دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
از ارزش غذایی و خواص شگفت انگیز موسیر بدانید !
1
زمان مطالعه: 6 دقیقه
موسیر یکی از انواع سبزیجاتی است که کاربرد فراوانی در مصارف مختلف دارد. از آن در تهیه ماست و مسیر، ترشی، تهیه غذا و ... استفاده می شود. تا انتها با ما همراه باشید تا شما را با کالری، ارزش غذایی و خواص موسیر آشنا نماییم.

همه چیز درمورد موسیر

کالری موسیر موضوع مورد بحث ماست. موسیر از گونه پیاز است. آن ها شباهت بسیار زیادی به ساختار سیر دارند و معمولا به شکل خوشه ای رشد می کنند. این سبزی شناخته شده، با عنوان علمی Allium cepa var. aggregatum معروف می باشد و به نظر می رسد بومی خاورمیانه است و بعد احتمالا توسط جنگ های صلیبی توسط تهاجم به فلسطین به اروپا وارد شده است.

موسیر گیاه جالبی می باشد که در حال حاضر به عنوان یک عنصر اصلی در غذاهای بسیاری از کشورهای جهان استفاده می شود و خواص موسیر زبانزد همه شده است. آن ها را می توان به شکل تازه یا ترشی استفاده کرد و از طریق روش های مختلف آماده می شوند. موسیر نه تنها برای عطر و طعمشان طرفدار دارد، بلکه برای ارزش تغذیه ای نیز ارزشمند است.

کالری و ارزش غذایی موسیر

هر عدد موسیر (43 گرم) حاوی 31 کالری می باشد.
مقداریک عدد
کالری31
کربوهیدرات کل7.1 گرم
فیبر غذایی1.4 گرم
پروتئین1.1 گرم
پتاسیم142 میلی گرم
ویتامین سی5.7% میزان نیاز روزانه
کلسیم1.6% میزان نیاز روزانه
آهن2.8% میزان نیاز روزانه

موسیر/کالری موسیر/ارزش غذایی موسیر/خواص موسیر/خواص سبزیجات/کالری سبزیجات

موسیر/کالری موسیر/ارزش غذایی موسیر/خواص موسیر/خواص سبزیجات/کالری سبزیجات

خواص موسیر

1. خواص موسیر برای کمک به سلامت رشد موها

مدت هاست که جستجوی مواد طبیعی برای افزایش رشد مو به شکل های تکمیلی ادامه داشته است. علم ثابت کرده است که اگر موسیر را مصرف کنید، رشد طبیعی مو عملا تضمین شده است.

موسیر برای افزایش سلامت رشد موها مورد استفاده قرار گرفته است، زیرا نشان داده شده است که باعث افزایش گردش خون در پوست سر شده که خود افزایش رشد مو را به دنبال دارد.

موسیر حاوی گوگرد است که ریزش مو را کاهش می دهد و موجب رشد موها می شود. موسیر همچنین می تواند به عنوان یک درمان برای شوره سر استفاده شود، با مخلوط موسیر با لیمو، دوغ و عسل، می توان به معجون مو برای حذف شوره سر دست پیدا کرد.

2. فواید موسیر برای معده و دستگاه گوارش

موسیر سبب تحریک آنزیم های گوارشی، بهبود هضم غذا، درمان زخم معده و سلامت دستگاه گوارش می شود و فیبر موجود در آن حرکات روده بهبود می بخشد و یبوست را درمان می کند.

بیشتر بخوانید: راه های مناسب برای تقویت دستگاه گوارش(معده)

3. موسیر دارای خواص آنتی اکسیدانی

آنتی اکسیدان ها برای محافظت از بدن در مقابل آسیب اکسیداتیو توسط رادیکال های آزاد ضروری هستند. آن ها اساسا به محافظت از سلول ها از آسیب سلولی کمک می کنند، و خوشبختانه موسیر مقدار زیادی آنتی اکسیدان ها را فراهم می کند.

موادی مانند کورستین و کومپرفول، آنتی اکسیدان های طبیعی هستند که با رادیکال های آزاد مبارزه می کنند. Allicin یکی دیگر از این آنتی اکسیدان ها است که در پیاز و سیر یافت می شوند و همچنین به کاهش جهش های سلولی کمک می کند.

مجله آسیا اقیانوسیه پیشگیری از سرطان بیان می کند که موسیر حاوی مواد مهار کننده رشد سلول های سرطانی است که برای مصرف مکرر در رژیم غذایی قابل استفاده است.

بیشتر بخوانید: آنتی اکسیدان و نقش مهم آن در سلامت بدن

4. گردش خون را بهبود می بخشد

گردش خون برای زنده ماندن حیاتی است. انتقال اکسیژن، دی اکسید کربن و هورمون ها توسط این سیستم خونی انجام می شود. موسیر با افزایش گردش خون کمک می کند جریان این مواد در بدن بهبود یابد.

آهن، پتاسیم و مس کمک می کند تولید گلبول های قرمز جدید را افزایش دهد، همچنین بهبود زخم و سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد. به همین ترتیب، موسیر می تواند به مبارزه با کم خونی کمک کنند و به حل مسائلی که سبب کم شدن انرژی و عدم تمرکز کمک کند.

5. موسیر برای دیابت و قند خون

موسیر تولید انسولین در بدن را افزایش می دهد و به همین علت سبب کاهش قند خون در افراد دیابتی می شود. فیبر بالای موجود در موسیر برای قند خون را تنظیم می کند.

6. موسیر برای کمک به کاهش وزن

چاقی خطر بیماری های خاص مانند دیابت، سرطان و بیماری های قلبی را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. با این وجود، کاهش وزن سالم، این خطرات را کاهش می دهد و می تواند شما را به زندگی کاملا لذت بخش وارد کند.

کالری موسیر کم است و باعث کاهش وزن می شود، این امر می تواند موجب استفاده از این گیاه شگفت انگیز در رژیم غذایی کم کالری محدود شما باشد. تنها به این خاطر که سعی می کنید وزن خود را کاهش دهید، نباید خوردن غذاهای بی مزه را تحمل کنید.

7. موسیر برای سلامت پوست

استرس همراه با رژیم غذایی ناقص یک دستور مطمئن برای سرعت بخشیدن به پیری است. برای حفظ سلامت پوست، بدن نیاز به مواد مغذی مناسب دارد. موسیر به دلیل منبع غنی مواد مغذی، میکروب ها ( که مسئول عفونت های پوستی هستند) را از بین می برند، در حالی که گوگرد کمک می کند تا پوست از پیری زودرس فاصله بگیرد.

گوگرد همچنین به جلوگیری از انباشت پوست مرده کمک می کند و برای مشکلاتی مانند پسوریازیس مفید است همچنین دارای خواص ضد التهابی است که به کاهش قرمزی و افزایش تندرستی کمک می کند. مقدار گوگرد پوست ما با افزایش سن کاهش می یابد بنابراین مصرف رژیم غذاهای غنی از گوگرد ضروری است.

8. موسیر برای کلسترول و فشار خون

خواص موسیر بسیار است. ترکیبات فلاونوئیدی موجود در موسیر، چربی و کلسترول خون را کاهش می دهند آنتی اکسیدان های مانند آلیسین و کورستین موجود در موسیر فشار خون بالا را کاهش می دهند.

بیشتر بخوانید:

بیشتر بخوانید: آیا می دانید علت بالا رفتن فشار خون چیست؟

9. موسیر برای کمک به سیستم دفاعی بدن

سیستم ایمنی بدن بسیار پیچیده است. کوچک ترین کمبود در سیستم ایمنی بدن ما می تواند منجر به عواقب فاجعه باری شود، و این باعث می شود که پاتوژن های خارجی وارد بدن ما شوند. بهترین راه برای جلوگیری از این مشکل چیست ؟ با فراهم کردن رژیم غذایی خوب می توان این کار را کرد.

موسیر حاوی مواد مغذی تقویت کننده سیستم ایمنی هستند که باعث می شود آن ها در جذب مهاجمان خارجی و جلوگیری از عفونت مؤثر باشند. با توجه به محتوای آنتی اکسیدانی موسیر، خطر ابتلا به سرطان به میزان زیادی کاهش می یابد.

موسیر/کالری موسیر/ارزش غذایی موسیر/خواص موسیر/خواص سبزیجات/کالری سبزیجات

بیشتر بخوانید:

فواید دارویی موسیر/خواص موسیر + تصویر

چندین مورد از خواص اعجاب انگیز موسیر



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits