دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
طرز تهیه فریتاتای سبزیجات،سالم و بسیار خوشمزه+آموزش تصویری
12
زمان مطالعه: 3 دقیقه
طرز تهیه فریتاتای سبزیجات-روش تهیه فریتاتای سبزیجات-آموزش تهیه فریتاتای سبزیجات-آموزش پخت فریتاتای سبزیجات-روش پخت فریتاتای سبزیجات-طرز پخت فریتاتای سبزیجات-مواد لازم فریتاتای سبزیجات-مواد لازم برای پخت فریتاتای سبزیجات-آموزش تصویری پخت فریتاتای...

طرز تهیه فریتاتای سبزیجات:فریتاتا (frittata) یه واژه ایتالیایی است که از فعل (fry) و (fried egg) به معنای تخم مرغ سرخ شده گرفته شده و طبق گفته ویکی پدیا با یه تفاوتهای جزئی، شباهت زیادی به املت و کیش داره.

طرز تهیه فریتاتای سبزیجات

طرز تهیه فریتاتای سبزیجات

این تنوع باعث می شه دستمون برای درست کردن انواع اون بنا به سلیقه و عادات غذایی مون باز باشه. این مدلی که من امروز درست کردم با سبزیجات است که البته من به جز اسفناج از سبزیجات یخ زده آماده برای تهیه اون استفاده کردم. اما شما می تونین خودتون در منزل اونها رو بخارپز یا آب پز کنید و بعد طبق مراحل ساده زیر پیش برید.

مواد لازم: (برای ٣ تا ٢ نفر)

اسفناج شسته و خرد شده ١٠٠ گرم

سبزیجات مختلف از قبیل نخودسبز، هویج، سیب زمینی و لوبیاسبز نگینی خرد شده ٤٠٠ گرم

پیاز خلال شده ١ عدد

تخم مرغ بزرگ ٦ عدد

شیر ١/٢ پیمانه

نمک و روغن به میزان لازم

طرز تهیه فریتاتای سبزیجات

طرز تهیه:
ابتدا اسفناج رو داخل ماهیتابه ریخته کمی تفت می دیم و سبزیجات پخته یا بخارپز رو به اون اضافه می کنیم و دوباره با مقدار کمی روغن تفت می دیم. پیاز رو هم سرخ کرده و به مواد اضافه می کنیم. به اندازه نیاز به سبزیجاتمون نمک زده و بعد از یکی دو دقیقه از روی حرارت بر می داریم.

طرز تهیه فریتاتای سبزیجات

طرز تهیه فریتاتای سبزیجات

حالا تخم مرغ ها و شیر رو کاملاً با همزن دستی می زنیم و مقدار خیلی کمی نمک به تخم مرغ ها می زنیم.

طرز تهیه فریتاتای سبزیجات

ته قالب مورد نظر رو چرب کرده و تا ٣/٤ قالب رو از سبزیجات پر می کنیم. نهایتاً با مخلوط تخم مرغ و شیر، قالب رو پر کرده و در فر از پیش گرم شده می گذاریم تا به مرور پخته بشه.

طرز تهیه فریتاتای سبزیجات

طرز تهیه فریتاتای سبزیجات

نکات:
::به جای قالب های کوچک می تونین از ماهیتابه استفاده کنین و بعد از پخت اون رو مثل کوکو برش بدین. البته برخلاف کوکو که اغلب به شکل سه گوش برش می خوره فریتاتا رو معمولاً به صورت چهار گوش برش می دن.


::دمای فر برای پخت فریتاتا باید مثل کوکو باشه یعنی با حرارت نسبتاً ملایم پخته می شه و در صورتی که احساس کردین روی اون طلایی نشده می تونین چند دقیقه از بالا به اون حرارت بدین.


::برای پخت فریتاتا حتما لازم نیست از فر استفاده کنید می تونین روی حرارت گاز و باز هم مثل کوکو اون رو تهیه کنین.


::برای اینکه متوجه بشید وسط مایه هم کاملاً پخته شده یا نه یه خلال دندون رو وسط اون فرو کنین اگه تمیز بیرون اومد یعنی فریتاتای ما پخته و اگه نه به زمان بیشتری برای پخت نیاز داره.

منبع:سبز و ترش



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (12 رای)  

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits