دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
علائم و نشانه های کرونا به چه ترتیبی ظاهر می شوند ؟
1
زمان مطالعه: 5 دقیقه
علائم کرونا از جمله تب و سرفه، به طور نگران کننده ای به بسیاری از بیماری های شایع دیگر از جمله آنفولانزای فصلی شباهت دارد که به ترتیب خاصی ظاهر میشوند .

ترتیب بروز علائم کرونا چیست ؟

با نزدیک شدن فصل آنفولانزا، چگونه می توانید تشخیص دهید تبی که دارید آنفولانزا است یا کرونا؟ یک مطالعه جدید چگونگی بروز علائم کرونا را مشخص کرده است که می تواند به افراد در تشخیص اینکه سرفه ای که می کنند آیا فقط یک سرفه است یا چیزی بدتر، کمک کند.

تحقیقات دانشگاه کالیفرنیای جنوبی (USC) توانست تعیین کند که علائم کرونا اغلب به ترتیب خاصی شروع می شوند.

این کشف ممکن است به افراد مبتلا به کرونا کمک کند تا خود را قرنطینه کرده و زودتر درمان شوند، که این می تواند نتایج بیماران را به طرز قابل توجهی بهبود بخشد.

پیتر کوهن، PhD، یکی از نویسندگان این مطالعه و استاد پزشکی، مهندسی زیست پزشکی و هوافضا و مهندسی مکانیک در USC گفت: “دانستن این ترتیب به ویژه زمانی مهم است که ما با چرخه بیماری هایی مانند آنفولانزا که با عفونت کرونا همزمان می شوند همپوشانی داریم.”

“پزشکان می توانند تعیین کنند برای مراقبت از بیمار چه مراحلی باید طی شود و می توانند از وخیم شدن وضعیت بیمار جلوگیری کنند.

زمان بندی علائم کرونا

بر طبق یافته های مطالعه، این ترتیب علائمی است که بیماران می توانند داشته باشند:

  1. تب
  2. سرفه و درد عضلانی
  3. تهوع و استفراغ
  4. اسهال

دکتر رابرت گلاتر، پزشک اورژانس بیمارستان لنوکس هیل در نیویورک گفت: “این مطالعه نشان داد که بیماران با آنفولانزای فصلی به طور معمول قبل از شروع تب، دچار سرفه می شدند. در واقعیت تشخیص این مسئله ممکن است دشوار باشد زیرا آنفلوانزا اغلب با علائمی از جمله کمر درد، لرز همراه با سرفه خشک شروع می شود.”

ترتیب بروز علائم کرونا

طیف وسیع علائم ویروس کرونا

گلاتر تجربه خود در درمان بیماران مبتلا به کرونا در شهر نیویورک را به اشتراک گذاشت.

وی گفت: “به طور کلی، گرچند تب معمولاً بیشترین علامت اولیه عفونت کرونا است، اما واقعیت آنچه در خط مقدم می بینم متغیرتر است.” در واقع برخی بیماران ممکن است فقط با از دست رفتن حس بویایی یا چشایی ظاهر شوند و به غیر از این علائم دیگری نداشته و حالشان خوب باشد.

من همچنین بیمارانی را دیده ام که پای Covid یا خون مردگی روی انگشتان پا (نوعی کبودی روی پوست) دارند که در پاسخ به التهاب حاد در غیاب تب، سرفه یا سایر علائم تنفسی رخ می دهد.

گلاتر گفت که در سایر بیماران نیز “ضعف، سردرد و سرگیجه” ایجاد شده است که از برخی جهات شبیه علائم سکته مغزی است ، در حالی که تب، سرفه یا هرگونه شواهدی از علائم تنفسی فوقانی ندارند.

پیشرفت علائم کرونا

درک پیشرفت علائم افراد مبتلا به کرونا بسیار مهم است چرا که باعث می شود مانع از پیشرفت بیماری شویم – در واقع فرد را ایزوله کرده و افرادی که با وی تماس داشته را پایش کنیم. این برای ویروسی که دو تا سه برابر بیشتر از آنفولانزا واگیردار است و باعث شیوع خوشه ای می شود، کاملاً منطقی است.

”فهم اولین علائم، نه تنها باعث می شود بیماران خیلی سریعتر به دنبال آزمایش بروند، بلکه به آنها کمک می کند تا بعد از شروع اولین علائم، فاصله خود را از سایرین حفظ کنند. گلاتر گفت: یاد گرفتن علائم همچنین اهمیت ماسک زدن و رعایت بهداشت دست را بیشتر می کند.

”ازدست دادن ناگهانی حس بویایی یا چشایی یا واکنش های التهابی پوستی مانند سرمازدگی، “کلیدهای بالینی مهمی هستند که می توانند کرونا را از آنفولانزای فصلی جدا کنند.”فصل آنفلوآنزا ممکن است کرونا را با بیماری “اندمیک دوگانه” پیچیده تر سازداین احتمال وجود دارد که افراد هم به کرونا و هم به آنفلوانزای فصلی مبتلا شوند، که ممکن است باعث شود “بیماری و مرگ و میر در این پاییز سر به فلک بکشد”.

این واقعیت باعث می شود سریع آزمایش دادن “مهمتر از همیشه” باشد و ارزش آگاهی از چگونگی پیشرفت هر بیماری افزایش پیدا کند.

نتیجه :

محققان داده های بیش از 50،000 بیمار مبتلا به کرونا را تجزیه و تحلیل کرده و علائم آنها را با سوابق قبلی افراد مبتلا به آنفولانزا مقایسه کردند تا متوجه شوند علائم کرونا به ترتیب خاصی رخ می دهد.

این اطلاعات می تواند به تشخیص افراد مبتلا به کرونا از کسانی که فقط به آنفلوآنزا مبتلا هستند کمک کرده و به افراد مبتلا به کرونا کمک کند تا زودتر به دنبال مراقبت های بهداشتی رفته و هود را از دیگران جدا سازند.

متخصصان با تجربه خط مقدم تأکید می کنند که همیشه ترتیب پیشرفت بیماری بدین صورت نیست، اما همچنان یک راهنمای مفید برای ارائه دهندگان خدمات بهداشتی می باشد. آنها همچنین هشدار می دهند که فصل آنفولانزای آینده ممکن است “بیماری اندمیک دوگانه” آنفلوانزا و کرونا را به همراه داشته باشد و عواقب آن به طور بالقوه ویرانگر باشد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits