دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
راهنمای سفر به ساحل فیروزه ای - ترکیه
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
: ساحل فیروزه ای در کشور ترکیه قرار دارد و از جاذبه های گردشگری این کشور زیبا به شمار می رود. چرا باید به ساحل فیروزه ای سفر کنیم؟ساحل فیروزه ای ترکیه

: ساحل فیروزه ای در کشور ترکیه قرار دارد و از جاذبه های گردشگری این کشور زیبا به شمار می رود. چرا باید به ساحل فیروزه ای سفر کنیم؟ساحل فیروزه ای ترکیه

: ساحل فیروزه ای در کشور ترکیه قرار دارد و از جاذبه های گردشگری این کشور زیبا به شمار می رود.

چرا باید به ساحل فیروزه ای سفر کنیم؟

ساحل فیروزه ای ترکیه جاذبه های تاریخی بیشماری دارد اما دلیل جذابیت اصلی آن برای گردشگران، هتل ها و اقامتگاه های فوق العاده عالی آن است. مناظر تاریخی باقی مانده، ارتفاعات پوشیده از برف، صعود به مکان هایی با ارتفاع 10 هزار پایی، دامنه های پوشیده از سرو و سدر و در سطوح پایین تر، مناظر پوشیده از کاج های میدترانه ای همه از جاذبه های گردشگری این ساحل هستند.

تپه ها و صخره ها با خلیج ها و دره ها، شن و ماسه های کم در ساحل و دره های ناهموار هویت این ساحل را شکل داده اند. اسکله های ماهیگیری قدیمی در حال حاضر به اقامتگاه های ارزان تبدیل شده اند؛ جایی که گردشگران با محلی های این منطقه که هنوز طبق عادت گذشتگان خود، گله گوسفندان را برای چراندن به بخش های بالایی منطقه می برند، ادغام می شوند.

این منطقه مردمان بسیار خونگرم و مهمان دوست دارد و اقامت در این ساحل برای گردشگران بسیار ارزان تمام می شود.

راهنمای سفر به ساحل فیروزه ای - ترکیه

چه زمانی باید به ساحل فیروزه ای سفر کرد؟

ساحل فیروزه ای، تابستان های گرم، زمستان های ملایم و بهار و پاییز بسیار مطبوع دارد. بنابراین، سفر با کشتی های تفریحی، پیاده روی در لیسیان، کایاک رانی، غواصی، پاراگلایدینگ و دوچرخه سواری در کوه و همچنین گلف از تفریحات ساحل فیروزه ای هستند که در همه فصول قابل اجراست.


رسیدن به ساحل فیروزه ای

ساحل فیروزه ای دو فرودگاه دارد. آنتالیا، در شرق و 8 مایلی مرکز و بخش قدیمی شهر قرار دارد. این فرودگاه با ده میلیون مسافر در سال، یکی از بزرگ ترین فرودگاه های ترکیه است.
راهنمای سفر به ساحل فیروزه ای - ترکیه
در فرودگاه، موسسه های کرایه ماشین متعددی وجود دارند و کرایه آنها از 20 پوند در فصل های کم مسافر آغاز می شود. از آنتالیا با اتومبیل می توانید در عرض یک ساعت به «چیرالی» بروید و رفتن به «کاش» حدود سه ساعت و نیم زمان می برد. از فرودگاه تا «داتچا» حدود 5 ساعت و تا «دایلان» 4 ساعت راه است. موارد ذکر شده، جاذبه های گردشگری ساحل فیروزه ای هستند.

فرودگاه دالامان بسیار کوچک تر از آنتالیا است اما به داتچا، دالیان، فتهیه و کاش نزدیک تر است.


گشت و گذار در ساحل فیروزه ای

کرایه اتومبیل برای رفتن به مکان های دور افتاده بهترین کار است. البته هزینه سوخت در این شهر بسیار گران است؛ حدود 1.50 پوند برای هر لیتر بنزین. اما در عوض، جاده های اطراف برخلاف مرکز شهر بسیار شلوغ آنتالیا بسیار خلوت هستند. البته می توانید از اتوبوس های شیک ولوکس که وای فای، مانیتور در پشت صندلی دارند و مسافران را با کیکی و چای پذیرایی می کنند نیز استفاده کنید. مسافرت بین آنتالیا و مارماریس حدود 6 ساعت زمان می برد.

راهنمای سفر به ساحل فیروزه ای - ترکیه

جاذبه های گردشگری

در ساحل فیروزه ای ترکیه شهرها، روستاها و هتل های زیبایی وجود دارند که از جمله آنها می توان به آنتالیا، چیرالی، سیده، فتهیه، کاش و ... اشاره کرد.

آنتالیا یکی از زیباترین شهرهای ترکیه و مرکز صنعت گردشگری این کشور است. این شهر، اسکله ها و مکان های باستانی متعددی دارد که از جمله آنها می توان به مکان باستانی زانتوس اشاره کرد که جزو میراث جهانی یونسکو نیز هست. این شهر کوه هایی پوشیده از درختان کاج دارد.

راهنمای سفر به ساحل فیروزه ای - ترکیه
Çıralı، نیز یک روستای کشاورزی است که در جنوب غربی ترکیه قرار دارد و متعلق به استان آنتالیا است. این روستا در فاصله یک ساعتی از آنتالیا قرار و ساحل فوق العاده زیبایی دارد. این روستا از جاذبه های ساحل فیروزه ای ترکیه است.

سیده (sideh) نیز از دیگر جاذبه های ساحل فیروزه ای ترکیه است. این شهر برای مناظر طبیعی فوق العاده زیبا، پیشینه تاریخی، سواحل شنی و هتل های عالی با قیمت های مناسب شهرت دارد. بیشتر گردشگران این شهر را اروپایی ها تشکیل داده اند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
0.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits