دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
خوراکی های مفید و مقوی برای افزایش وزن کودک
6
زمان مطالعه: 4 دقیقه
10 غذای سالم برای افزایش وزن کودکان:ترکیبات غذایی و همه ی پیشنهاداتی که در این مقاله بیان خواهد شد، نه تنها به عنوان غذای کودک خوشمزه به نظر خواهد رسید و غذاهای متنوعی را به رژیم غذای کودک اضافه خواهد کرد...

10 غذای سالم برای افزایش وزن کودکان

غذاهایی که باعث افزایش وزن در کودکان می شوند:

ترکیبات غذایی و همه ی پیشنهاداتی که در این مقاله بیان خواهد شد، نه تنها به عنوان غذای کودک خوشمزه به نظر خواهد رسید و غذاهای متنوعی را به رژیم غذای کودک اضافه خواهد کرد، می توانید اطمینان حاصل کنید که رعایت این نکات باعث افزایش وزن مناسب او شده و به رشد کافی کودک شما کمک خواهد کرد.با دلگرم همراه باشید.

 خوراکی افزایش دهنده وزن کودک

خوراکی مناسب برای افزایش وزن کودک

شیر

شیر مادر برای تغذیه کودک عالی است. نوزادان و کودکان نوپا نیاز به چربی در رژیم غذایی خود دارند. شیر حتما وزن کودک را افزایش خواهد داد. اگر به کودک +1سال هر روز صبح،1 لیوان شیر بدهید چاق خواهد شد.

خامه و ماست

اگر کودک ماست میوه ای دوست دارد آن را با میوه ها مخلوط کرده و اسموتی درست کنید. خامه هم برای کودکان بالای 1سال صبحانه ای وزن افزاست.

موز

موز را میتوان به نوزادان پس از 6 ماهگی داد. سرشار از پتاسیم، و ویتامین C و B6 است. موز را پوره کرده پس از 8 ماهگی به کودک بدهید، میتوانید آنها را ساده یا با آبمیوه های شیری مخلوط کنید!

ارزن

از بهترین مواد غذایی برای افزایش وزن در کودکانست. این دانه غنی از فیبر، پروتئین، و ویتامین B است.آن را در فرنی کودک بریزید.

کره بادام زمینی

کره بادام زمینی یکی از مواد غذایی عالی برای افزایش وزن است. اگر کودک بیش از یک و نیم سال دارد، میتوانید 1قاشق چای خوری کره بادام زمینی بر روی نان مالیده و بدهید بخورد.

 خوراکی افزایش دهنده وزن کودک

کره مغزها ، مغذی ترین غذای کودک

از جمله دلایلی که برای خریدن شیشه های کره بادام زمینی وجود دارد، درست کردن ساندویچ سریع صبحانه و یا میان وعده برای کیف مدرسه کودکان است. کره مغزها مانند کره بادام زمینی و کره بادام، منابع غنی از چربی های اشباع نشده و پروتئین ها هستند، که می تواند بزرگترین کمک را در مورد افزایش وزن به کودک شما بکند.

تخم مرغ

پس از 8 ماهگی به کودک تخم مرغ بدهید در ابتدا، فقط باید زرده بدهید. سفیده تخم مرغ را میتوان بعد از 1 سالگی بدهید. سفیده در برخی از کودکان ممکنست ایجاد آلرژی کند. سفیده تخم مرغ منبع عالی پروتئین و زرده سرشار از روی و ویتامین A، D، E و B12 هستند.

سیب زمینی شیرین

را به نوزادان پس از 6 ماهگی بدهید. این ماده دارای فیبر و منبعی غنی از منیزیم، پتاسیم، ویتامین A، B6 و C است. به کودک به صورت پوره بدهید.

آوکادو

را به کودک پس از6 ماهگی بدهید. آوکادو غنی از فیبر و چربیهای سالم است. اگر برای اولین بار استفاده میکنید به صورت پوره استفاده شود، و پس از1سال، میتوانید آن را با آبمیوه های شیری مخلوط کنید.

 خوراکی افزایش دهنده وزن کودک

میوه های گرمسیری برای تغذیه کودک

میوه ها و سبزیجات بخش عظیمی از رژیم غذای کودکان را تشکیل می دهند. اضافه کردن سبزیجات بخارپز و یا سرخ شده به وعده های غذای کودکان، جالب توجه آن ها خواهد بود. پاپایا، انبه، آناناس و دیگر میوه ها سرشار از قند طبیعی هستند، که مصرف آن ها به بدن انرژی زیادی را تزریق کرده و به افزایش وزن سالم در فرزند شما کمک خواهد کرد. سالاد میوه یا یک لیوان آب میوه های تازه برای رشد و سلامتی کودک نوپای شما می تواند بسیار مفید باشد.

به یاد داشته باشید،که غذا خوردن کودک شما، به تنهایی باعث افزایش وزن او نخواهد شد. اگر کودک شما بیمار بوده یا دچار سوء تغذیه است، پس بهتر است با یک دکتر که قادر خواهد بود یک برنامه رژیم غذایی سالم برای کودک شما تنظیم کند، مشورت کنید.

خواهشمنديم اگر سوال يا نکته‌اي براي مطلب غذای سالم برای افزایش

وزن کودکان در ذهن شما باقي مانده است، آن‌را در قسمت نظرات با ما و ساير کاربران به اشتراک بگذاريد.

مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.3 از 5 (6 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits