دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
علائم و روش های درمانی بیماری شپش عانه + راه های پیشگیری
11
زمان مطالعه: 2 دقیقه
شپش عانه در واقع حشرات انگلی هستند که با تغذیه از خون انسان زندگی میکنند.

بیماری شپش عانه

شپش عانه با شپش سر یا بدن متفاوت است و معمولا در موهای ناحیه تناسلی یافت میشود اما میتواند در موهای نواحی دیگر بدن مانند ابرو ها، ریش، سینه یا بازو نیز وجود داشته باشد. پیشنهاد میکنم حتما با ادامه این مقاله همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.

علائم شپش عانه

شپش عانه میتواند باعث ایجاد خارش، نقاط آبی رنگ و زخم در ناحیه آلوده شده شود. این بیماری حتی ممکن است در نواحی آلوده شده بصورت شپش های سفید خاکستری دیده شود.

درمان شپش عانه

برخی از دارو ها و شامپو های مخصوص میتواند برای درمان این بیماری استفاده شود. علاوه بر طی کردن روند درمانی، برای اینکه از رفع کامل شپش عانه مطمئن شوید باید لوازم خواب (اعم از تخت خواب، پتو، ملافه، بالشت و...) و لباس هایتان را با آب داغ بشویید و کاملا خشک کنید. البته نیازی به ضد عفونی کردن محیط زندگی نیست.

ملاحظات

همچنان که شپش عانه اغلب از طریق روابط جنسی منتقل میشود، اما اگر از لباس ها و یا لوازم خواب فردی که به این بیماری مبتلا شده، استفاده کنید، بیماری منتقل خواهد شد. شپش عانه از طریق گربه، سگ و یا دیگر حیوانات منتقل نمیشود.

پیشگیری از شپش عانه

مانند همه بیماری های مقاربتی، بهترین راه پیشگیری این است که از سلامت شریک جنسی خود اطمینان داشته باشید. (بهتر است که افراد بصورت دوره ای آزمایش های پزشکی را برای اطمینان از سلامت خود انجام بدهند.) کاندوم در جلوگیری از انتقال این بیماری هیچ نقشی ندارد.

divider

عکس های شپش عانه

تصویر میکروسکوپی شپش عانه
شکل میکروسکوپی شپش عانه
شپش پوستی
شپش عانه روی پوست
شپش پوست
شپش پوست
شپش عانه چشم
شپش عانه روی چشم
شپش چشم
شپش چشم


امیدوارم از این مطلب راضی بوده و ویژگی های بیماری شپش عانه آشنا شده باشید. شما میتوانید نظرات و پیشنهادات خود را از طریق قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید. همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.1 از 5 (11 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits