دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چگونه میتوان همراه خود را با ویزای کار به اروپا برد ؟
0
زمان مطالعه: 6 دقیقه
بردن همراه به اروپا با ویزای کار مهم­ترین دغدغه­ی شما در امر مهاجرت کاری است؟ آیا مایلید بدانید شرایط بردن همراه به اروپا با ویزای کار چگونه می­باشد؟

بردن همراه به اروپا با ویزای کار مهم­ترین دغدغه­ ی شما در امر مهاجرت کاری است؟ آیا مایلید بدانید شرایط بردن همراه به اروپا با ویزای کار چگونه می­باشد؟ آیا بردن همراه به اروپا با ویزای کار هم‌زمان با ورود فرد متقاضی امکان‌پذیر است؟ آیا می­دانید شرایط مورد نیاز برای بردن همراه به اروپا با ویزای کار چیست؟ آیا با مدارک مورد نیاز برای اخذ اقامت و بردن همراه به اروپا با ویزای کار آشنایی دارید؟ آیا می­دانید چه کسانی به عنوان همراه شما در ویزای کار محسوب می­گردند؟ چه کشور­هایی قوانین کلی برای بردن همراه به اروپا با ویزای کار دارند؟

مهاجرت کاری از بهترین روش­های مهاجرت است، اما در بیشتر مواقع، فرد متقاضی نمی­تواند در بدو ورود به کشور اروپایی همراه (همسر- فرزندان و یا پدر و مادر) را با خود داشته باشد. بنابراین متقاضیان ویزای کار دغدغه­­ ی زیادی در باب شرایط و چگونگی بردن همراه به اروپا با ویزای کار دارند.

چون میتوان همراه خود را با ویزای کار به اروپا برد

نحوه صدور ویزای کار برای همراه

شخص دارای ویزای کار پس از وارد شدن به خاک کشور اروپایی، پیدا کردن کار و بستن قرارداد با کارفرما، مدارک خود را برای صدور مجوز کار به اداره کار کشور مذکور تحویل می­ دهد. پس از موافقت اداره کار و صدور کارت اقامت وی، چنانچه ثابت کند توانایی تأمین مسکن مناسب، بیمه سلامت و حمایت مالی منظم و پایدار از اعضای خانواده خود را دارد، می­تواند برای آن­­ها درخواست ویزای الحاق به خانواده دهد.

چنانچه با درخواست وی موافقت گردد به اعضای خانواده وی اجازه اقامت یک‌ساله اعطا می­گردد که قابل تمدید نیز می­باشد. مجوز اقامت همراه ویزای کار اروپا به همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال وی اعطا می­گردد. در برخی مواقع ممکن است برای والدین فرد دارنده ویزای کار اروپا نیز اجازه اقامت صادر گردد.

این حالت در شرایطی زیر رخ خواهد داد:

  1. ثابت گردد والدین فرد دارنده ویزای کار اروپا همواره با وی زندگی کرده و تحت حمایت مالی وی بوده­ اند.
  2. والدین فرد دارنده ویزای کار اروپا به دلیل کهولت سن و یا معلولیت به وی وابسته بودند.
  3. والدین فرد دارنده ویزای کار اروپا هیچ فامیلی در کشور خود ندارد.

در چه مواردی اقامت همراه در ویزای کار اروپا مورد قبول واقع نمیگردد.

  1. عدم اجرای شرایط لازم برای پیوستن خانواده توسط فرد دارنده ویزای کار اروپا.
  2. پایان رابطه خانوادگی (طلاق) دارنده ویزای کار اروپا و شریک زندگی وی.
  3. پنهان کردن و ارائه اطلاعات نادرست درخواست دهندگان.
  4. تهدید امنیت، سلامت و سیاست کشور توسط اعضای خانواده دارنده ویزای کار اروپا.

نکته مهم : قابل ذکر است که در صورت رد درخواست برای پیوستن همراه در ویزای کار اروپا، می­توان اعتراض کرد و درخواست خود را مجدداً ارائه داد.

چون میتوان همراه خود را با ویزای کار به اروپا برد

مدارک لارم برای گرفتن ویزای همراه یا پیوستن به خانواده

  1. فرم درخواست ویزا برای اقامت بلند مدت.
  2. ترجمه رسمی و تأیید شده سند ازدواج (این تأییدیه نباید قدیمی­تر از یک سال باشد).
  3. کپی کارت شناسایی و موقعیت اقامت همسر در کشور اروپایی.
  4. کپی از قرارداد رسمی کاری همسر در کشور اروپایی که حاوی اطلاعات حقوق و مزایای شخص باشد.
  5. کپی از تمام صفحات گذرنامه معتبر.
  6. ترجمه رسمی و تأیید شده کپی شناسنامه طرفین ازدواج.
  7. گواهی ثبت محل سکونت همسر در کشور اروپایی (این گواهی نباید قدیمی­تر از سه ماه باشد).
  8. ترجمه رسمی و تأیید شده فرزندان (در صورت داشتن فرزند). در صورتی که هر یک از طرفین ازدواج قبلی داشته باشند و بخواهند فرزندی از این ازدواج را به همراه داشته باشند، باید ترجمه و تأیید رسمی حکم دادگاه و موافقت‌نامه محضری هر یک از والدین را اخذ نمایند. این مدارک باید حاوی تعیین وضعیت نهایی حضانت به همراه موافقت‌نامه پدر یا مادر که در کشور هستند مبنی بر خروج و اقامت بلند مدت فرزندشان در کشور اروپایی.
  9. عکس گذرنامه­
  10. در برخی از کشور­ها ارائه گواهی آشنایی مقدماتی با زبان کشور اروپایی برای همسر تقاضادهنده واجب است. به عنوان مثال برای آلمان و اتریش ارائه مدرک زبان آلمانی A1 ضروری است

چون میتوان همراه خود را با ویزای کار به اروپا برد

شرایط ویزای کاری در اروپا

همراه ویزای کار اروپا (در صورت اخذ اجازه اقامت) در کشور اروپایی دارای حقوقی از قبیل آموزش، تحصیل و اشتغال (در برخی از کشور­ها برای مدت یک سال محدود می­گردد) می­باشند.

اجازه اقامت همراه ویزای کار اروپا می­تواند سالانه تمدید گردد به شرط آن‌که ثابت شود آن­ها دارای منابع مالی پایدار، بیمه سلامت و محل مناسب برای زندگی هستند. همراه ویزای کار اروپا چنانچه به مدت پنج سال اقامت قانونی مستمر در یک کشور اروپایی را داشته باشد می­تواند در کشور مورد نظر تقاضای اقامت دائم دهد. البته در برخی کشورها آشنایی با زبان و تاریخ کشور لازمه درخواست اقامت دائم است.

قابل ذکر است که در طی این پنج سال، اقامت همراه ویزای کار اروپا در خارج از کشور اروپایی به شرطی که بیشتر از شش ماه نشود بلامانع است. در برخی از کشور­ها با توجه به قانون کشور خروج دوره­ ای بیش از شش ماه، چنانچه به منظور درمان بیماری، مراقبت زایمان، تحصیل و یا تحقیق باشد نیز مانعی ندارد.

بررسی درخواست اقامت دائم همراه ویزای کار اروپا حدود شش ماه به طول می­انجامد و چنانچه نتیجه درخواست موفقیت‌آمیز باشد کارت اقامت حداقل پنج ساله برای همراه ویزای کار اروپا صادر می­گردد. این اقامت بعد از پنج سال به صورت خودکار تمدید می­گردد.

چون میتوان همراه خود را با ویزای کار به اروپا برد

ویزای همراه کار در چه صورت سلب می شود؟

  1. اقامت دائم شخص موجب تهدیدی جدی برای امنیت و سیاست عمومی باشد.
  2. اطلاعات اولیه شخص دارنده اقامت دائم غلط باشد.
  3. مهاجرت طولانی شخص (بیش از ۱۲ ماه) در کشور دیگر.

چون میتوان همراه خود را با ویزای کار به اروپا برد

بیشتر بخوانید:

چگونه میتوان ویزای کاری به آذربایجان گرفت ؟

کاربر گرامی چنانچه این مطلب برای شما مفید بوده لایک کنید ، یا راهکاری دیگری دارید با دیگر کاربران مجله دلگرم به اشتراک بگذارید.

تهیه و گردآوری مجله دلگرم

جهان باورصاد



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits