دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
درمان خانگی تب بدون داروهای شیمیایی
6
زمان مطالعه: 3 دقیقه
درمان تب بدون دارو: دمای طبیعی بدن انسان 37 درجه می باشد و بیشتر از 38 درجه شود تب محسوب می شود. اگر دمای بدن بیشتر از 40 درجه شود، بسیار خطرناک و در کودکان نیز ایجاد تشنج می کند

با مجله دلگرم همراه باشید تا شما را با درمان های خانگی تب بیشتر آشنا شوید

تب واکنش بدن نسبت به بیماری است اما می تواند بسیار مرگبار باشد و باید به سرعت هر چه تمام تر درمان شود.این بیماری می تواند به دلیل واکنش به عفونت های خارجی یا هر نوع بیماری دیگر باشد.

divider

درمان خانگی تب


1. سوپ مرغ و سبزیجات

مصرف همزمان سوپ مرغ در هنگام تب ، یکی از قدیمی ترین و بهترین داروها در سراسر جهان است. نه تنها مواد مغذی را وارد بدن، بلکه سرعت روند بهبود را نیز افزایش می دهد.

سوپ مرغ باعث تقویت سلول های سفید خون می شود که می تواند با میکروب ها مبارزه کند.


2. سرکه سیب

سرکه سیب قرمز می تواند به عنوان منبع عالی از مواد مغذی برای تب در نظر گرفته شود و در واقع مانند یک داروی تب بر عمل می کند.

سرکه را در تشت آبی بریزید و پاهای خود را در آن قرار دهید و به اصطلاح پاشویه کنید و یا اینکه دستمالتان را آغشته به سرکه کرده و بر روی پیشانی قرار دهید.


3. زردچوبه

زردچوبه اغلب به عنوان ملکه ادویه جات عمل میکند و یکی از خواص آن تب بر بودن آن است .زردچوبه حاوی یک ترکیب فعال به نام کورکومین است.


4. سیر

سیر میتواند تب را بدون هیچ زحمتی درمان کند. سیر به عنوان یک گیاه شگفت انگیز به دلیل ارزش غذایی و اثرات آن بر سلامت افراد مختلف مفید است. سیر حاوی خواص ضد عفونی کننده و ضد انگلی است. شما می توانید زمانی تب می کنید یا تبخال می زنید مقدار کمی از آن را به صورت موضوعی بر روی پوست بمالید.

یک قاشق سیر را به مدت 10 دقیقه در یک فنجان آب جوش بگذارید. حداقل یک بار در روز مصرف کنید تا به طور کامل بهبود یابد.


5. پودر چوب صندل

پودر چوب صندل باعث شادابی و آرامش روح است. علاوه بر این، صندل چوب یک گیاه است و می توان به صورت خارجی به عنوان کرم موضعی مورد استفاده قرار گیرد.


6. چای نعنا

شما همچنین می توانید با نوشیدن چای نعناع، تب خود را درمان کنید . چای نعناع حاوی اجزای ضد باکتری و ضد ویروسی قوی است.

برگ های نعناع را با یک قاشق غذاخوری عسل و یک فنجان آب مخلوط کنید و تمام مواد تشکیل دهنده آن را به مدت 10 دقیقه بجوشانید و سعی کنید دو بار در روز بنوشید.


7. چای پونه کوهی

این ماده دارای عناصر ضد عفونی کننده، ضد باکتری و ضد ویروسی است. پونه کوهی می تواند به رشد و گسترش میکروارگانیسم هاکمک می کند.


8. چای ریحان

برگ های ریحان دمای بدن را کاهش می دهد. ریحان برای تب بسیار مفید است .


9. کشمش

خوردن یک مشت کشمش می تواند دمای بدن شما را کاهش دهد. علاوه بر این، کشمش به اندازه ای قوی است که باکتری ها و ویروس ها را از بدن دور می کند. شما می توانید مقدار زیادی از آنتی اکسیدان ها را از کشمش ها به دست بیاورید.


10. مایعات زیادی مصرف کنید

مصرف چای ها و دمنوش های مختلف نیز می تواند در این زمینه کمک کند.


11. آب سرد درمانی

این نوع درمان ایده آل برای نوزادان و کودکان به عنوان داروهای خانگی است، آب سرد را به آرامی به پا، کف دست، زیر بغل و گردن بمالید.

تهیه شده مجله دلگرم

مرضیه ملایری



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.5 از 5 (6 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits