دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
عوارض پر خطر عمل ابدومینوپلاستی(بخوانید و هرگز انجام ندهید)
141
زمان مطالعه: 8 دقیقه
عوارض پر خطر عمل ابدومینوپلاستی(بخوانید و هرگز انجام ندهید):ابدو مینو پلاستی و عوارض این عمل/با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با عوارض پر خطر و جبران نشدنی عمل زیبایی ابدو مینو پلاستی آشنا شوید.

ابدو مینو پلاستی و عوارض این عمل

با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با عوارض پر خطر و جبران نشدنی عمل زیبایی ابدو مینو پلاستی آشنا شوید.

جراحی پلاستیک شکم(ابدومینو پلاستی)

خیلی از خانم ها به دلیل چاقی و افزایش وزن مکرر و نیز بدفرمی در ناحیه شکم و پهلو شکایت می کنند و یکی از دلایلی که به پزشک جراح پلاستیک مراجعه می کنند ناراضی بودن از بزرگی و نیز افتادگی شکم و پهلوها می باشد .
بسیاری از خانم ها زمانی که باردار می شوند و زایمان انجام می دهند با کاهش وزن دچار شلی و افتادگی و چربی در شکم و پهلو می شوند .این افراد تناسب اندام خود را از دست می دهند و به دنبال آن اعتماد به نفس خود را از دست می دهند و مشکلاتی برای آن ها بوجود خواهد آمد .در این موارد افراد می توانند عمل های جراحی ابدومینوپلاستی و یا لیپوابدومینوپلاستی را انجام دهند و از اندام زیبای خود لذت ببرند .

جراحی پلاستیک شکم(ابدومینو پلاستی)

عمل ابدومینوپلاستی چیست ؟

عمل ابدومینوپلاستی دو روش دارد :
1.روش کلاسیک
2.روش پیشرفته (لیپوابدومینوپلاستی)

این عمل جراحی برای افراد بالای هجده سال قابل اجرا می باشد .خانم ها به دلیل زایمان و نیز شلی شکم و یا کاهش شدید وزن و از رژیم های غذایی سگین استفاده کرده اند و یا از عمل هایی نظیر کم کردن وزن کوچک کردن یا بای پس معده یا روده استفاده کرده اند و دچار شلی و لاغری شکم شده اند و در بعضی موارد چاقی بیش از حد موجب چربی شکم و پوست اضافه شکم شده است .این افراد می توانند عمل جراحی زیبایی شکم را انجام دهند .یکی از نکات مهم در جراحی زیبایی شکم وجود دارد این است که قبل از عما فرد به وزن ایده آل رسیده باشد و بعد از آن عمل جراحی انجام دهد به دلیل اینکه اگر بعد از عمل وزن زیادی کم کند به طور مجدد پوست شل و شکم افتاده می شود پس باید وزن فرد ثابت بوده و تصمیم به لاغری مجدد نداشته باشد .

جراحی پلاستیک شکم(ابدومینو پلاستی)

قبل از شروع عمل

روی شکم فرد متقاضی در حالت ایستاده خطوط اصلی برش ومناطق مورد نظر برای لیپوساکشن همزمان ترسیم می شود. این عمل با بیهوشی عمومی انجام می شود (مینی ابدومینوپلاستی را می توان با بی حسی موضعی نیر انجام داد) طول مدت عمل در مورد ابدومینوپلاستی کامل 3 الی 4 ساعت است و به حجم شکم و میزان چربی پهلو ها که باید همزمان ساکشن شود بستگی دارد ولی در مورد مینی ابدومینوپلاستی این زمان کمتر است و در حدود 1 الی 2/5 ساعت خواهد بود.

چنانچه لیپوساکشن همزمان پهلوها نیز در دستور کار باشد، می توان مایع تامی سنت (Tumescent) را در مواضع چربی تزریق کرد و لیپوساکشن موضع را انجام داد. بعضی از جراحان ترجیح می دهند ابتدا عمل را انجام داده و سپس به لیپوساکشن بپردازند.سپس در ادامه ، یک برش عرضی زیر شکمی ایچاد شده که تا روی عضله شکم ادامه می یابد (عکس 1 ) و پوست و چربی زیر آن با هم از روی عضله شکم بلند می شوند. همزمان برش دور ناف نیز انجام شده و ناف از پوست اطراف کاملا آزاد می شود ولی همچنان متصل به عضله شکم باقی می ماند.

بعد از بلند کردن کامل پوست شکم در محدوده لبه دنده ها تا نزدیک استخوان جناغ ، مرحله بعدی آغاز می شود (عکس 2) که باید عضله سرتاسری جلوی شکم جمع شده و از انتهای جناغ تا استخوان عانه سرتاسر دوخته شود. این جمع کردن ، موجب سفت شدن جدار عضلانی شکم در جلو و همچنین ایجاد گودی کمر بیشتر خواهد شد.در ادامه بعد از کشیدن کامل پوست اقدام به حذف پوست اضافی زیر ناف و ترمیم مجدد خواهد شد (عکس 3 و 4 ) در خاتمه جایگذاری مجدد ناف روی پوست کشیده شده شکم با رعایت اندازه گیری های دقیق نیز در این مرحله انجام شده و سپس برش پوستی در سه لایه ترمیم می شود.

دِرَن چیست ؟ (Drain)

در پایان عمل و پس از دوخته شدن پوست ، دو لوله باریک به نام درن (Drain) در دو طرف زیر پوست شکم جهت تخلیه خونابه ها گذاشته خواهد شد که در بیرون از بدن به دو مخزن کوچک پلاستیکی متصل است و خونابه ها را طی روزهای بعد از عمل از زیر پوست خارج کرده و هر روز تخلیه می گردد. این دو لوله به مدت 3 الی 5 روز در محل باقی می مانده و بعد از آنکه میزان خونابه های تخلیه شده کم شد ، خارج می گردد. در انتهای عمل پانسمان ناف و برش پوستی انجام شده و یک گن فشاری مخصوص روی شکم و پهلوها را می پوشاند.

پوشیدن گن (Garment)

برای ایجاد فشار یکنواحت و مداوم بر روی محل عمل برای جلوگیری از خون ریزی و ایجاد لخته زیر پوست بعد از عمل وهمچنین برای چسبیدن هر چه سریعتر پوست به عضله زیرین و سفت و یکدست شدن پوست شکم لازم و ضروری است. عدم استفاده صحیح از گن فشاری به خصوص طی دو هفته اول بعد از عمل شکم ، به دلیل نچسبیدن یکدست پوست به عضله زیرین موجب تجمع خونابه در زیر پوست شکم و پهلوها شده که به این عارضه سروما می گویند که یکی از عوارض شایع بعد از جراحی ابدومینوپلاستی است. گن فشاری باید به مدت سه هفته تمام مدت شبانه روز و بعد از طی این مدت تا 8 هفته بیشتر روزها پوشیده شود. گاهی توصیه می کنیم برای اینکه افراد به پوشیدن گن سفت بعد از عمل راحت تر عادت کنند ، یک هفته قبل از روز عمل یک شکم بند را روزی چند ساعت بپوشند تا با احساس فشار ناشی از گن بعد از عمل آشنا باشند و کمتر احساس تنگی نفس کنند.

جراحی پلاستیک شکم(ابدومینو پلاستی)

برای بعد از عمل داشتن موارد زیر کمک کننده است:

1- لباس های راحت و گشاد که به راحتی بتوان پوشید.

2- تلفن و دفترچه تلفن حاوی شماره های ضروری در کنار تخت

3- دوش حمام قابل دسترسی در وضعیت نشسته و صندلی حمام

4- هر نکته ای که به فکر شما می رسد که در دوره نقاهت بتواند کمک کننده باشد (مثل تهیه کتاب و فیلم به مقدار کافی یا در دسترس گذاشتن تلویزیون و...)

جراحی پلاستیک شکم(ابدومینو پلاستی)

عوارض و مشکلات جانبی ابدومینوپلاستی چیست؟

بسته به وسعت جراحی درجاتی از درد و تورم را تجربه خواهید کرد. معمولا درد مینی ابدومینوپلاستی قابل اغماض و درد ابدومینوپلاستی با ترمیم عضله متوسط تا شدید است.احساس درد و حساسیت ممکن است چند هفته و گاهی تا دو سه ماه در موارد جراحی کامل بطول بیانجامد، در عمل کامل خستگی و ضعف عمومی تا مدتی دیده می شود.

