دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۱۰ روغن عالی برای افزایش تمرکز و قدرت ذهن
2
زمان مطالعه: 6 دقیقه
10 روغن عالی برای افزایش تمرکز و قدرت ذهن ، نحوه استفاده از روغن ها استفاده موضعی،استنشاق بوی عطر آن ها،استفاده در وان حمام، ریختن چند قطره در دستگاه تصفیه هوا، مخلوط با آب و ساخت اسپری خوش بوکننده

معرفی روغن های که در افزایش تمرکز و قدرت ذهن بسیار موثر اند :


1.روغن کندر :

این روغن از هزاران سال پیش استفاده می شده،در حقیقت در برخی ادوار ارزش آن بیشتر از طلا بود.کارشناسان بر این باورند که کندر بر روی سیستم مغز تاثیر می گذارد.

خواص کندر برای بدن شامل کاهش التهاب مغز، مبارزه با سرطان، کاهش درد، تقویت سیستم ایمنی، کاهش اضطراب و حملات هراس و کاهش افسردگی مزمن است. همچنین برای بهبود تمرکز و حواس پرتی است.

حتی اضافه کردن چند قطره به وان حمام و خوابیدن در وان باعث آرامش شما می شود.

2. اسانس لیمو :

روغنهای مرکبات مانند لیمو به خوبی شناخته شده هستند. لیمو نه تنها باعث افزایش تمرکز می شود بلکه برای تقویت اعصاب و کاهش اثرات استرس بسیار مفید است. این مخصوصا برای افرادی که ADHD یا بیش فعالی دارند مفید است زیرا میتواند باعث آرامش شود و تمرکز شما را آسانتر کند.

افرادی که مبتلا به ADHD هستند بیشتر احتمال دارد که مسائل دیگری مانند اضطراب یا افسردگی داشته باشند و برخی مطالعات نشان داده اند که اسانس لیمو نیز می تواند به این امر کمک کند زیرا این دارو در تنظیم دوپامین و سروتونین در مغز کمک می کند.

اسانس لیمو برای اسپری در اتاق عالیست. به سادگی یک قطره را به یک بطری اسپری با آب اضافه کنید تا محیطی را ایجاد کنید که در آن زمان تمرکز، غلظت و وضوح ذهنی شما را افزایش دهد و در عین حال باعث افزایش سطح انرژی و افزایش روحیه شما باشد.

3.روغن vetiiver :

این روغن در هند گرفته می شود و در طب سنتی هزاران سال است که در جنوب شرقی آسیا و آفریقا مورد استفاده قرار می گرفته است.در هند و سریلانکا از آن به عنوان روغن آرامش یاد می کرده اند.عطر آن عجیب و غریب است تلخ و شیرین شبیه چوب و آرام بخش و پایدار است.برای کمک به آرامش احساسات و اغلب برای ثبات رفتاری استفاده می شود.

به طور سنتی به عنوان بخشی از آروماتراپی برای آرامش و کمک به کاهش استرس عاطفی، و همچنین حملات هراس، تروما، اضطراب، بی خوابی و افسردگی استفاده می شود. خواص قوی Vetiver برای از بین بردن خستگی ذهنی عالی است، در حالی که توانایی تمرکز را افزایش می دهد.

هنگامی که در سال 2001 مورد استفاده قرار گرفت و در مورد اثرات کودکان مبتلا به ADHD متمرکز شد، پس از 30 روز هر روز آن را در اثر استنشاق، علائم به طور قابل توجهی کاهش یافت.

4. روغن اسطوخودوس :

صحبت از اسطوخدوس شد ، این روغن یکی از بهترین روغن های ضروری تر همه کاره است. برای کمک به بهبود تمرکز و آرامش و تنظیم اضطراب نیز مفید است. در واقع، این یکی از بهترین روغن برای افرادی است که با اضطراب مبارزه می کنند. تحقیقات دانشگاه پزشکی اتریش نشان داد که روغن اسطوخودوس قادر به کاهش اضطراب خواهد بود.

روغن اسطوخودوس برای قرن ها برای کمک به کسانی از بی خوابی رنج می کشیدند استفاده می شده تحقیقات اخیر نشان داد که استفاده از آن به عنوان بخشی از آروماتراپی ممکن است به کاهش فعالیت سیستم عصبی، تسکین آرام سازی و بهبود کیفیت خواب کمک کند.

این گیاه در واقع باعث کاهش ضربان قلب و کاهش فشار خون می شود و باعث می شود که یک حالت آرام تر شود. به همین دلیل است که گل های اسطوخودوس برای استفاده به عنوان چای برای درمان بیحسی و بی خوابی در آلمان تایید شده است

5.روغن نعنا :

روغن نعنا یکی دیگر از محبوب ترین اسانس های ضروری است. بهبود تمرکز ، آرامش اعصاب و خواب عالی از خواص این روغن عالی است.تحقیقات سال 2012 از دانشگاه سینسیناتی تحت عنوان اثر ملاسمای نعناع در عملکرد حافظه نشان داد که استنشاق کردن این روغن معطر می تواند تا دقت روانی را تا 28 درصد افزایش دهد.

آیا میتوان با روغن تمرکز و قدرت ذهن بالا برد؟

6.اسانس روغن مریم گلی :

این گیاه برای قرن ها به صورت پزشکی مورد استفاده قرار گرفته است. امروزه برای درمان افسردگی، استرس مزمن و اضطراب مفید است، در حالی که به بهبود حافظه، تمرکز و آرامش روانی استفاده می شود.

تحقیقات انجام شده در سال 2005 نشان داد که استنشاق صحیح این روغن باعث افزایش حافظه و شناخت در بیماران مبتلا به آلزایمر است.

7. اسانس رزماری :

رزماری یک گیاه شناخته شده است که معمولا در آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرد، اما مصارف آنها بیشتر از محیط آشپزی است عطر تسکین دهنده گیاه می تواند به آرامش ذهن، بهبود تمرکز، استرس و تسکین اضطراب کمک کند. این گیاه همیشه در کشورهای مدیترانه ای می روید. برای بهبود هشیاری، سعی کنید آن را با اسانس لیمو ترکیب کنید.

8.روغن چوب صندل :

به طور سنتی، اسانس چوب صندل در مراسم مذهبی مانند مراسم عروسی و تولد نوزادان در هند مورد استفاده قرار میگرفت. امروزه در مراسم مذهبی همچون عطر، شیرین و بوی جنگلی همچنان مورد استفاده قرار می گیرد این روغن در بسیاری از تمدن ها و ادیان، به ویژه در هندوئیسم، مقدسات اجتماعی و مذهبی هندی هاست مورد استفاده قرار می گیرد.

اثرات آرام بخش آن کمک می کند تا التهاب، استرس و اضطراب را کاهش دهد، آرامش را افزایش دهد و تمرکز، بینایی و تفکر مثبت را بهبود بخشد.

9.روغن نعناع هندی یا پیتچولی :

خواص این روغن شامل تسکین استرس، مبارزه با افسردگی و ترویج احساس آرامش و آرامش است. در سال 2002 ، مصرف اسانس پیتچولی باعث کاهش فعالیت سمپاتیک شد. اعتقاد بر این است که رسیدگی به این عوامل در یک وضعیت استرس زا، به بهبود تمرکز کمک می کند.

10.روغن درخت سرو :

اغلب در زمان باستان برای ساخت سارکوفات برای مومیایی های مصری استفاده شد. یونانیها به دلیل دوام و انعطاف پذیری چوب، از آن برای ساخت مجسمه خدایان خود استفاده میکردند،. این روغن دارای عطر و طعم همیشه سبز است که به لطف خواص دارویی امروزه به عنوان ضد عفونی کننده، رطوبت رسان، آرام بخش، و ضد اسپاسم می دانند.

5 راه استفاده از این روغن ها :

  1. استفاده موضعی
  2. استنشاق بوی عطر آن ها
  3. استفاده در وان حمام
  4. ریختن چند قطره در دستگاه تصفیه هوا
  5. مخلوط با آب و ساخت اسپری خوش بوکننده

معرفی روغن های که در افزایش تمرکز و قدرت ذهن بسیار موثر اند :

کاربر گرامی اگر نظر و پیشنهادی در این زمینه دارید لطفا دیدگاه خود در زیر همین صفحه با ما و دیگران کاربران مجله دلگرم به اشتراک بگذارید .

ترجمه و گردآوری توسط مجله دلگرم

معصومه راهی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits