دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
روغن های اعجاب انگیز برای درمان تبخال
2
زمان مطالعه: 6 دقیقه
روغن برای درمان تبخال: اثرات این 11 روغن می تواند باعث درمان های زخم های ضد ویروسی باشد.

روغن برای درمان تبخال

تبخال همچنین به عنوان زخم تب نیز شناخته می شود بسیار دردناک بوده و ظاهر خوبی ندارد.بسیاری از افراد با آن مبارزه می کنند و به دلیل اینکه مسری است آن را خطرناک تر می کند.سعی کنید زمانی که زخم تبخال باز و تازه است با آن تماس نداشته باشید و حدالامکان از وسایل جداگانه استفاده کنید.

تحقیقات بی شماری وجود دارد که اثرات روغن می تواند باعث درمان های زخم های ضد ویروسی باشد.بیشتر روغن های ضروری پس از مخلوط شدن با روغن نارگیل و یا روغن بادام شیرین به صورت موضعی بر روی پوست اعمال می شود.در این مقاله به 11 مورد از این روغن ها اشاره خواهیم کرد.

آیا میدانستید با 11 روغن خارق العاده میتوانید تبخال خود را درمان کنید

روغن های که در درمان تبخال موثر است


1. روغن درخت چای

روغن درخت چای معروف ترین روغن برای تبخال است و اثر آن فوق العاده می باشد. روغن درخت چای دارای خواص ضد ویروسی، ضد التهابی و ضد عفونی کننده است. این مطالعه که در سال 1385 منتشر شد، و در این تحقیق دربافتند که "ویروس ها به طور شگفت آوری با روغن درخت چای کاهش می یابد"، در حالی که این مقاله از بخش بیماری های عفونی در دانشگاه هایدلبرگ منتشر شده است.

مشخص شده است که "روغن درخت چای دارای خواص ضد التهابی و تسکین دهنده درد است و همچنین برای سرعت بخشیدن به روند بهبودی هرپس لالیلیس و (زخم های سرد) عالی است.

نحوه استفاده: چندقطره روغن درخت چای را در یک قاشق چایخوری روغن رقیق کرده و با یک گوش پاک کن به طور مستقیم به محل بمالید. این روغن را روزانه 2 یا 4 بار بر روی موضع مالیده و در صورت حساسیت آن را قطع کنید.

2. روغن یا اسانس زردچوبه

زردچوبه حاوی کورکومین بوده دارای خواص ضد باکتری و ضد التهابی قوی است. علاوه بر این، اسانس زردچوبه حاوی آنتی اکسیدان ها است که می تواند به سرعت روند بهبودی را طی کند و ان قسمت را از عفونت دور نگهدارد.
نحوه استفاده :برای درمان تبخال مخلوط 1 قاشق چای خوری عسل خام را با 3 قطره روغن زردچوبه مخلوط کنید. یک مقدار کمی از این مخلوط را به محل درد بزنید، به طوری که کاملا مخلوط شود. روزانه 1 یا دوبار برای اثر مطلوب کافیست .

3. روغن زنجبیل

روغن زنجبیل حاوی گینگرول است که می تواند باعث جلوگیری از گسترش ویروس تبخال شود و علائم مربوط به زخم های سرد را کاهش دهد. زنجبیل به علت افزایش دهنده های ایمنی بدن، دارای خاصیت ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و ضد درد شناخته شده که باعث می شود درمان آن ارزشمند باشد.

مطالعه ای که در سال 2008 در Phytomedicine منتشر شده است نشان داد که روغن زنجبیل فعالیت HSV-2 را در سلول های آلوده مهار می کند.
نحوه استفاده: بهتر است قبل از ظاهر یک تاول زردرنگ از روغن زنجبیل استفاده کنید. 10 قطره روغن زنجبیل را با یک اونس روغن نارگیل مخلوط کنید و یک محلول کوچک را با گوش پاک کن پنبه پاک کن به موضع بمالید.

4. اسانس نعناع :

اسانس نعناع دارای عطر و طعم لذت بخشی بوده و خواص خنک کننده ای دارد که از درد جلوگیری می کند. طبق گزارش مرکز تحقيقات تغذيه USDA در دانشگاه توفتس، روغن اسانس نعناع داراي خواص ضد ميکروبي و ضدویروسی است و خواص آنتی اکسیدانی قدرتمندی دارد. در تحقیقاتی در سال 2003 انجام شد، محققان دریافتند که اسانس نعناع عملکرد قوی ضد ویروسی را در برابر هر دو نوع هرپس سیمپلکس 1 و 2 نشان می دهد.

نحوه استفاده :ترکیب 2 قطره روغن اسانس نعناع را با یک اونس روغن زیتون ترکیب کرده . مخلوط را به صورت روزانه چند بار بر روی موضع بمالید.

5. اسانس پونه کوهی

پونه کوهی از خانواده نعناع است که بیش از 2500 سال پیش سابقه درمانی دارد. این سابقه طولانی برای درمان سرماخوردگی، بیماری های گوارشی و معده استفاده می کند. اسانس پونه کوهی دارای خواص ضد ویروسی و ضد التهابی است که برای تبخال لب نیز موثر است.

نحوه استفاده: برای استفاده از پونه برای زخم های خوشخیم، 3 قطره روغن را در یک اونس روغن نارگیل رقیق کنید. با استفاده از یک پد پنبه تمیز، چند بار در روز روی آن تکرار کنید.

با 11 روغن جادویی آشنا شوید برای درمان تبخال

6. اسانس لیمو ترش یا ملیسا

روغن مليسا در طب سنتی به عنوان يک روش بسيار موثر برای درمان بيماری تبخال شناخته شده و دارای خواصی قدرتمند برای مبارزه با ويروسها است. این روغن ملایم مخصوص افرادی است که به مواد ضد ویروسی معمولی مقاوم هستند. تحقیقات نشان می دهد روغن مليسا داراي خواص ضد ویروسی قدرتمند است که به پوست نفوذ کرده و برای درمان تبخال استفاده می شود.

نحوه استفاده: روغن مليسا به اندازه کافی رقیق است که مستقيما به پوست اعمال شود. به سادگی چند قطره روغن را به یک پنبه تمیز بمالید و سه بار در روز این کار را تکرار کنید.

8. اسانس اکالیپتوس

روغن اوکالیپتوس دارای خواص ضد التهابی است که گزینه خوبی برای درمان زخم تبخال است. اوکالیپتوس می تواند به طور قابل توجهی باعث کاهش التهاب شود.

نحوه استفاده: 4 قطره روغن اوکالیپتوس را در یک اونس روغن بادام شیرین بگذارید و چندین بار در روز به طور مستقیم به محل درد بمالید.

9. اسانس گل میخک

اسانس گل میخک از جوانه های گل خشک گل میخک گرفته شده و دارای خواص دارویی متعددی است و اغلب برای تسکین درد به صورت موضعی استفاده میشود.

علاوه بر این، روغن گل میخک معمولا در انواع مختلف پوست مورد استفاده قرار می گیرد و برای درمان آسم، سردرد، استرس، درد دندان و ناخالصی های خون استفاده می شود. این روغن علاوه بر اثر ضد درد بودن آن داروی بیهوشی، ضد ویروسی، ضد قارچ، ضد میکروبی و فودیزیاک نیز دارد.

نحوه استفاده: 2 قطره روغن گل میخک با یک اونس روغن نارگیل مخلوط کرده و چندین بار در روز با گوش پاک کن بر روی آن بمالید.

10 .اسانس بابونه

روغن بابونه از گل گیاه بابونه استخراج می شود. این روغن دارای خواص ضد عفونی کننده قوی، آنتی بیوتیک و ضد درد است. با توجه به تحقیقات انجام شده، به نظر می رسد از جذب ویروس ها و بازگشت مجدد آن ها جلوگیری کند.

11. اسانس اسطوخودوس

شما ممکن است با توانایی روغن اسطوخدوس برای آرامش بدن و ذهن آشنا باشید. این روغن همانطور که می تواند التهاب پوست را تسکین دهد باعث کاهش تحریک و تورم ناشی از هرپس سیمپلکس باشد.

محققان اسانس اسطوخودوس را به 75 بیمار مبتلا به تبخال اعمال کردند. نتایج نشان داد اندازه تبخال کاهش پیدا کرده است. شرکت کنندگان همچنین بعد از استفاده از کرم، درد کمتری را گزارش کردند.

نحوه استفاده: برای استفاده از روغن اسطوخودوس به منظور کاهش درد و التهاب همراه با زخم ها، دو قطره اسانس اسطوخدوس را با 4 قطره روغن بادام شیرین مخلوط کنید و به موضع بمالید.

آیا میدانستید با 11 روغن خارق العاده میتوانید تبخال خود را درمان کنید

کاربر گرامی اگر نظر و پیشنهادی در این زمینه دارید لطفا دیدگاه خود در زیر همین صفحه با ما و دیگران کاربران مجله دلگرم به اشتراک بگذارید .

ترجمه و گردآوری توسط مجله دلگرم

معصومه راهی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
1.5 از 5 (2 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits