دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چگونه سرطان را با کندر درمان کنیم؟
8
زمان مطالعه: 5 دقیقه
چگونه سرطان را با کندر درمان کنیم؟-همه چیز در باره سرطان، علائم سرطان، درمان سرطان-استراتژي درمان سرطان-روش های درمان سرطان -سرطان هم قابل درمان است

چگونه سرطان را با کندر درمان کنیم؟

چگونه سرطان را با کندر درمان کنیم؟

صمغ کندر فرآورده گياهي است که در عطر و خوشبوکننده ها نيز به کار مي رود. هزاران سال است که صمغ کندر در طب نيز مورد استفاده قرار مي گيرد.

کندر، درمان موثر سرطان

صمغ کندر فرآورده گياهي است که در عطر و خوشبوکننده ها نيز به کار مي رود. هزاران سال است که صمغ کندر در طب نيز مورد استفاده قرار مي گيرد. اين گياه براي درمان عفونت کاربرد دارد اکنون تحقيقات علمي، صمغ کندر را به درمان سرطان ارتباط مي دهد.درخت بزوليا (Boswellia) که صمغ کندر از آن به دست مي آيد

داراي 4 گونه مختلف است که هر يک صمغي با کمي تفاوت توليد مي کند.غلظت صمغ به زمان برداشت آن ارتباط دارد. نتايج تحقيقات نشان مي دهد که اين صمغ حاوي ترکيب هاي مهم ضد سرطاني است. اين موضوع براي مردم چين تازگي ندارد زيرا در طب قديم چين، صمغ کندر براي درمان سرطان استفاده مي شد و هنوز هم مورد استفاده قرار مي گيرد.

درمان سرطان پروستات:

نتايج تحقيقات سال 2010 نشان مي دهد که ترکيب هاي فعال موجود در صمغ کندر، مانع بروز سرطان پروستات مي شود. اين ترکيب اسيدي که از درخت صمغ کندر گرفته مي شود به طور موثري سلول هاي سرطاني پروستات را از بين مي برد.

چگونه سرطان را با کندر درمان کنیم؟

درمان لوسمي:

نتايج تحقيقات ديگر نيز نشان مي دهد که عصاره صمغ کندر لوسمي حاد ملوئيدي را درمان مي کند. لوسمي حاد ملوئيدي، نوعي سرطان است که روي مغز استخوان تاثير مي گذارد. اين بيماري زماني شروع مي شود که گلبول هاي سفيد به سلول هاي سرطاني تبديل مي شود. نتايج آزمايش ها نشان مي دهد عصاره صمغ کندر به طور موثري مرگ سلول هاي سرطاني را 20 درصد افزايش مي دهد.

درمان سرطان مثانه:

نتايج تحقيقات ديگري که در سال 2009 انجام گرفت نشان مي دهد عصاره صمغ کندر بدون تاثيرگذاري روي سلول هاي سالم، سلول هاي سرطاني در مثانه را از بين مي برد.محققان انگليسي دريافتند که چگونه استايل- 11- کتو- بتا- بوزوليک (Acetyl-11-keto-beta-boswellic acid) سرطان تخمدان را در حالت پيشرفته درمان مي کند.اين ماده ترکيبي است که در عصاره صمغ کندر يافت مي شود. طبق آمار سازمان بهداشت جهاني، سرطان، علت عمده مرگ در جهان است.

کندر در روایات

در روایات پزشکی اسلامی کندر گیاهی مفید و باارزش است و خواص گوناگونی دارد. در برخی روایات آمده است که کندر برگزیده انبیاء است و مریم (ع) از آن کمک می‌جست و هیچ دودی از دود آن زودتر به آسمان بالا نمی‌رود و دودش شیطان را می‌راند و مرض را دفع می‌کند، بنابراین از آن محروم نمانید.

(1)امام رضا علیه‌السلام درباره اهمیت و ارزش این گیاه مفید می‌فرماید: هیچ پیغمبری مبعوث نشد مگر به حرام بودن خمر سخن گفت و این که خدا هر چه می‌خواهد می‌کند و این که در میراثش کندر وجود داشت. (2)امام رضا علیه‌السلام هم به این گیاه مفید توجه داشته و از آن بهره می‌بردند.

در روایتی معمر بن خلاد می‌گوید: حضرت رضا علیه‌السلام هنگامی که در خراسان بودند، وقتی نماز صبح را ادا می‌کردند، در سجاده خود می‌نشستند تا آن گاه که آفتاب طلوع می‌کرد، بعد برای آن جناب یک کیسه سر بسته که در آن تعدادی مسواک قرار داشت حاضر می‌کردند و مسواک می‌نمودند. بعد از این کار کندر می‌آوردند و آن را مصرف می‌فرمودند. (3)

چگونه سرطان را با کندر درمان کنیم؟

کندر و افزایش ضریب هوشی فرزندان

بین کارشناسان طب سنتی باوری وجود دارد که مصرف کندر توسط مادران باردار موجب افزایش هوش و ضریب هوشی جنین و کودک آینده آن‌ها می‌شود. حقیقت آن است که روایات اسلامی بر این نکته صحه می‌گذارد، اما طبق تحقیقات پزشکی مادران باردار باید مراقب باشند که مصرف کندر ب یش از 3 ماه موجب بیش‌فعالی کودک آن‌ها شده و این مسئله در آینده آن‌ها را با مشکل روبه‌رو می‌کند.

از این رو برای افزایش میزان هوش و تقویت حافظه نوزاد خوردن یک ماه کندر کفایت می‌کند و این یک ماه باید بعد از 4 ماهگی جنین صورت گیرد. در همین راستا است که امام رضا علیه‌السلام توصیه می‌فرمایند: به زنان حامله کندر بخورانید که اگر بچه‌ی شکمش پسر باشد با قلبی پاک، دانا و شجاع متولد شود و اگر دختر باشد، خوش‌اخلاق و زیبا می‌شود و نزد شوهرش نیز سعادتمند و خوشبخت می‌گردد.

کندر و گوارش

کندر ویژگی‌های دیگری هم دارد، از جمله آنکه برای دستگاه گوارش و معده مفید بوده و به هضم غذا کمک می‌کند. دراین‌باره امام رضا (ع) می‌فرماید: زیاد کندر بخورید و آن را در دهان نگه دارید و خوب بجوید. جویدن آن برای من، دوست‌داشتنی‌تر است. کندر بلغم را از معده می‌شوید و معده را پاک‌سازی می‌کند و عقل را قوی می‌گرداند و غذا را گوارا می‌سازد. (5)

کندر و تقویت حافظه

یکی از خواصی که برای کندر نقل شده تقویت حافظه و افزایش توان یادگیری است. دراین‌باره حضرت علی علیه‌السلام می‌فرمایند: سه چیز حافظه را زیاد می‌کند و بلغم را از بین می‌برد، قرائت قرآن، عسل و کندر. (6)در همین زمینه در کتاب فقهی منسوب به امام رضا علیه‌ السلام به نقل از امام

کاظم علیه‌السلام آمده است:در عسل، درمان هر دردی است، هر کس ناشتا یک انگشت از آن را بلیسد، این عسل بلغم را پایان می‌دهد، صفرا را فرومی‌نشاند، تلخه‌ی سیاه (زرداب) را مانع می‌شود، ذهن را صفا می‌بخشد و اگر که همراه با کندر خورده شود، حافظه را نکو می‌سازد.

گردآوری: مجله ی اینترنتی دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.8 از 5 (8 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits