دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هزینه های سفر به کشور زیبا و پهناور اندونزی 
2
زمان مطالعه: 13 دقیقه
اندونزی سرزمینی پهناور تشکیل شده از تعداد زیادی جزیره است که در هر گوشه ی آن می توان تجربه ی شگفت انگیزی داشت.


راهنمای سفر به اندونزی


اندونزی سرزمینی پهناور تشکیل شده از تعداد زیادی جزیره است که در هر گوشه ی آن می توان تجربه ی شگفت انگیزی داشت. از سواحل شنی بی نهایت زیبا گرفته تا آتشفشان های جزیره ی بالی تا پایتخت این کشور زیبا یعنی جاکارتای پر جنب و جوش، برای هر سلیقه ای، جاذبه ای دارد. جدای از این ها، طبیعت زیبای بالی را هم نباید نادیده گرفت، طبیعتی که میزبان گونه های جانوزی مختلفی است که یکی از حیرت انگیزترین آنها، اژدهای کومودو است.


کشور اندونزی از لحاظ جغرافیایی در جنوب شرقی و اقیانوسیه قرار گرفته و در واقع یک مجمع الجزایری است که از ۱۷ هزار جزیره و ۳۳ استان تشکیل شده است. وسعت آب های این کشور تقریبا سه برابر خشکی های آن است و مساحت آن حدود ۱۹۱۹۴۴۰ کیلومتر مربع است. این کشور جزو بزرگترین کشورهای جهان و این بین رتبه پانزدهمین کشور را به خود اختصاص داده است.


زبان رسمی: اندونزیایی
واحد پول رسمی: روپیه (IDR)

امنیت و آداب و رسوم در کشور اندونزی


اگر بخواهیم شرایط امنیتی در کشور اندونزی را به شما عنوان کنیم، در این کشور خیلی باید حواستان را در اماکن شلوغی که پر از وسایل نقلیه است حواستان را جمع کنید چرا که جیب بری و دزدی در این کشور بسیار رایج است. همچنین جرایم بسیار سنگینی به منظور حمل مواد مخدر در این کشور وجود دارد که باید بسیار حواستان را جمع کنید تا در درسر نیوفتید. در این کشور احترام به افراد مسن در این کشور از اهمیت بالایی برخوردار است. اندونزیایی ها هنگام سلام و خداحافظی دست تکان می دهند آن هم با دست راست. به یاد داشته باشید که هنگام سلام و خداحافظی دست تکان دهید و اگر خیلی صمیمی شدید می توانید روی شانه یکدیگر دست بزنید. صدای بلند تحقیرآمیز تلقی می شود از این رو آن ها با صدای بلند صحبت نمی کنند مگر این که در مواردی خاص مجبور شوند.

اندونزی

راههای سفر به اندونزی


در حال حاضر پرواز مستقیمی از تهران به اندونزی وجود ندارد بنابراین باید به سراغ پروازهایی با حداقل یک توقف بروید؛ چون مدت زمان پرواز طولانی‌ست؛ بهترین و راحت‌ترین کار، سفر با هواپیماست.

بهترین زمان برای سفر به اندونزی


تغییرات آب و هوایی در اندونزی بر خلاف کشورهای دیگر، نه از فشار و نه از دمای هوا است بلکه به دلیل بارش بیش از حد باران است. کشور اندونزی آب و هوای گرم و استوایی و رطوبت بسیار بالایی بین ۷۰ تا ۹۰ درصد دارد. بهترین زمان سفر به اندونزی، در فصل خشک سال و بین ماه های ژوئن تا سپتامبر است.

هزینه اقامت در اندونزی


به طور کلی برای اقامت در کشور اندونزی در طول سفرتان نیازی به نگرانی بابت پیدا کردن محلی برای اقامت و همینطور خورد و خوراک نداشته باشید چرا که در این هر دوی این موارد به راحتی در دسترس شما خواهند بود. تنها کافیست میزان هزینه ای که بابت اقامت در شهرهای این کشور در نظر گرفته اید را مشخص کنید و از بین هتل های زیادی که در این شهر وجود دارد سعی کنید مطابق با آن چه انتظار دارید یکی از هتل های این شهر را انتخاب کنید. به غیر از هتل، اقامتگاه های متنوعی هم در این شهر وجود دارد که بتوانید با اقامت در آنها از لحاظ اقتصادی برایتان مقرون به صرفه باشد، اما دیگر نیازهای شما نظیر امکانات مناسب و امنیت نیز نمی تواند در این مدل اقامتگاه ها مانند هتل محیا باشد.

هزینه خورد و خوراک در کشور اندونزی


در ادامه ی راهنمای سفر به اندونزی به حدودی از قیمت غذا در این کشور بر اساس سایت Numbeo اشاره خواهیم کرد.

  • برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه ۲۵۰۰۰ روپیه را بپردازید.
  • برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوان متوسط باید ۱۵۰۰۰۰ روپیه پرداخت کنید.
  • قیمت منوهای مک دونالد در شهرهای اندونزی به نسبت ارزان تر است و مبلغ ۴۵۰۰۰ روپیه می باشد.
  • برای تهیه آب معدنی ۳۵۰۰ روپیه و اگر بخواهید یک فنجان قهوه میل کنید باید بابت آن ۲۶۰۰۰ روپیه بپردازید.

کشور اندونزی


هزینه های حمل و نقل در اندونزی


اجاره‌ی خودرو

اجاره ماشین دست خودتان است و شما هر زمان بخواهید می‌توانید شهر و جاده‌های اطرافش را بگردید اما ترافیک اندونزی را نادیده نگیرید

اتوبوس

اتوبوس‌هایی شبیه BRT خودمان که به ترنسجاکارتا (transjakarta) معروف است. این اتوبوس‌ها مسیر اختصاصی دارند و ارزانند. اتوبوس‌های5 صبح ترنسجاکارتا خیلی خلوت هستند و بلیت یک سفره آن ارزان‌تر از باقی روز است. برای تهیه بلیت به سراغ باجه‌های بلیت فروشی، سوپرمارکت‌ها و پمپ بنزین‌ها بروید.
به علائم و نوشته‌های روی اتوبوس توجه کنید؛ اتوبوس‌هایی که علامت AC دارند به سیستم خنک کننده مجهز هستند.

تاکسی

در اندونزی قیمت تاکسی به طبع از قیمت وسایل حمل و نقل عمومی کمیگران‌تر است اما هزینه‌اش آنچنان زیاد نیست که شما را از گرفتن تاکسی منصرف کند. از معروف‌ترین شرکت‌های تاکسی‌رانی در جاکارتا می‌توان بهاکسپرس گروپ (express group)، تاکسیکو (taxiko) و گامیا (gamya) اشاره کرد. از بین این همه شرکت تاکسی‌رانی شرکت Bluebird Cabs از همه بهتر است و تمام تاکسی‌هایش از تاکسی‌متر استفاده می‌کنند.

باجاج (Bajaj)

موتورهای سه چرخی که رنگ نارنجی دارند و از آن برای جابه‌جایی مسافر استفاده می‌کنند. هرچند که امنیت کمتری دارد اما کرایه‌اش نسبت به تاکسی ارزان‌تر است.

موتور (ojek)

اوجک همان موتوری‌ست که برای فرار از ترافیکِ اندونزی خیلی‌ها به شما پیشنهاد می‌دهند که از آن استفاده کنید. اما قبل از آنکه سوار شوید سر کرایه با راننده به توافق برسید چون هیچ قانون مشخصی برای نرخ کرایه وجود ندارد. هرچند که اگر از نرم‌افزارهایش استفاده کنید بهتر است چون نام راننده و قیمت در آن ذکر شده.

جاذبه گردشگری

شهرهای معروف و توریستی کشور اندونزی

جاکارتا

شهر جاکارتا در کشور اندونزی بزرگترین شهر و پایتخت این کشور است. شهری که مرکز اقتصادی اندونزی بوده و به نوعی شهری قلعه ای و قدیمی است که از مشهورترین شهرهای بزرگ اسلامی و در منطقه ای با تاریخ کهن به شمار می آید. نکته جالب در مورد جاکارتا این است که این منطقه مقر انسان های اولیه بوده و سابقه جاکارتا به خاطر قرار گرفتن در جزیره جاوه، با پیشینه این جزیره در آمیخته ست.

بالی

بالی از جزیره های معروف و شناخته شده کشور اندونزی است که مقصد بسیاری از گردشگران و توریست هایی است که اندونزی را به عنوان سفر تفریحی خود انتخاب کرده اند. در واقع بالی یک جزیره کوچک و بهشتی از بزرگترین مجمع الجزایر جهان می باشد. به دلیل پیوند دادن دو اقیانوس آرام و هند، از آب و هوای متفاوتی برخوردار شده و در فهرست برترین مقاصد گردشگری جهان قرار گرفته است. بالی جزیره ای افسانه ایست که به خاطر کوه ها و جنگل های رویایی به بهشت روی زمین شهرت پیدا کرده است و برای تمام سلیقه ها برنامه های ویژه ای دارد. از موج سواری و غواصی گرفته تا خرید و بازدید از اماکن تاریخی در این شهر برای مسافران مهیا است.

جاذبه های گردشگری اندونزی


جزایر راجا امپات اندونزی

جزایر رجا امپات حتی در یک گوهر گرمسیری وسیع با صدها جا برای لذت بردن از زیبایی های دریایی، هنوز هم از دیگران برجسته تر است. راجا امپات حدودا ۱۰۰۰ جزیره کوچک دارد که منظره های آن بسیار خاص و متفاوت است. این سرزمین بکر پر از پرندگان اندمیک، گل های وحشی رنگارنگ و سایر حیوانات خانگی است. زیر دریا که برویم، حداقل ۵۰۰ گونه مرجان و ۱۴۰۰ نوع ماهی، از جمله کوسه-نهنگ، اسب دریائی ساحلی و غیره زندگی می کند که این محل را یکی از نقاط با ارزش ترین جهان برای غواصی تبدیل می کند.

کوه برومواندونزی

کوه برومو یکی از توریستی ترین جاذبه های طبیعی اندونزی است و زمانی که طبیعت نفس گیر آن را ببینید، بدون شک دلیل آن را خواهید فهمید. این آتشفشان فعال در وسط دشتی به نام دریای شن (Segara Wedi)، همراه با چندین کوه دیگر قرار دارد. کوه برومو دارای به خاطر فوران های مکررش که منجر به یک چشم انداز کوهستانی خیره کننده از دود سولفور شده، یکی از صحنه های محبوب برای عکاسی از اندونزی است.

جزیره

دریاچه کلیموتو اندونزی

این دریاچه آتشفشانی به دلیل رنگ های متغیرش بسیار معروف شده و در میان جاذبه های طبیعی اندونزی جای گرفته است. کلیموتو از ۳ دریاچه تشکیل شده که هر کدام رنگ مختص به خود را دارند و رنگ آن ها در طول سال، تغییر می کند؛ این رنگ ها از طیف های گوناگون سبز به سیاه و همچنین قرمز، قهوه ای و … هستند و آن هم به دلیل فعالیت های آتشفشانی است. محاسبه کرده اند که یکی از این دریاچه ها در طول قرن اخیر، ۴۴ بار تغییر رنگ داده است. هر بار که این اتفاق می افتد، مردم محلی مراسم معنوی خاصی را انجام می دهند که به ارواح گذشتگانشان برمی گردد.

دریاچه لابوان کرمین اندونزی

کرمین به معنای «آین» است که دقیقا زیبایی طبیعی این جاذبه را توصیف می کند. آب های کریستالی و شفاف این دریاچه به گونه ای هستند که کف دریاچه از بالا دیده می شود؛ شما نیازی به اسنورکلینگ یا هیچ تجهیزات دیگری ندارید! گردشگران این دریاچه می توانند قایقی اجاره کنند و سایه قایق را روی کف دریاچه ببنید و یا یک تیوپ اجاره کرده و با آن در لابوان کرمین شنا کنند. ویژگی معجزه آسای دیگر این دریاچه این است که آب کف آن شور است و آبی که در سطح قرار دارد، کاملا شیرین می باشد. با شنا زیر این دریاچه به راحتی متوجه تغییرات ماهیان موجود در آن می شوید.

جزیره کومودو اندونزی

این جزیره به عنوان زیستگاهی برای اژدهای کومودوی کنجکاو و باستانی شناخته می شود. جزیره کومودو چشم اندازی زیبا از تپه ها، پوشش های سرسبز، ساحل های عجیب و غریب و اقیانوس آبی روشن را همه با هم دارد. هر نقطه ای در این جزیره باشید، چیزی به شما هدیه داده می شود، از ساحل صورتی گرفته تا تپه هایی که چشم انداز بی نظیری از اقیانوس دارند، همگی شما را حیرت زده خواهد کرد.

andonezi

هرم کارستنس اندونزی

این قله بخشی به خاطر جذابیت صخره های سنگی جذابش، و بخشی از آن به دلیل منحصر به فرد بودن آن (یک کوه برفی در یک کشور استوایی که هرگز برف را در جای دیگری ندیده) بسیار معروف است. به عنوان بلندترین قله اندونزی که متعلق به کوه جایاویجایا در پاپوآ است، این قله در هفت قله جغرافیای جهان ثبت شده و مسافران طبیعت گرد را از سراسر جهان جذب می کند. چند صد متر پایینتر از این قله، ایدنبرگ، دریاچه ای مرموز واقع شده که خودش خشک می شود و دوباره خودش را از آب پر می کند و قوهای سیاه هر از چند گاهی در آن دیده می شوند.

ساحل کلینگ کینگ اندونزی

این ساحل از سال ۲۰۰۳ مورد توجه قرار گرفت و طبیعت بکر و زیبایی دارد که عاشقش خواهید شد. چیزی که این ساحل را متمایز می کند، شبه جزیره ایست که انگار بخشی از ساحل را در آغوش کشیده است. ساحل کلینگ کینگ هم از پایین جذاب است و هم زمانی که آن را از بالا مشاهده می کنید. در اینجا می توانید سفره ماهی دیو را مشاهده کنید، در آب کم عمق آن شنا کرده و از غارهای اطراف آن بازدید کنید که خانه چلچله های دوست داشتنی هستند.

فلات دییِنگ اندونزی

این فلات تاریخی درست در بالای ابرها واقع شده و به گردشگران از بالا چشم انداز زیبایی از مزارع برنج، روستاهای جذاب و جنگل ارائه می دهد. این نقطه که از لحاظ تاریخی نیز اهمیت زیادی دارد، جایگاه مخروبه زیارتگاه های قدیمی است که در کنار طبیعت منحصر به فردش، ترکیب غیر قابل توصیفی از تاریخ و طبیعت را به نمایش می گذارد. علاوه بر این دو، فلات دیینگ جایی برای تماشای قومیت های محلی است که اگر خوش شانس باشید، در اینجا فستیوال و جشن های جالبی را نیز تجربه خواهید کرد.

معبد

آبشار کوبان سوواندونزی

کوبان سوو که در زبان محلی به معنای «هزاران آبشار» است، یکی از جذاب ترین دیدنی های طبیعی در اندونزی محسوب می شود. آب شفاف و تمیزی که از صخره پایین می ریزد و رنگ سبز محیطی که انگار این صخره ها را تزیین کرده اند، همگی نشانه هایی برای جذابیت این آبشار هستند. کوبان سوو هم از بالا دیدنی است و هم شما می توانید به پایین آن آمده و در حوضچه آن شنا کنید.

کوه رینجانی اندونزی

رینجانی، دومین کوه آتشفشانی بلند و جاذبه های طبیعی اندونزی است که در جزیره زیبای لومبوک واقع شده است. در اطراف این کوه می توانید دیدنی های طبیع زیادی از جمله آبشارهای دوقلو و رودخانه های جاری را ببنید. اگر توانستید به قله صعود کنید، این مژده را به شما می دهیم که قرار است چشم انداز شگفت آوری از دریاچه سگارا اناک (Segara Anak) داشته باشید؛ یک دریاچه آتشفشانی که با آب های فیروزه ای پر شده است

شهر یوگیاکارتا اندونزی

یوگیاکارتا یک شهر شلوغ با ۵۰۰۰۰۰ جمعیت و محبوب‌ترین مقصد توریستی در جاوا به دلیل نزدیکی آن به معابد معروف بروبودور و پرامبانان است. خود شهر یک مرکز هنر و آموزش دارد که یک خرید خوب و طیف وسیعی از امکانات توریستی را ارائه م‌دهد. یوگیاکارتا در یکی از مهمترین بخش‌های زلزله خیز جاوا قرار دارد و به این ترتیب بارها و بارها توسط زلزله و فوران آتشفشان ضربه دیده است. در سال ۲۰۰۶ زلزله به بیش از ۳۰۰۰۰۰ خانه را آسیب زد در حالی که در سال ۲۰۱۰ آتشفشان در نزدیکی کوه مراپی فوران کرد و گدازه‌های آن به روستاهای اطراف رسید.

جزیره فلورس اندونزی

جزیره طولانی فلورس در شرق سومباوا و در غرب لمباتا در سوندای قرار گرفته است که مجموعه‌ای از مناظر طبیعی و فرهنگی را ارائه می دهد.معروف‌ترین جاذبه در فلورس دهانه آتشفشان کلیموتو است، که دارای سه دریاچه تغذیه شده توسط گاز آتشفشانی است که با توجه به میزان اکسیداسیون در آب تغییر رنگ می‌دهند. فلورس همچنین دارای یک صنعت اکو توریستی در حال رشد است، که در آن مسافران می توانند از روستاهای سنتی بازدید کنند، با خانواده‌های محلی بمانند و به فعالیت‌هایی مانند تماشای پرندگان و کوه پیمایی بپیوندند.

بایدها و نبایدها در سفر به اندونزی

با رعایت کردن این نکات سفر راحت‌تری به اندونزی خواهید داشت:

  • در جاکارتا حتما پوشش مناسبی داشته باشید به خصوص جاهایی که برای مردم اندونزی مورد احترام است.
  • هر کشوری آداب و رسوم خاص خودش را دارد پس به رسومات مذهبی مردم اندونزی هم احترام بگذارید. به عنوان مثال شما در گوشه‌ای از خیابان مردمی را می‌بینید که مشغول عبادت هستند. پیشنهاد می‌کنیم در این شرایط خیلی آرام از کنارشان رد شوید یا کمی صبر کنید تا عبادت‌شان تمام شود.
  • در اندونزی حیوانات ولگرد زیادی خواهید‌ دید که شاید با مزه باشند اما بیمار بودن‌شان را نادیده نگیرید؛ پس از نزدیک شدن به این حیوانات دوری کنید.
  • اندونزی مثل تهران شلوغی زیادی دارد و پر است از وسایل حمل و نقل عمومی؛ پس برای عبور از خیابان به خوبی اطراف‌تان را نگاه کنید.

separator line

بیشتر بخوانید:

هزینه سفر به عراق چقدر شده است؟

هزینه های سفر به هلند و آشنایی با جاذبه های گردشگری آن

از هزینه های سفر به هامبورگ بیشتر بدانید!

separator line



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits