 میلی متر را تهسیل می کند. قطره سنکل دارای اثر آنتی کلینرژیک بوده و از این طریق اسپاسم و دردهای قولنجی مجاری ادرار ناشی از سنگ های کلیوی را بر طرف می سازد. این قطره پیشگیری کننده و درمان کننده عفونت های ادراری ناشی از سنگ کلیه نیز می باشد.

divider

مصرف در حاملگی و شیردهی

مطالعات نشان داده است که کاکل ذرت باعث تحریک و انقباض رحم خرگوش می گردد ایمنی مصرف این فرآورده دردوران بارداری و شیردهی به اثبات نرسیده است با این وجود منافع آن در برابر مضار آن باید سنجیده شود.

divider

موارد احتیاط :

مصرف مقادیر زیاد این فرآورده ممکن است منجر به اختلال آب و الکترولیتها گردد .

divider

هشدارها

  • مصرف مقادیر زیاد این فرآورده ممکن است منجر به اختلال آب و الکترولیت ها گردد.
  • ایمنی مصرف این فرآورده در دوران بارداری و شیردهی به اثبات نرسیده است.

divider

عوارض جانبی مصرف قطره سنکل

در افراد حساس به کاکل ذرت احتمال بروز واکنشهای آلرژیک مانند درماتیت تماسی و کهیر وجود دارد .

divider

نکات قابل توصیه

نوشیدن مقادیر زیاد آب و مایعات همزمان با مصرف این دارو توصیه می شود ، در صورت بروز اختلالات گوارشی باید بعد از غذا میل شود

divider

رازیانه

رازیانه با نام علمی Foeniculum vulgare Mill گیاهی چند ساله است. مهمترین ترکیب شیمیایی آن آنتول است که بیشترین خواص این گیاه مربوط به این ترکیب است. از طرفی دیگر مزه شیرین رازیانه مربوط به وجود آنتول و استراگول در آن می باشد.

divider

خواص و کاربرد دارویی رازیانه

در طب سنتی رازیانه به عنوان ضد نفخ، مدر، دفع کننده سنگ های کلیه و مجاری ادراری ، افزایش دهنده شیر مادران مورد استفاده قرار می گیرد.ریشه رازیانه دیورتیک است. اثر مدر قوی دارد. اوره و اسید اوریک را دفع می کند. به علاوه اشتها آور است. ریشه رازیانه به علت مدر بودن ، برای درمان سنگ کلیه، نفریت و بیماری هایی نظیر آن مصرف می شود. زمان جمع آوری ریشه باید در اواخر پاییز باشد.

تخم رازیانه

حاوی خواص دیورتیک است یعنی ادرارآور است و به سم زدایی از بدن کمک می کند.رازیانه حاوی مقادیر فراوانی ویتامین، مواد معدنی و فیبر است. منگنز، پتاسیم، منیزیم، کلسیم، آهن، ویتامینC و B3 از این موارد می باشند. ویتامین C موجود در پیاز رازیانه، ضد باکتری بوده و برای سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است.عصاره ی اتردوپترولی زیره ی سبز خاصیت آنتی اکسیدانی خوبی دارد. گرچه کومین آلدهید خالص حتی با غلظت های بالا اثرات مهار پراکسیداسیون کبدی را نشان نداده است، ولی قدرت پاک کنندگی آنیون های سوپراکساید را دارا است.در مطالعاتی ادویه های حاوی زیره ی سبز خاصیت ضد سرطانی را در موش نشان داده است.اسانس زیره ی سبز و کومین آلدهید دارای اثرات قوی لاروکش و ضد باکتری می باشد. اسانس آن در غلظت های 300 تا 600 در میلیون، از رشد لاکتوباسیلوس پلانتاروم جلوگیری می کند.

مهم ترین اثرات گزارش شده:

سقط کننده، ضد درد، بی حس کننده، ضد کرم، ضد چسبندگی پلاکت ها، ضد باکتری، ضد سم، ضد صفرا، ضد باروری، ضد التهاب، ضد اکسیدان، ضد عفونی کننده، ضد اسپاسم، ضد تومور، تقویت کننده ی قوای جنسی، قابض، ضد نفخ، ضد احتقان، معرق، هضم کننده ی غذا، ادرار آور، شیرافزا، دارای خاصیت استروژنی، قارچ کش، لاروکش، فتودرماتیتیک، محرک، تقویت کننده ی معده، تقویت کننده ی رحم و التیام دهنده ی زخم.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (10 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits