دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
موتورسیکلت بی ام و پرینت می شود

موتورسیکلت پرینت شده بی ام و جالب توجه است

موتورسیکلت بی ام و پرینت می شود
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
شرکت بی ام و به تازگی موتورسیکلتی از مدل S1000RR را با شاسی آلومینیومی پرینت شده و رینگ کربنی به نمایش درآورد. به گفته شرکت باواریایی این شاسی به شکل دیجیتالی پرینت شده

شرکت بی ام و به تازگی موتورسیکلتی از مدل S1000RR را با شاسی آلومینیومی پرینت شده و رینگ کربنی به نمایش درآورد. به گفته شرکت باواریایی این شاسی به شکل دیجیتالی پرینت شده و اجازه می دهد تا شاسی سفارشی شده ای برای موتور در نظر گرفت. همچنین قابلیت موردبحث به بی ام و اجازه می دهد تا در سال 140 هزار نمونه اولیه از موتورسیکلت پرینت شده خود را تولید کند و همین امر سرعت عمل تولید بی ام و را افزایش می دهد.

بی ام و موتورسیکلت پرینت شده می سازد

فناوری پرینت سه بعدی در حال حاضر رایج شده و در برخی صنایع از آن بهره گرفته می شود. یکی از ویژگی های بارز آن قابلیت تولید سریع بوده و برخلاف مدل سنتی وقت کمتری تلف خواهد شد و بر تعداد محصول تولید شده نیز افزوده می شود. در دهه 1980 یک شرکت هوافضایی چنین فناوری را به کار گرفت. فناوری موردبحث به شکل لایه ای شی را می سازد و دوام قابل توجه در عین سبک بودن دارد.

www.delgarm.com

شرکت های تولیدکننده موتورسیکلت مختلفی وجود داشته که اذعان دارند می خواهند براساس پرینت سه بعدی به تولید شاسی محصول خود بپردازند. البته این فناوری با کمک طراحان حرفه ای انجام می گیرد و به سادگی قابل انجام نیست. در ابتدا فناوری سه بعدی پرینت برای تولید شی های معمولی و موارد کوچک به کار گرفته می شود اما در حال حاضر شاهد به کارگیری آن در صنعت ساختمان و حتی موتورسیکلت هستیم. شاید قابل باور نباشد که چگونه فریم پرینت شده دوام بالایی دارد اما بی ام و با این کار خود ثابت کرده که می تواند حرفی برای گفتن داشته باشد.

فناوری سریع و قابل توجه پرینت سه بعدی

متاسفانه بی ام و اطلاعات کافی ارائه نداد اما به نظر می رسد از پودر فلزی لیزری بهره گرفته است. در این قابلیت لیزر با دمیدن بر پودر فلزی موجب جوش آنها به یکدیگر می شود. این قابلیت در تولید اتومبیل و ساخت موارد سبک به کار گرفته می شود و در موارد سنگین تاکنون رایج نشده است و احتمالا در آینده باید شاهد به کارگیری آن باشیم.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits