دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
9 خاصیت شگفت انگیز چای بابونه
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چای بابونه تا حالا خوردید ؟ بابونه که به سیب زمینی معروف است از هزاران سال پیش اسفتاده میشده است. به دلیل مقادیر بالای فلاوانوئید و کریسین موجود در بابونه دارای خواص بسیاری برای سلامتی است.

چای بابونه برای چی خوبه ؟

چای بابونه برای زخم

چای بابونه توسط مصری ها، یونانی ها و رومی ها برای ترمیم زخم ها استفاده می شده است. در مطالعات اخیر بر روی موش ها این خاصیت چای بابونه کاملا تایید شده است. چای بابونه مخصوصا برای زخم های حاصل از سوختگی مزایای فراوانی دارد.

چای بابونه برای دیابت

مطالعات دانشمندان نشان داده است که چای بابونه خواص زیادی برای افراد مبتلا به دیابت و هیپرگلیسمی دارد.

چای بابونه آنتی باکتریال است

خواص ضد باکتری چای بابونه برای درمان و پیشگیری از سرماخوردگی بسیار مناسب است و بطور کلی بیماری هایی که مشاء باکتریایی دارد را از بین میبرد.

چای بابونه
چای بابونه

از بین بردن اسپاسم عضلانی

محققان انگلیسی دریافتند که چای بابونه سطوح گلیسین را افزایش میدهد. گلیسین ماده ای است که برای تسکین ماهیچه ها و جلوگیری از اسپاسم های عضلانی استفاده میشود. به همین دلیل چای بابونه میتواند درمان خوبی برای مشکلات دوران قاعدگی نیز باشد.

چای بابونه برای درد شکم

بابونه و چای آن به دلیل محتویاتی که دارند یک ترکیب فوق العاده جهت درمان انواع ناراحتی ها در ناحیه شکم بشمار میروند. چای بابونه با کمک به ریلکس کردن ماهیچه های نواحی شکم و روده به پروسه هضم غذا کمک شایانی میکند و حتی میتواند برای افرادی که از سدرم IBS رنج میبرند نیز مفید باشد.

چای بابونه برای خواب

چای بابونه با تسکین اعصاب شما میتواند خواب شما را منظم کند و همچنین کیفیت آن را نیز بالاتر ببرد. برای قرن هاست که از چای بابونه به عنوان یک داروی خواب آور استفاده میشود.

بابونه برای همورویید

کرم بابونه میتواند برای رفع مشکلات همورویید تاثیرات فراوانی داشته باشد.

چای بابونه برای سرطان

محققان از تاثیرات احتمالی بابونه در جلوگیری از رشد سلول های سرطانی مطلع هستند اما هنوز هم نیاز به مطالعات بیشتر جهت بررسی نحوه این عملکرد بابونه میباشد.

چای بابونه
چای بابونه

چای بابونه برای پوست

با خواص ضد التهاب و ضد عفونتی که بابونه دارد، برای شفاف سازی و رفع مشکلاتی مانند آکنه ها، آلرژی های پوستی و اگزما عالی باشد.

طرز تهیه چای بابونه

فقط کافی است تا برگ ها و ریشه گیاه را درون کتری بریزید و آب جوش به آن اضافه کنید و پس از چند دقیقه که دم کشید آن را میل کنید.
نکته : بابونه را میتوان به شکل های دیگری نیز استفاده کرد؛ مواری مثل روغن بابونه.

divider

درمان پف، چروک و تیرگی دور چشم با چای بابونه



امیدوارم از این مطلب راضی بوده و با خواص چای بابونه آشنا شده باشید. شما میتوانید نظرات و پیشنهادات خود را از طریق قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید. همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.8 از 5 (4 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits