دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
وراکروز نسل بعدی در راه است

رونمایی از جانشین هیوندا وراکروز

وراکروز نسل بعدی در راه است
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اخیرا نمایشگاه اتومبیل بوسان کره جنوبی آغاز به کار کرد و شرکت های بزرگ این کشور چون هیوندا، کیا و چندی دیگر از جدیدترین محصولات خود رونمایی کردند. در این بین باید به شرکت هیوند اشاره داشت که با دستی پر به این رویداد محلی آمده بود.

اخیرا نمایشگاه اتومبیل بوسان کره جنوبی آغاز به کار کرد و شرکت های بزرگ این کشور چون هیوندا، کیا و چندی دیگر از جدیدترین محصولات خود رونمایی کردند. در این بین باید به شرکت هیوند اشاره داشت که با دستی پر به این رویداد محلی آمده بود.

یکی از محصولات قابل توجه و بزرگ هیوندا در بوسان معرفی خودرو شاسی بلند فول سایز گرندمستر بوده که شرکت کره ای آن را جانشینی برای نسل پیشین وراکروز دانسته و طراحی نوینی در نظر گرفته است. گرندمستر برخلاف مدل های پشین از طراحی مستطیل شکل بهره می برد و شکستگی هایی در خطوط طراحی آن شاهد نیستیم اما به طور کلی مدلی چشمگیر به نظر می رسد.

گرندمستر از آنجایی که هیوندا تمرکز بیشتری روی خودروهای شاسی بلند و کراس اوور پیدا کرده معرفی شد و عجیب نیست هرچندگاهی شاسی بلند یا کراس اوور جدیدی توسط این کمپانی رونمایی شود. گرندمستر به دنبال کانسپت استیشنی Le Fil Rouge معرفی شد که برخلاف این مدل از طراحی تهاجمی تری بهره می برد. گرندمستر زبان طراحی Sensuous Sportiness را دارد که این روزها استایل، معماری و فناوری مدل های مختلف شرکت هیوندا محسوب می شود.

پیش از این شایعات یا اطلاعاتی درباره کانسپت گرندمستر منتشر نشده بود و هیوندا تصمیم گرفت به شکل غافلگیرانه گرند مستر کانسپت را رونمایی کند. مدلی که بسیاری از طرفداران انتظار داشتند بزودی شاهد معرفی جانشین وراکروز باشند و در این بین انتظارات به حقیقت تبدیل شد. البته هیوندا به تاریخ عرضه نسخه تولیدی گرندمستر اشاره نداشته اما پیش بینی می شود تا پایان دهه این شرکت کره ای برنامه ای داشته باشد. طراحی بلند قامت و پهن پیکر گرند مستر نشان می دهد در آینده باید شاهد یک مدل قابل توجه باشیم که به عنوان شاسی بلند خانوادگی تلقی می شود.

www.delgarm.com

به گفته هیوندا این مدل طراحی آن نزدیک به نسخه تولیدی خواهد بود. انتظار داریم شرکت کره ای این مدل را تحت عنوان Palisade روانه بازار کند و مدلی برجسته نسبت به سانتافه خواهد بود. براساس گزارش ها هیوندا می خواهد در آینده حتی شاسی بلند هشت نفره نیز معرفی کند به هر حال جزئیات کافی نیست و نمی توان به شایعات اشاره کرد. برخی شایعات نیز می گوید هیوندا می خواهد پلتفرم K900 کیا و جنسیس G90 را برای محصول آینده در نظر گیرد.

در بحث پیشرانه باید انتظار داشت Palisade از مدل ترکیبی یا هیبریدی بهره ببرد. احتمالا هیوندا از میان پیشرانه 3.3 لیتری توربودوقلو استینگر کیا، 5 لیتری هشت سیلندر K900 کیا یا موتور G90 گزینه ای را در نظر می گیرد. اگر هیوندا برنامه ای برای عرضه در اروپا داشته باشد احتمال وجود یک پیشرانه دیزلی 2.2 لیتری CRDi نیز وجود دارد.

به هر حال مدیران هیوندا آینده امیدوارکننده ای نسبت این مدل دارند و پیش بینی می شود که شاهد محصولی قابل توجه باشیم. جزئیات کافی در کار نیست و باید منتظر ماند تا مشخص شود برنامه دیگر محصولات هیوندا به کجا می رسد. احتمالا باید برای کسب اطلاعات کافی به انتظار ادامه داد و نمی توان به شایعات بی اساس اکتفا کرد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits