دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۷ خاصیت حیرت‌ انگیز عسل شبدر
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
عسل شبدر را میتوان برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده کرد. در ادامه مطلب 7 تا از فواید عسل شبدر را برای شما آورده ایم

مجله دلگرم | عسل شبدر بسیار مفید و خوشمزه است. بسیاری دوست دارند به مواد غذایی و خوراکی های خود عسل اضافه کنند. در میان انواع عسل ها، عسل شبدر یکی از بهترین گزینه هاست چراکه علاوه بر طعم بسیار خوبش، خواص بسیاری نیز دارد.

عسل شبدر از شهد درخت شبدر گرفته میشود و رنگ طلایی روشن دارد. همانطور که میدانید عسل انواع بسیار زیادی دارد (بیش از 50 نوع عسل وجود دارد) و عسل مانوکا یکی از مقوی ترین و بهترین آن هاست. نکته جالب اینجاست که عسل شبدر نیز بسیار شبیه به عسل مانوکا میباشد چراکه دارای خواص آنتی باکتریال و ضد قارچ است.

در ادامه 7 مورد از فواید عسل شبدر را برای شما آورده ایم.

1. پیشگیری از استرس اکسیداتیو

مطالعات علمی نشان داده است که عسل شبدر دارای مقادیر زیادی آنتی اکسیدان های پلی فنولیک میباشد که میتواند خطر ابتلا به بیماری های مزمن را کاهش دهد چراکه این مواد با رادیکال های آزاد (که عامل اصلی بسیاری از بیماری ها مثل سرطان است) مبارزه میکنند.

2. تقویت سیستم ایمنی بدن

خاصیت ضد میکروبی عسل شبدر به دلیل هیدروژن پراکسیدی است که در انواع مختلف عسل نیز وجود دارد که به سیستم ایمنی بدن در مبارزه با عوامل بیماری زا و عفونت ها کمک میکند.

3. حفظ سلامت قلب

مقدار کافی پتاسیم و مواد معدنی دیگر به علاوه آنتی اکسیدان ها به کاهش فشار خون کمک میکند. عسل شبدر نیز دارای تمامی این مواد است. کاهش فشار خون نیز نقش موثری در کم شدن خطر ابتلا به انواع بیماری های قلبی، سکته، حمله قلبی و بیماری های عروقی دارد.

4. کنترل دیابت

اگرچه میزان قند عسل شبدر مشابه دیگر انواع عسل هاست اما همچنان مصرف عسل گزینه بهتری نسبت به شیرین کننده های مصنوعی میباشد. به همین دلیل جایگزین کردن عسل با دیگر انواع شیرین کننده (مثل قند و شکر) برای افراد دیابتی اهمیت دوچندانی دارد.

5. تقویت استخوان ها

عسل شبدر به دلیل مواد معدنی زیادی که دارد میتواند به حفظ سلامت استخوان ها و پیشگیری از بیماری هایی همچون پوکی استخوان کمک کند.

6. کنترل کلسترول

مطالعات علمی نشان داده است که مصرف منظم عسل و بخصوص عسل شبدر میتواند کلسترول خون را متعادل سازد یعنی کلسترول بد را کاهش و کلسترول خوب را افزایش دهد.

7. بهبود سریعتر زخم ها

یکی دیگر از خواص عسل (بخصوص عسل شبدر) کمک به افزایش سرعت بهبود زخم ها میباشد. این ویژگی عسل از زمان ها دور (مصر باستان) مورد توجه ویژه ای بوده و امروزه هم در طب سنتی از آن استفاده میشود.

مصرف عسل (چه بصورت موضعی و چه خوردن آن) در درمان زخم های دیابتی نیز موثر است.

در همین زمینه بخوانید:

۷ خاصیت اسرار آمیز عسل بهار نارنج

۸ خاصیت استثنایی آب نارگیل و عسل

ماست و عسل: فواید اسرار آمیز ترکیب ماست و عسل

۱۴ خاصیت شگفت انگیز عسل و زنجبیل

۲۳ خاصیت معجزه آسا عسل و دارچین

۱۵ خاصیت باورنکردنی عسل و لیمو

انواع عسل: ۳۴ نوع عسل که باید بشناسید


چنانچه این مطلب را مفید میدانید با لایک کردن و به اشتراک گذاشتن آن، از ما حمایت کنید. نظرات، پیشنهادات و مقاله های درخواستی خود را از طریق قسمت دیدگاه ها برای ما ارسال کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits