دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
درمان غبغب
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
درمان غبغب :آیا غبغب دارید و از دیدن آن اعصابتان خورد میشود؟با این بخش از دلگرم همراه باشید تا باراه های مناسب برای درمان غبغب آشنا شوید.

چگونه غبغب را از بین ببریم؟

آیا غبغب دارید و از دیدن آن اعصابتان خورد میشود؟با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با

راه های مناسب برای درمان غبغب آشنا شوید.

درمان غبغب

علت بوجود آمدن غبغب و حرکت هایی مفید برای درمان آن را در ادامه این بخش از دلگرم ببینید

آب کردن غبغب با انجام حرکات ورزشی که در این مطلب مشاهده می کنید منجر به سفت شدن عضلات این محدوده از بدن شده و خوش فرمی غبغب و گردن را به وجود می اورد.علت عمده ایجاد غبغب بالا رفتن بیش از حد وزن و داشتن سبک زندگی ساکن و غیرفعال است. اما با بالا رفتن سن هم، پوست قابلیت ارتجاعی خود را از دست داده و دچار افتادگی می شود. همچنین عضلاتی که به طور مرتب فعالیت نداشته باشند، شل می شوند، و عضله پلاتیسما که از زیر فک تا گردن امتداد دارد نیز ازجمله این عضلات است.

علاوه بر این، کم کردن میزان قابل توجهی وزن هم موجب شل شدن پوست اطراف ناحیه گردن می شوندتمرینات روزانه غبغب، عضله پلاتیسما و همچنین عضلات دیگر آن ناحیه را سفت تر می کند. بعد از این برای مدتی این تمرینات را انجام دادید، این عضلات سفت شده و زمان کمتری برای حفظ آن نیاز خواهید داشت زیرا حفظ عضله بسیار راحت تر از ساختن آن است.

---------------------------------------------------------------------------------------

راه های ازبین بردن چربی صورت(غبغب)

درمان غبغب

برای کشیدن عضله این ناحیه، چندین ورزش راحت وجود دارد که به تعدادی از آنها در این قسمت می‌پردازیم:

۱- کف دست‌ها را برای ۱۰ ثانیه به پیشانی‌تان فشار دهید. این فشار را در جهت عکس گردن و سر وارد کنید. باید حس کنید که گردن و چانه‌تان سفت شده‌اند. این حرکت را، البته این بار با قرار دادن دست در پشت سر، تکرار کنید.
همین حرکت را در دو طرف سر نیز تکرار کنید. در این حالت، دست خود را به شکل پیاله کرده و آن را روی گوش خود قرار دهید و ورزش مذکور را انجام بدهید.

۲- در ورزش دیگری که برای رفع این مشکل پیشنهاد می‌کنیم، باید به این ترتیب عمل کنید: چانه‌تان را بالا بگیرید و دهان خود را باز و بسته کنید؛ انگار که آدامس می‌جوید. در این ورزش، باید حس کنید که عضلات آرواره تا گردن شما سخت شده‌اند.

۳- دهان خود را باز کنید، خیلی آهسته سر خود را به عقب خم کنید و در همین حال بمانید. حالا لب پایین را تا روی لب بالای خود حرکت دهید و این حرکت را چند بار انجام دهید.

۴- همان‌طور که سرتان در حالت طبیعی قرار دارد(بدون خم کردن آن به هر جهتی)، سعی کنید لب پایین خود را به بینی‌تان بزنید! البته این اتفاق تقریبا غیر ممکن است، اما تلاش برای انجام چنین کاری، برای هدف شما مفید خواهد بود.

۵- بیرون آوردن زبان از دهان، آن هم به طور مداوم و پشت سر هم، عضلات دهان و صورت را تقویت می‌کند و در از بین بردن غبغب نیز مؤثر خواهد بود.

توصیه می‌کنیم این ورزش‌ها را روزی ۲ بار انجام دهید.

---------------------------------------------------------------------------------------

گردآوری شده ی مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی




این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

۲ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

زینب | ۷ سال پیش
خیلی ورزش ها مفیده ممنون از دلگرم
0
0
شیلا | ۷ سال پیش
سلام من لاغر هستم خیلی چاق نیستم کمی چربی زیر کردنم دارم باید چیکارکنم چون وزنم مناسبه ولاغرتر بشم صورتم فرورفته میشه فقط زیر چانه ام کمی چربی دارد چ کنم
؟؟؟؟؟؟؟
0
0

hits