مثل هر جراحی دیگری خطراتی احتمال بروز دارند که در زمینه مناسب احتمال بروزشان افزایش نیز می یابند (مثل دیابت، بیماریهای قلبی، کبدی، ریوی یا مصرف سیگار)

  • اسکار(محل برش) بدشکل
  • خونریزی و هماتوم (تجمع خون)
  • عفونت
  • تجمع مایع
  • لخته و آمبولی
  • ترمیم ناکافی و باز شدن زخم
  • سیاه شدن پوست (نکروز)
  • بی حسی یا گزگز در نواحی پایین ناف
  • خطرات ناشی از بیهوشی عمومی
  • تغییر رنگ پوست
  • تورم ناحیه ای
  • نکروز چربی (مرگ سلول های چربی در یک ناحیه)
  • عدم تقارن

جراحی پلاستیک شکم(ابدومینو پلاستی)

آیا این عمل جایگزینی برای رژیم غذایی مناسب و ورزش می باشد؟

مسلما نه. برای حفظ نتیجه شما باید وزن خود را ثابت نگه دارید و از اضافه وزن بالای 5% به شدت بپرهیزید.

آیا شرکت های بیمه هزینه جراحی را متقبل می شوند؟

توجه داشته باشید که شرکت های بیمه اکثرا هیچ کمکی برای انجام ابدومینوپلاستی به شما نخواهند کرد. بهتر است هرگونه تفکری در این مورد دارید قبل از انجام جراحی با مامور بیمه و پزشک خود تمام امکانات خود را بررسی کنید

عمل های ابدومینوپلاستی و لیپوابدومینوپلاستی چه فرقی دارد ؟

در ابدومینوپلاستی با یک برش سراسری در قسمت تحتانی شکم پوست و چربی زیر جلدی از روی عضلات جدار شکم بلند شده و تا لبه دنده ها کاملا آزاد می شود . البته ناف با پدیکل عروقی زیرین حفظ می شوند و دوباره در فلپ بالایی بازسازی می شود . به طور معمول پوست و چربی قسمت زیرین ناف برداشته می شود و در صورت لزوم پهلوها لیپوساکشن می شود . اما در روش لیپوابدومینوپلاستی از لیپوساکشن و لیزر لیپولیز در قسمت فلپ وسطی شکم استفاده می شود . در نتیجه آزاد سازی فلپ (چربی و پوست ) تا لبه دنده ها نخواهد بود و متعاقب آن عوارض عمل جراحی و درد و ناراحتی بعد از عمل بسیار کمتر بوده و نتایج زیبایی آن به دلیل نازک شدن قسمت بالایی ناف بسیار بیشتر از ابدومینوپلاستی به تنهایی خواهد بود .

در این روش آسیب به عروق و اعصاب شکم بسیار کمتر بوده و حس قسمت تحتانی شکم بهتر حفظ می شود .عوارضی مانند تجمع مایع (سروما) خونریزی و عفونت بسیار کمتر بوده و مدت زمانی که لازم است بیمار خمیده راه برود کمتر خواهد بود .و امکان بروز برجستگی های گوش سگی در طرفین زخم خیلی کمتر خواهد بود و نتایج آن بیشتر است . در هر دو روش در صورتی که شلی جدار و عضلات شکم وجود داشته باشد ترمیم کامل عضلات انجام می شود .

جراحی پلاستیک شکم(ابدومینو پلاستی)

آیا بدون جابجا کردن ناف عمل جراحی ابدومینوپلاستی امکان پذیر است ؟

بله .این روش که مینی ابدومینوپلاستی نامیده می شود افرادی که طول قسمت بالای ناف مناسبی دارند و در قسمت پایین ناف شل و افتاده می باشد این کار قابل اجراست .در این عمل طول برش خیلی کوچکتر از ابدومینوپلاستی کامل می باشد و در این مورد می توان از لیپوساکشن و لیپولیزر به طور همزمان استفاده کرد که به آن مینی لیپو ابدومینوپلاستی گفته می شود و بیمار سریع تر به فعالیت های روزانه برمی گردد و درد بعد از عمل کم خواهد بود .

جراحی پلاستیک شکم(ابدومینو پلاستی)


جراحی پلاستیک شکم(ابدومینو پلاستی)

جراحی پلاستیک شکم(ابدومینو پلاستی)

جراحی پلاستیک شکم(ابدومینو پلاستی)

گردآوری شده ی مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.2 از 5 (141 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits