دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
معرفی ۱۵ مکان طبیعی بینظیر برای سیزده بدر در مشهد
12
زمان مطالعه: 11 دقیقه
شهر مشهد دارای مکان های طبیعی فوق العاده ای است که می توان روز طبیعت را به خوبی در این مکان ها سپری نمود. با ما همراه باشید تا بهترین جاها برای سیزده بدر در مشهد را معرفی نماییم.

مکان های طبیعی برای سیزده بدر در مشهد

مکان های طبیعی برای سیزده بدر در مشهد موضوع مورد بحث ماست. همه‌ی ما شهر مشهد را به‌ عنوان یک شهر زیارتی می‌شناسیم که همه‌ ساله میلیون‌ها زائر به این شهر مقدس خراسان رضوی سفر می‌کنند و پابوس امام هشتم می‌روند.

اما بد نیست بدانیم که شهر مشهد علاوه بر اینکه میزبان آستان مقدس امام هشتم است، طبیعت بکر و زیبایی دارد که مقدار زیادی از جاذبه‌های طبیعی خراسان رضوی را درون خود جای‌ داده است که برای سیزده بدر بسیار مناسب هستند.

علاوه بر جاذبه‌ های طبیعی، به دلیل اینکه همه‌ ساله مشهد، پذیرای تعداد زیادی توریست است، تعداد زیادی اماکن تفریحی و گردشگری جذاب برای توریستان ساخته‌ شده تا مسافران علاوه بر زیارت، لحظات شاد و هیجان‌ انگیزی را در این شهر مقدس بگذرانند.

بهترین مکان برای سیزده بدر در مشهد

بهترین جاذبه های طبیعی مشهد برای سیزده به در

1. منطقه ییلاقی طرقبه برای سیزده بدر در مشهد

از جذاب‌ ترین دیدنی‌ های طبیعی مشهد برای سیزده بدر، ییلاق‌ های اطراف آن است که به عنوان یک مکان خوش آب و هوا و دیدنی طرفداران بسیاری دارد. این مکان که در امتداد دره‌ هایی بسیار باصفا همچون مایان و دهبار جای گرفته، به دلیل وجود جاهایی دیدنی، محل مناسبی برای استراحت خانواده‌ها در کنار طبیعت است.

شاید به نظر شما مسافت طرقبه تا مشهد زیاد باشد اما اشتباه نکنید، کافیست همین الان از مشهد به سمت طرقبه حرکت کنید در بهترین شرایط تا نیم ساعت دیگر در کنار رودخانه‌های تماشایی این فضای زیبا خواهید بود.

مطمئن باشید این فاصله 18 کیلومتری تا طرقبه ارزشش را دارد پس زیاد سخت نگیرید. با رسیدن به این منطقه از دیدنی های اطراف مشهد، بی‌ نظیر‌ترین مکان‌های گردشگری را مشاهده خواهید کرد که می‌توان برای گذراندن یک آخر هفته جذاب از آن یاد کرد.

از جمله دیدنی‌هایی که امکان تماشایِ آن را خواهید داشت می‌ توان به دریاچه زیبای چالیدره، حصار گلستان، کنگ، عنبران، جاغرق و طرق، ابرده، زشک، چشمه عسل و ارتفاعات کردینه، جنگل ارغوان طرقبه و پارک سنگی نصوح آباد اشاره کرد.

بازدید از هر یک از این مناطق ییلاقی طرقبه به قدری لذت‌ بخش است که می‌تواند سفرتان را به یکی از خاطره‌ ساز‌ترین سفرها تبدیل کند.

بهترین جا برای سیزده بدر در مشهد

2. منطقه ییلاقی شاندیز مکانی عالی برای سیزده بدر در مشهد

این منطقه ییلاقی از دیرباز به عنوان یکی از ییلاقات دشت توس مورد توجه بوده است، طوری که بسیاری از افراد برای قدم زدن میان طبیعت زیبایش به این منطقه می‌روند.

دره‌ها و رودخانه‌هایی که منطقه ییلاقی شاندیز دارد، چشم‌ اندازهای زیبایی از طبیعت را به نمایش می‌گذارد. رودخانه‌های خروشانی نظیر زشک، مج و مغان که با رفتن به این منطقه خواهید دید، موجب پیدایش درختان سرسبز و تنومند، باغ‌های انبوه و دیگر مناظر متنوع شده‌اند.

مردم شهر و مسافران بسیاری برای گردش و تفرج به این قسمت از شهر مشهد می‌آیند. در میان گشتی که بین دیدنی های شاندیز می‌زنید، از دیدنِ پارک جنگلی شاندیز غافل نشوید تا تجربه‌ای فراموش نشدنی داشته باشید.

جاهای طبیعی و معروف شاندیز کم نیستند، در کنارش از خیابان زیبای آبشار هم دیدن کنید تا سفرتان تکمیل‌ تر شود. علاوه بر گشت و گذار در طبیعت شاندیز، پیشنهاد می‌شود اگر از آن دسته افراد خوش خوراک هستید، سری هم به رستوران های شاندیز بزنید و خود را به کباب شیشلیک میهمان کنید.

مکان های تفریحی مشهد برای سیزده بدر

3. آبشار اخلمد مشهد مناسب برای سیزده به در

برای دیدن یکی از شاهکارهای طبیعی ایران به شهر زیبای مشهد می‌ رویم تا از آبشار اخلمد بازدید کنیم. آبشاری که یکی از جلوه‌ های طبیعت این دیار محسوب می‌شود. این آبشار در دو کیلومتری روستای زیبای اخلمد قرار دارد و از زیباترین آبشارهای استان خراسان رضوی است.

در اطراف دره آبشار اخلمد که دو آبشار دارد، باغات فراوانی را خواهید دید که میوه‌های تابستانی منطقه را فراهم می‌کند. اگر از دوستداران ورزش باشید و به صخره‌ نوردی علاقه داشته باشید، اینجا مکان مناسبی را برایتان ایجاد کرده‌اند. کوه‌های مسطح، آبشار باشکوه و باغات دیدنی همراه با مناظری زیبا می‌تواند برای گردشگران خاطره‌ساز شود.

سیزده بدر در مشهد کجا بریم

4. آبشار بار جایی بینظیر برای سیزده بدر در مشهد

به دلِ طبیعت می‌ زنیم و در نزدیکی شهر زیبای مشهد به دیدن آبشار بار می‌ رویم. از جلوه دیدنی این آبشار برایتان می‌گوییم تا با یکی دیگر از آبشارهای مشهد آشنا شوید. آبشار بار در دره‌ های رشته کوه بینالود و میان باغ‌های گردو قرار دارد.

شهر بار آبشاری زیبا را میان خود دارد که به عنوان دیدنی های بار می‌توان به آن اشاره کرد. با اتراق کردن در این مکان جذاب، هم می‌توانید لحظاتی تکرار‌نشدنی را با گرفتن عکس‌های زیبا در آلبوم خاطرات ذهنتان ثبت کنید و هم از بودن میان همراهانتان یک روز پرخاطره را برای خود خلق سازید.

پارک خوب برای سیزده بدر در مشهد

5. آبشار قره سو مشهد مکانی بکر برای سیزده بدر

به جرأت می‌ توان آبشار قره ‌سو را یکی از شگفتی‌ های طبیعت ایران دانست، آبشاری خروشان که باید بازدید از آن را برای یک بار هم که شده تجربه کنید. این جلوه تماشایی یکی از جاذبه های مشهد است که گردشگران را از دور و نزدیک به سوی خود می‌ خواند.

در اینجا و در قلب طبیعت مشهد، می‌توانید ساعاتی را غرق تماشا شوید و از نفس کشیدن در هوایی پاک طبیعت نهایت لذت را ببرید.

آبشارهای مشهد برای سیزده بدر

6. آبشار ارتکند برای سیزده بدر در مشهد

اگر دوست دارید یک مقصد متفاوت را برای سیزده بدر انتخاب کنید، ما به شما آبشار ارتکند را پیشنهاد می‌دهیم. به هر گوشه از این منطقه نگاه کنید، زیبایی‌های خاصی را می‌بینید که نمی‌ توان از دیدن آن چشم‌ پوشی کرد.

از آبشارها و غار آبی اطراف این منطقه گرفته تا کوه‌های هزار مسجد آن تمامی شگفتی‌ هایی هستند که می‌توانید به عنوان یکی از تفرجگاه‌ های خاص استان خراسان رضوی روی آن حساب باز کنید.

پارک خوب برای سیزده بدر

7. سد چالیدره مکانی زیبا برای سیزده بدر در مشهد

تعداد زیادی از رودخانه‌ های مشهد روانه‌ ی دره‌ی چالیدره می‌شوند و به سد زیبا و بزرگ چالیدره می‌ ریزند. اگر دوست دارید کمی قایق‌ سواری کنید و یا ساعاتی فراغ از عالم اطراف، مشغول ماهیگیری شوید، حتماً به سد چالیدره سری بزنید و یا اگر دلتان کمی ارتفاع و هیجان می‌خواهد بهتر است سوار تله کابین شوید و گردشتان را تکمیل کنید.

مکان های سرسبز مشهد برای سیزده بدر

8. رشته‌ کوه هزار مسجد مشهد برای سیزده بدر

اگر می‌ خواهید به دل کوهستان بزنید و در سیزده بدر خود کمی هم کوهنوردی کنید، رشته‌ کوه هزار مسجد یکی دیگر از ییلاقات اطراف مشهد است که می‌ تواند گزینه‌ی خوبی برای سفر کوهستانی شما باشد.

این رشته‌ کوه از ترکمنستان آغاز شده و مرتفع‌ ترین قله‌ی آن، یعنی قله‌ ی هزار مسجد در شمال غربی مشهد قرار دارد.

سیزده به در در مشهد کجا برویم

9. روستای زشک جایی دیدنی برای سیزده بدر در مشهد

زشک در لغت برگرفته از زو اشک، به معنی چشمه‌ های جوشان است. چشم‌اندازهای زیبا، آب‌ و هوای معتدل و وجود چشمه‌ های فراوان این منطقه را به یکی از محبوب‌ترین ییلاقات اطراف مشهد و یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی مشهد برای سیزده بدر تبدیل کرده است.

یکی از جالب‌ ترین ویژگی‌های این روستا این است که شما زمانی که در امتداد یکی از رودخانه‌های مشهد در این منطقه راه می‌روید، مشاهده می‌کنید در نقطه‌ای رودخانه کاملاً بی‌ آب و خشک است اما نزدیک بیست متر جلوتر چشمه‌ ای پر آب در حال جوشیدن از دل زمین است که منظره‌ ی زیبایی را پدید آورده است.

البته شاید این روستا کمی سنتی و قدیمی باشد، اما اطراف آن را رستوران‌های لوکس بی‌شماری فراگرفته است.

بهترین جا برای سیزده بدر اطراف مشهد

10. دریاچه چشمه سبز مکانی شگفت انگیز برای سیزده بدر در مشهد

دریاچه چشمه سبز از جاذبه‌های طبیعی خراسان رضوی است که در حدود ۲۰ کیلومتری روستای بزرگ گلمکان و ۵۰ کیلومتری غرب شهر مشهد دریکی از بلندترین نقاط رشته‌کوه‌ بینالود قرار دارد. آب این دریاچه یکی از بارزترین ویژگی‌های طبیعی مشهد است که قداست خاصی برای زرتشتیان دارد.

در مشهد سیزده به در کجا برویم

11. سد کارده مناسب برای سیزده به در در مشهد

سد کارده در زمره گردشگاه‌ های آبی مشهد، در کیلومتر ۲۰ جاده‌ این شهر به کلات بر روی رودخانه‌ای به نام کارده واقع شده است. مسیر دسترسی به این منطقه‌ گردشگری از انتهای خیابان خواجه‌ ربیع ممکن می‌باشد.

رودخانه‌ کارده با جریان دائمی و مناظر بسیار زیبای چشم‌نواز کوهستانی، یکی از زیباترین تفرجگاه‌ها به شمار می‌آید. در این مکان تسهیلاتی از جمله محل استراحت موقتی، سکو، فروشگاه و غیره برای مسافران و شهروندان در نظر گرفته شده است.

مکان های گردشگری مشهد

12. دره‌ ی آل مشهد مناسب برای سیزده بدر

مناظر طبیعی این دره‌ زیبا در نزدیکی روستای آل، در ۴۵ کیلومتری شمال شرقی مشهد و در مسیر کلات قرار گرفته است. “دره‌ انجیر” یکی از جاذبه‌ های طبیعی این منطقه به شمار می‌آید که با عرض کم و موانع صخره‌ ای پوشیده از درختان انجیر وحشی دارای منظره‌ای دیدنی و جالب است.

همچنین در این مکان “غار دره‌ی آل” وجود دارد که با دهانه‌ بزرگ و دیدنی و دیوارهای مرتفع و بلند شما را متحیر خواهد کرد. از دیگر جاذبه‌های طبیعی تین دره می‌توان به چشمه‌ای که در مجاورت آن قرار دارد، اشاره کرد.

جاذبه های طبیعی مشهد

13. پارک جنگلی وکیل آباد برای سیزده بدر

اگر دلتان بخواهد سیزده به در را در منطقه ای خوش آب و هوا بگذرانید، جایی با درختان کاج و چنار و رودخانه ای که در برخی از فصل های سال مثل بهار و تابستان آب خنکی در آن جاری است، به اضافه استخرها و پستی و بلندی هایی که می‌توان زیر سایه درختانش خستگی در کرد، ما به شما پارک جنگلی وکیل آباد را پیشنهاد می‌کنیم.

پارک جنگلی وکیل آباد، از پارک های قدیمی مشهد است که شهربازی بزرگی به اسم کوهستان پارکشادی و تنها باغ وحش شهر مشهد را با انواع و اقسام حیوانات آبزی، خزندگان و پرندگان در خود جای داده. علاوه بر این ها باغ گیاه شناسی و رستوران و کافه نیز دارد و همه چیز برای خوشگذرانی فراهم است.

پارک جنگلی های مشهد

14. مناظر طبیعی بند گلستان جایی سرسبز برای سیزده بدر در مشهد

یکی از گردشگاه‌ های مهم و با طراوت مشهد، منطقه‌ی گلستان با جاذبه‌های طبیعی و مذهبی است. بند گلستان سازه‌ ای آجری و عظیم است که بر ابتدای دره‌ی پر آب طرقبه و به فاصله ۴ کیلومتری از آن جلب‌ نظر می‌ نماید.

این بند تاریخی در دوره‌ی تیموری ساخته شده و با توجه به مرمت‌ ها و بازسازی‌ های اخیر هنوز زیبایی و استحکام خود را به مانند گذشته حفظ نموده است.

بند گلستان و دریاچه‌ پشت آن از جاهای دیدنی اطراف مشهد می باشد، که در فصل بهار و تابستان منظره‌ دلفریب و چشم‌ نوازی را پدید می‌ آورد. با وجود تسهیلاتی از جمله فروشگاه، رستوران، قایقرانی و… این مکان به عنوان یک منطقه‌ گردشگری آبی، بازدیدکنندگان بسیاری را به سوی خود جلب می‌ کند.

مناطق دیدنی مشهد

15. ییلاق عنبران بهشتی برای سیزده بدر در مشهد

ییلاق عنبران واقع در یک کیلومتری طرقبه که مناظر سرسبز و پوشش گیاهی مطلوب آن باعث خوشبو شدن این روستای زیبا گردیده و سبب نامگذاری این منطقه موسوم به عنبران شده است. مراکز پذیرایی حاشیه‌ راه، باغات و چشم‌ انداز های طبیعی و سایه‌ های دلنواز و اطراق‌ گا‌ه‌ های خانوادگی، از مزیت‌ های عنبران به شمار می‌آید

جاهای سرسبز مشهد

فلسفه سیزده به در : آشنایی با آداب و رسوم سیزده به در

سیزده بدر در اصفهان کجا بریم ؟

20 جاذبه طبیعی فوق العاده برای سیزده بدر در تهران

ماجرای نحسی ۱۳ بدر : علت نحسی سیزده بدرچیست؟



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.9 از 5 (12 رای)  

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits