دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
طرز تهیه لازانیا لقمه ای (رولی) غذای خوشمزه و لاکچری
7
زمان مطالعه: 4 دقیقه
در این مقاله از مجله اینترنتی دلگرم قصد داریم نوعی لازانیا به نام لازانیای رولی یا لقمه ای را به شما عزیزان آموزش دهیم. این غذا بسیار آسان بوده و طعم فوق العاده ای دارد. با ما باشید.

طرز تهیه لازانیا لقمه ای (لازانیا رولی)

لازانیا یکی از غذاهایی است که بسیاری از افراد به خصوص کودکان آن را دوست دارند. این غذا را به روش های مختلف و با مواد غذایی متفاوتی می توان درست کرد. معمولا لازانیا را در مهمانی ها سرو نمی کنند چون خوردن آن سخت است.

اما شما عزیزان می توانید لازانیای لقمه ای را برای مهمانی های خود درست کنید تا به راحتی مهمانان تان بتوانند آن را میل کنند. این لازانیا به شکل تک نفره آماده می شود و از نظر ظاهری نیز بسیار شیک و لاکچری است.

طرز تهیه لازانیا رولی

مواد لازم جهت تهیه لازانیا رولی:

  • ۱۰ ورق لازانیا
  • ۲/۳ لیوان شیر
  • ۱۵ گرم کره
  • ۱ قاشق مربا خوری سیر رنده شده
  • مایه لازانیا به مقدار لازم
  • پنیر پیتزا به مقدار لازم

طرز تهیه لازانیا رولی

طرز تهیه لازانیا لقمه ای با سس مخصوص

مراحل تهیه لازانیا لقمه ای:

ابتدا باید مایه لازانیا را درست کنید. مایه لازانیا همان مایه ماکارونی است که با پیاز، گوشت چرخ کرده، قارچ، فلفل دلمه ای، ادویه و رب گوجه فرنگی آماده می شود. پس از اینکه مایه لازانیا را درست کردید، باید سس لازانیا را درست کنید.

برای این کار کره را در یک تابه بریزید و روی حرارت بگذارید تا ذوب شود، سپس سیر را به آن اضافه کنید و کمی تفت دهید تا کره مزه سیر را بگیرد. کمی که تفت خوردند، شیر را اضافه کنید و فقط اجازه دهید تا شیر داغ شود ولی جوش نیاید، سپس نمک را اضافه کنید.

سس لازانیای لقمه ای نیازی به آرد ندارد و اگر دیدید سس شما شل است نگران نباشید چون این سس جذب ورقه های لازانیا می شود و طعم بسیار خوبی به لازانیا می دهد.

حالا در یک قابلمه آب بریزید و بگذارید تا به جوش آید و کمی روغن در آن بریزید، سپس ورقه های لازانیا را در آن بیندازید تا نرم شوند. حتما روغن بریزید تا ورقه ها به هم نچسبند.

حالا به مهم ترین بخش تهیه لازانیا لقمه ای یعنی پیچیدن آن ها می رسیم. به دو صورت می توان این کار را انجام داد:

حالت اول: ورقه های لازانیا را به اندازه ای که طول آن ها سه برابر عرضشان باشد ببرید، سپس دو ورقه به شکل به اضافه (+) روی هم بگذارید و وسط آن را مواد بریزید و روی مواد پنیر پیتزا بریزید و ورقه ها را ببندید.

حالت دوم: در این حالت می توانید لازانیا را به شکل رول درآورید. برای این کار روی یک ورقه از لازانیا را با مواد گوشتی بپوشانید و آن را رول کنید و در یک ظرف قرار دهید.

به هر روشی که لازانیای لقمه ای را بپیچید، لازم است که آن ها را در یک ظرف در کنار هم بچینید. البته قبل از آن باید کف ظرف را چرب کنید. حالا سس مخصوصی که درست کرده بودید را روی تمام لقمه ها بریزید.

در آخر روی تمام سطح لازانیاها را با پنیر پیتزا بپوشانید و آن را به مدت 1 ساعت در فر با دمای 180 درجه سانتی گراد بگذارید تا لازانیا بپزد و سس به خورد آن برود. در پنج دقیقه آخر، گریل فر را روشن کنید تا روی پنیر طلایی شود.

بعد از در آوردن ظرف از فر حدود 5 دقیقه صبر کنید و بعد لازانیا را سرو کنید. اینطوری لازانیا منسجم تر می ماند، سس هم خوب جذب می شود. نوش جان.

گردآوری توسط مجله اینترنتی دلگرم

نیلوفر گلی فروشانی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (7 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits