دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
 همه چیز درباره درد مزمن زیر پستان راست

علت درد زیر پستان و سمت راست قفسه سینه چیست؟

همه چیز درباره درد مزمن زیر پستان راست
57
زمان مطالعه: 7 دقیقه
گرچه درد ناگهانی در قسمت پایین و راست قفسه سینه معمولا به حمله قلبی یا سایر مشکلات قلبی مرتبط نیست، ولی می‌تواند علامتی هشداردهنده در مورد سلامتی باشد.

علت درد زیر سینه و در سمت راست قفسه سینه

  • برای اکثر زنان، احساس درد در زیر پستان سمت راست موجب زنگ خطر می شود. اکثر آنها احتمالا فکر می کنند که این به یک بیماری جدی پزشکی مانند سرطان سینه اشاره دارد.
  • با این حال، حضور درد همیشه سرطان را نشان نمی دهد. در بسیاری از موارد، علت این درد مربوط به دیگر اعضای بدن است.اندام های مختلف در قسمت راست بالای بدن شامل ریه راست، کلیه، کیسه صفرا، پانکراس و کبد میباشد.
  • اغلب اوقات درد در یکی ازاین قسمت هاست که بر روی قفسه سینه تاثیر می گذارد. سایر عوامل مانند استرس و فشار عضلانی نیز می تواند این ناراحتی را ایجاد کند.
  • برای کاهش درد در زیر سینه راست می توانید از درمان های مختلف استفاده کنید. با این حال، قبل از دریافت درمان مناسب، تشخیص عامل ایجاد کننده درد بسیار مهم است.

علل درد زیر پستان راست چیست؟

افراد به علت عوامل مختلف، درد در سمت راست زیر سینه را تجربه می کنند. در اینجا لیستی از علل شایع این احساس ناخوشایند ارایه میشود.

فشار عصبی یکی از علت های درد زیر پستان راست

  • استرس یکی از شایعترین علل درد در سمت راست زیر پستان است. هنگامی که یک فرد تحت فشار بیش از حد است، ممکن است مشکلات گوارشی نیز داشته باشد.
  • همانطور که می دانید، انسان دارای مغز دوم معروف به روده است. این یکی از دلایلی است که اکثر مردم ممکن است در حین شرایط استرس زا درد ناشی از معده داشته باشند.
  • استرس همچنین ممکن است به تپش قلب و اسپاسم عضلانی منجر شود. فرد ممکن است در ناحیه قفسه سینه احساس درد کند، زیرا تنش و گرفتگی عضلانی ناشی از استرس زیاد است.

تشنج یکی از علت های درد زیر پستان راست

  • تشنج، به ویژه برای نوبت اول، ترسناک است. این حمله با ضربان سریع قلب شروع می شود، به دنبال آن دشواری در تنفس، تکان خوردن غیر قابل کنترل عضلات بدن و درد در قفسه سینه اتفاق میافتد .
  • علاوه بر این، تشنج سبب می شود که عضلات و اعصاب قفسه سینه تحت تاثیر قرار بگیرند .

اسپاسم و کوفتگی عضلانی علت درد قفسه سینه

  • اسپاسم و همچنین کوفتگی عضلانی زمانی اتفاق می افتد که یک فرد بیش از اندازه استراحت کند یا هماهنگی ضعیف بین عضلات ، عدم انعطاف پذیری و گرم نکردن بدن قبل از انجام تمرینات ورزشی یا بلند کردن اجسام سنگین ، موجب کشیدگی بیش از اندازه عضلات بشود.

تروما و ضربه یکی از علت های درد زیر پستان راست

  • یکی دیگر از علل احتمالی این درد مو برداشتن استخوان است. زیردنده و بین آنها اعصاب وجود دارد ، که عصب دهی سینه را بر عهده دارند.
  • هنگامی که ضربه به قفسه سینه فرد وارد میشود ، اعصاب بین دنده ای تحریک میشوند که سبب درد زیر سینه می شوند. حرکات تکراری مانند سرفه پیوسته می تواند باعث تحریک سینه و درد شود.

کوستوکوندریت یکی از علت های درد زیر پستان راست

  • کوستوکوندریت به عنوان یکی از علل دردهای قفسه سینه شناخته می شود زمانی رخ می دهد که غضروف متصل به دنده های قسمت قفسه سینه به علل مختلف مانند:
  • عفونت های میکروبی،سردی هوا ، ضربه، فشار روی قفسه سینه هنگام خواب ، فعالیت های بدنی و سرفه خشونت آمیز است.اگر یک خانم دارای کستوکوندریت باشد، هر زمان که بخندد، سرفه، عطسه، دست یافتن به چیزی یا فعالیتهای شدید، احساس درد شدیدی در زیر سینه ایجاد کند.

پستان فیبروسیستیک دلیل درد سمت راست قفسه سینه

  • اکثر زنان بالای 30 تا 50 ساله اغلب در پستان احساس درد به علت پستان فیبروکیستیک را ممکن است داشته باشند .با این حال، این وضعیت بی ضرر و طبیعی است.
  • در حالی که علت دقیق این بیماری پزشکی ناشناخته است، برخی از کارشناسان معتقدند که این امر به دلیل نوسانات سطح هورمون در طی دوره های قاعدگی است. با این وجود بهتر است که بررسی های منظم و امتحانات فیزیکی را برای رد کردن سرطان انجام دهیم.

سوزش سر دل

  • زمانی درد مزمن رخ می دهد که اسید معده به سمت مری منتقل می شود و موجب احساس سوزش و درد قفسه سینه پس از غذا می شود. همچنین ممکن است نشانه های دیگر مانند مشکل در بلع راه گوارش را مسدود کند.

Cholelithiasis

  • کیسه صفرا در زیر سینه راست قرار گرفته، کیسه صفرا مسئول ذخیره و آزادسازی صفرا است که برای هضم غذا لازم است. تشکیل سنگ های صفراوی ناشی از کلسترول بالا است.
  • هنگامی که سنگهای صفراوی مجرای صفراوی را مسدود میکنند، در سمت راست قفسه سینه که میتواند به شانه هم تیر بکشد، فرد احساس درد می کند. همچنین علائمی مانند تهوع، استفراغ و تب را تجربه خواهد کرد.

هپاتیت یکی از علل درد زیر سینه راست

  • هپاتیت به علت ویروس هپاتیت ، عامل عفونت کبد است. اکثر افرادی که این وضعیت پزشکی را تجربه می کنند، به علت از دست دادن اشتها، خستگی، تب و بیماری های معده رنج می برند.
  • التهاب کبد به دلیل گیرنده های درد موجود در کپسول محافظ کبد، باعث درد ناخوشایند می شود.

پلورا یا پلور ( بافت نازک اطراف ریه )

  • پلورا یک لایه از بافت هایی است که در اطراف ریه ها قرار دارد Pleurisy تورم بافت پوششی اطراف ریه است. تورم پلورا باعث درد شدید قفسه سینه می شود.
  • التهاب ممکن است به علل مختلف مانند عفونت تنفسی فوقانی (پنومونی)، قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی سمی ( آزبستوز یا پشم شیشه ) و آسیب های قفسه سینه رخ دهد. سایر علائم ممکن است شامل تنفس سریع، تنگی نفس و سرفه باشد.

همچنین بخوانید:

علت ورم سینه خانم ها چیست؟

۱۰ علت درد سینه (ماستالژیا) در زنان و درمان این عارضه

درد نوک سینه در زنان نشانه چیست؟

علت درد ناگهانی قفسه سینه


درمان درد زیر پستان راست

برای بهبود موارد بالا این اقدامات را میتوان انجام داد :

  1. کمپرس سرد: یک بسته یخ یا کمپرس سرد می تواند یک اثر خفگی و کاهش تورم را فراهم کند. به این ترتیب، یک درمان خانگی برای درد و التهاب است. شما می توانید از آن استفاده کنید اگر علت اصلی آن استرس، فشار عضلانی و آسیب رباط نباشد.
  2. مدیریت استرس : برای مواردی از استرس و حملات اضطراب، بهترین راه حل شما، مدیریت استرس است. شما می توانید تکنیک های مختلف آرام سازی مانند مراقبه یا آروماتراپی را به کار گیرید . ورزش و تنفس عمیق گزینه مناسبی برای کنترل حملات اضطراب است.
  3. تغییرات غذایی : تغییرات تغذیه ای برای زخم معده ضروری است. افراد مبتلا به سنگ کیسه صفرا باید از وعده های غذایی دارای چربی استفاده نکنند. گذشته از آن، زنان با سینه های فیبروکیستیک می توانند درد خود را از طریق ویتامین E کاهش دهند. رژیم غذایی شما باید شامل غذاهای غنی از ویتامین E مانند سبزیجات ، بادام و دانه ها باشد. به طور کلی، همیشه باید رژیم سالم و متعادل را انتخاب کنید.

دارو جهت درمان درد زیر پستان

بسته به علت اصلی درد قفسه سینه ، داروهای مختلف می توانند کمک کنند. پزشک شما آنتی بیوتیک ها را برای عفونت تجویز می کند. سم زدایی و NSAID ها می توانند به کاهش درد و کاهش تورم کمک کنند. شما همچنین می توانید یک آنتی اسید در موارد سوزش سر دل استفاده کنید.

نتیجه

درد مزمن زیر سینه شما لزوما به این معنی نیست که شما یک بیماری جدی پزشکی دارید. عوامل و شرایط مختلف می تواند این ناراحتی را ایجاد کند. با این وجود، برای تشخیص و درمان مناسب لازم است با پزشک خود مشورت کنید.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.8 از 5 (57 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits