دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
شرط لازم استفاده از چای سیاه برای داشتن استخوان سالم

فواید معجزه آسای چای سیاه جهت پیشگیری از پوکی استخوان

شرط لازم استفاده از چای سیاه برای داشتن استخوان سالم
1
زمان مطالعه: 12 دقیقه
کسانی که چای سیاه می خورند استخوان هایشان نسبت به چای نخور ها سالم تر است اما برای تاثیر بیشتر آن باید قند و شکر را حذف کنند.

چای سیاه برای استخوان مفید است یا مضر؟

مصرف چای برخلاف نظر بسیاری از مردم فواید زیادی برای بدن دارد. خوردن این نوشیدنی گرم که همیشه در مقایسه با نوع سبز و قهوه یک برگ برنده دارد که شاید با آن آشنایی کافی نداشته باشید.

نوشیدن چای به افزایش چگالی استخوان کمک می کند ،مطالعات منتشر شده در مجله آمریکایی تغذیه بالینی، نشان می دهد که نوشیدن چای به طور منظم، در مدت زمان طولانی، تراکم استخوان در زنان را به طور متوسط 5 % افزایش می دهد. نوشیدن بیش از حد چای بدون توجه به نکات زیر توصیه نمی شود.

چای برای استخوان چه فایده ای دارد؟

افراد چای خور و افراد غیر چای خور:

مطالعه ای با تمرکز بر زنان مسن در بریتانیا انجام شد.256 زن بین سنین 65 تا 76 سال در این مطالعه شرکت داشتند که این زنان به عنوان افراد چای خور و افراد غیر چای خور طبقه بندی شدند.

سپس پژوهشگران چگالی جرم استخوان (BMD) را در ستون فقرات، گردن استخوان، تروکانتر بزرگ و لگن اندازه گیری کردند.در مقایسه با افراد غیر چای خور، چای خورها به طور متوسط 5 % چگالی استخوان بالاتری داشتند.

محققان این موضوع را به مواد مغذی یافت شده در چای، به ویژه فلاونوئیدها نسبت می دهند. آن ها همچنین اظهار دارند که این فلاونوئیدها ممکن است در برابر پوکی استخوان محافظت کنند.

آیا چای سیاه برای استخوان ها خوب است؟

4 نکته و شرط لازم برای بهینه سازی نتایج BMI چگالی جرم استخوان چای:

1. استفاده از آب مقطر:

وقتی نوبت نوشیدن چای می رسد باید مراقب محتوای فلویوریدی باشید. فلوراید سمی است و در استخوان های شما انباشته می شود و بر تراکم استخوان تاثیر می گذارد.

بسیاری از مطالعات - به ویژه آنهایی که در دهه 80 و 90 انجام شدند، نشان دادند که اگر فلورید اضافه شده به آب شیر معمولی، را در چای بریزید، خطر شکستگی را افزایش میدهد.

2. چای ارگانیک و طول عمر زیاد:

انتخاب چای ارگانیک باعث کاهش اثرات مضر این نوشیدنی خواهد شد. برگ های چای شسته نشده اند، زیرا فرآیند شستشو باعث می شود که برگ های چای به شکل کپک در آیند و بسته بندی شوند بنابراین همانطور که در این بخش از سلامت دلگرم می خوانید چای های غیر ارگانیک می تواند کمک به اسیدی شدن بدن کند و دارای سموم می باشد.

با انتخاب مواد آلی در زمان ممکن از این کار اجتناب کنید.

3. دوری از شکر:

به جای اضافه کردن شکر به چای، سعی کنید عسل اضافه کنید.

4. اطمینان از قلیایی بودن:

چای خود را با اضافه کردن غذاهای قلیایی متعادل کنید.یک روش ساده برای انجام این کار، اضافه کردن شیر بادام یا سویا به قهوه، یا لیمو به چای است.

من می دانم که برخی از شما ممکن است تعجب کنید که چرا نمی توانید فقط مکمل کلسیمتان را با چایتان بخورید تا اثرات اسیدی آن را خنثی کند.به این دلیل که این نوشیدنی قبل از کلسیم به جریان خون شما می رسد و کارساز نخواهد بود.


انواع چای : بهترین فواید چای برای استخوان

چای های سالمی که باید بنوشید:

چای سبز:

چای یک منبع وابسته به آنتی اکسیدان کاتچین است. EGCG، یک گروه از کاتچین هاست که به دلیل پتانسیل آن برای جلوگیری از سرطان و بیماری های قلبی مورد مطالعه قرار گرفته است.نوشیدن یک فنجان چای سبز در روز می تواند خطر بیماری های قلبی و عروقی را تا 10 درصد کاهش دهد.


خاصیت چای سبز

در لیست زیر به برخی از خواص چای سبز اشاره خواهیم کرد که ممکن است از آن ها خبر نداشته باشید. البته اگر میخواهید از این چای به عنوان یک دارو استفاده کنید پیشنهاد میشود که خودتان نیز تحقیق بکنید و از دکتر خود سوال کنید.

چای سبز برای لاغری

چای سبز باعث افزایش متابولیسم بدن میشود. پولیفنول یافت شده در چای سبز باعث افزایش سطح اکسیداسیون میشود و باعث میگردد که چربی های بدن با به انرژی (کالری) تبدیل شود.

چای سبز برای دیابت

چای سبز به کاهش سطح انسولین خون کمک میکند و باعث کاهش سرعت افزایش قند خون پس از غذا خوردن میشود.

چای سبز برای بیماری های قلبی

دانشمندان معتقدند که چای سبز بر روی نواحی که عروق قلبی وجود دارد تاثیر میگذارد و کمک میکند تا بدن آرامش بیشتری داشته باشد و مواقعی که استرس یا هیجان وجود دارد فشار خون بخوبی حفظ میشود. حتی گفته میشود که چای سبز از لخته شدن خون نیز جلوگیری میکند. قابل توجه است که لخته های خونی از شایع ترین دلایل سکته های قلبی است.

چای سبز برای سرطان مری

چای سبز میتواند شانس مبتلا شدن به سرطان مری را کاهش دهد اما دانشمندان معتقد هستند که این ماده (چای سبز) میتواند سلول های سرطانی را بدون آسیب زدن به بافت های سالم از بین ببرد.

چای سبز برای کلسترول

چای سبز میتواند کلسترول بد را در جریان خون کاهش دهد و نسبت کلسترول خوب به بد را افزایش دهد.

چای سبز برای آلزایمر و پارکینسون

گفته میشود که چای سبز میتواند زوال عقل را که به پارکینسون و آلزایمر منجر میشود را به تعویق بیاندازد. تحقیقات علمی نشان داده که چای سبز از سلول های مغزی میتواند محافظت و حتی در بازیابی سلول های آسیب یافته نیز نقش موثری دارد.

چای سبز برای پوسیدگی دندان

تحقیقات نشان داده که ترکیبات آنتی اکسیدانی به نام "کتچین" که در چای وجود دارد میتواند با رشد باکتری ها و ویروس هایی که به آلودگی های دهانی می انجامد، مقابله کنند.

چای سبز برای فشار خون

مصرف مداوم چای سبز میتواند به کاهش فشار خون کمک شایانی داشته باشد.

چای سبز برای افسردگی

"تئانین" یک آمینو اسید است که بصورت طبیعی در برگ های چای وجود دارد. این ماده است که باعث شده افرادی که چای خور های حرفه ای هستند، خیلی ریلکس و آرام بنظر برسند.

ضد ویروس و ضد باکتری

"کچتین" هایی که در چای وجود دارد و نقش آن ها در مبارزه با هرگونه آلودگی وعفونت باعث شده تا چایی مخصوصا چای سبز برای درمان هرگونه بیماری از آنفلونزا گرفته تا سرطان مفید باشد.

چای سبز برای پوست

چای سبز میتواند برای درمان خطوط صورت و آثار افزایش سن مقابله کند که بخاطر آنتی اکسیدان هایی است که در ساختارش وجود دارد. چای سبز همچنین میتواند تاثیرات بد آفتاب بر روی پوست را کاهش دهد.


چای سیاه:

چای سیاه انواع زیادی است و حدود 40 میلی گرم کافئین در هر فنجان دارد. چای سیاه نیز به خاطر آنتی اکسیدان ها و تئوفلاوین موجودش سطح کلسترول را پایین می آورد.نوشیدن سه یا چند فنجان چای سیاه در روز می تواند خطر سکته را تا 21 درصد کاهش دهد.


چای اولانگ:

چای اولانگ آنزیم هایی را فعال می کند که تریگلیسیرید را قطع می کنند؛ نوعی چربی که در خون یافت می شود. زنانی که چای اولانگ مصرف می کنند، مقدار کم تری چربی نسبت به آن هایی که فقط آب می نوشند، می سوزانند.چای اولانگ نیز حاوی نیاسین می باشد که به سم زدایی بدن کمک می کند و آنتی اکسیدان آن می تواند مانع از پوسیدگی دندان شود.

خواص و فواید بی نظیر چای اولانگ

چای اولونگ نیز همچون دیگر انواع چای دارای خواصی برای سلامتی است که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

از خواص چای اولونگ این است که کلسترول خون را کاهش می دهد . پیشنهاد میکنیم بعد از هر وعده غذایی چرب چای اولونگ میل کنید

چای اولانگ یا چای اولونگ دارای مقدار زیادی کلسیم، منیزیم، مس، کاروتن، سلنیم، پتاسیم، اسیدفولیک، نیاسین آمید، ویتامین A، ویتامین C، ویتامین K و ویتامین‌های گروه B هست که برای سلامتی بدن بسیار مفید است .

این چای اولانگ خاصیت آنتی اکسیدان دارد و دارای ترکیبات پلی‌فنلی است .این ترکیبات برای بدن فواید زیادی دارند و خطر ابتلا به سرطان را کاهش میدهند .

1. کاهش وزن با چای اولانگ

از دیگر خواص چای اولونگ کاهش وزن است .کافئین یگی از مواد اصلی چای اولونگ است که از محرک های اصلی کاهش وزن است و انرژی مصرفی را افزایش میدهد. همچنین این چای جذب چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها را محدود می‌کند و همین امر سبب کاهش وزن و لاغری خواهد شد چینی ها از این چای بسیار استفاده میکنند و معتقدند این چای در کاهش وزن تاثیر زیادی میگذارد .

2. سلامت استخوان و چای اولانگ

از دیگر خواص خواص چای اولونگ سلامت استخوان است . همانطور که گفتیم چای اولانگ خواص انتی اکسیدانی دارد . این ویژگی از دندان ها در برابر تخریب حفاظت میکند برای تقویت ماهیچه و استخوان چای اولانگ میل کنید . طبق تحقیقاتی اگر به مدت ده سال از این چای بنوشید بسیار کم تر از سایر افراد توده ماهیچه ای تان از بین خواهد رفت . .

3. کنترل دیابت با مصرف این چای

مصرف روزانه یک و نیم لیتر چای اولونگ ( چای کاهش وزن) باعث می شود قندخونتان بهبود یابد . همچنین این نوشیدنی سبب جلوگیری از افت ناگهانی قند خون خواهد شد . پس مصرف چای اولانگ را فراموش نکنید .این چای فواید زیادی برای بدن دارد . شما میتوانید به صورت متنوع از چای های سبز ، سیاه و و اولونگ استفاده کنید .طرز تهیه معجون خونساز جادویی و درمان کم خونی را مطالعه کنید .

4. حفظ سلامت دندان‌ها

فلوراید ترکیبی است که اغلب به آب آشامیدنی، خمیر دندان و دهان‌شویه‌ها افزوده می‌شود تا از پوسیدگی دندان جلوگیری کند. برگ‌های چای اولانگ به طور طبیعی دارای فلوراید هستند و بنابراین نوشیدن چای اولونگ می‌تواند به پیشگیری از پوسیدگی دندان کمک کند.

به رغم این یافته‌ها متخصصان تاکید دارند که با توجه به دست‌یابی به نتایج متفاوت در خصوص تاثیر این چای روی قند خون و دیابت،‌ حتما باید پیش از مصرف آن با پزشک متخصص مشورت شود

طرز تهیه چای اولانگ

برای تهیه چای اولانگ باید 1 و نیم قاشق چای‌خوری از این چای را در یک فنجان آب جوش بریزید؛ و برای مدت 3 دقیقه دم کنید.


چای سفید:

چای سفید شامل کاتچین است که می تواند به مبارزه با سرطان و بیماری های قلبی عروقی کمک کند. چای سفید ممکن است خطر عود کردن مجدد سرطان برای بازماندگان سرطان پستان را کاهش دهد.


چای زنجبیل لیمو:

زنجبیل ترکیبی فعال به نام زینجیبر دارد و لیمو حاوی ترکیبات تقویت ایمنی پکتین و لیمونین است.اینها چای زنجبیل لیمو را به یک ابزار موثر در برابر عفونت های باکتریایی تبدیل می کند.گفته می شود نوشیدن چای زنجبیل لیمو به کشتن باکتری ها در ارتباط با سالمونلا مشهور است.


چای اکیناسه:

این درمان طبیعی یک ترکیب طبیعی است که عموماً برای مبارزه با بیماری هایی مثل سرماخوردگی و دیگر عفونت های تنفسی استفاده می شود.یک مطالعه نشان داد که مصرف اکیناسه در چای یا قرص های مکیدنی در طول یک دوره چهار ماهه به جلوگیری از عفونت کمک می کند.


چای بابونه:

تحقیقات نشان می دهند که آنتی اکسیدان های موجود در چای بابونه می توانند به جلوگیری از رشد سلول های سرطانی کمک کنند و از اثرات جانبی دیابت مانند از دست دادن بینایی، آسیب عصب و آسیب کلیه جلوگیری کنند.برخلاف چای های ذکر شده در بالا، چای بابونه از گل های گیاه بابونه استفاده می شود.


همچنین بخوانید:

چای سفید چیست ؟ ۲۷ خاصیت بی نظیر چای سفید کدامند ؟

چای ماسالا و خواص اعجاب انگیز این نوشیدنی بی نظیر

چای و شکلات : راز طول عمر بیشتر با چای و شکلات

آیا خوردن چای سبز باعث کم خونی شود؟

مضرات چای سیاه در طب سنتی

باید دانست مانند هر گیاه دیگری، چای نیز اگر به‌جا و درست استفاده نشود، می‌تواند موجب بروز عوارضی شود که از جمله احساس ترشی در دهان، سردرد، دامن‌زدن به گرمی و خشکی بدن در برخی افراد، بی‌خوابی و… را می‌توان ذکر کرد.

احمدرضا درستی مطلق، متخصص تغذیه، درباره مضرات چای سیاه چنین می گوید: « از دید علمی چای چند مزیت دارد و یکی از مزیت‌های آن این است که یک لیوان چای، فلوئور مورد نیاز یک فرد را در طول روز تأمین می‌کند و مصرف ۳ لیوان چای در روز مانعی ندارد.

اگر بیش از ۵ لیوان چای سیاه در روز مصرف شود، به بدن ضرر می‌رساند و موجب افزایش فلوئور بدن و بروز فلوئوریست در بدن و بروز نقاط قهوه‌ای رنگ بر روی دندان می‌شود، دندان‌ها را از بین می‌برد و استخوان را نیز پوک می‌کند.

چای را باید با فاصله نیم ساعت بعد از غذا مصرف کرد به دلیل اینکه از جذب آهن در بدن پیشگیری می‌کند؛ به همین دلیل توصیه می‌شود که چای را همراه با غذا مصرف نشود.

چای سرشار از آنتی اکسیدان است و زمانی که حرارت می‌بیند و دم می‌کشد، تغییراتی را از خود نشان می‌دهد. مواد آنتی اکسیدانی موجود در چای بر اثر حرارت طولانی مدت از بین می‌روند و ارزش غذایی خود را از دست می‌دهد. بهتر است که چای را بعد از غذا و با فاصله ۲ ساعت مصرف کرد به دلیل اینکه مصرف چای بعد از غذا، تمام آهن غذا را از بین می‌برد و مانع جذب آن در بدن می‌شود.»

محمد صالحی سورمقی استاد فارماکولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز می‌گوید: « افراد روزانه به یک‌هزار و ۵۰۰ میلی گرم کافئین نیاز دارند که این مقدار ضرری برای بدن ایجاد نمی‌کند ولی متخصصان توصیه می‌کنند که افراد روزانه یک‌هزار میلی گرم کافئین مصرف کنند؛ به طور معمول یک لیوان نوشابه کولا ۷۰ میلی گرم کافئین دارد و یک لیوان چای ۱۰۰ میلی گرم کافئین دارد که مصرف روزانه ۱۰ لیوان چای مشکلی ایجاد نمی‌کند.

زنان حامله در دوران بارداری خود به ۳۵۰ میلی گرم کافئین احتیاج دارند و به دلیل اینکه کافئین موجب تحریک می‌شود، زنان باردار می‌توانند روزانه ۳ لیوان چای مصرف کنند.

به دلیل اینکه مردم تمام دنیا از این نوشیدنی استفاده می‌کنند، تحقیقات فراوانی در این خصوص صورت گرفته و در هیچ مقاله معتبری سرطان‌زایی و مضرات چای مطرح نشده است.»



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits