دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
از هزینه های سفر به ورشو و زیبایی های آن بیشتر بدانید!
1
زمان مطالعه: 16 دقیقه
سفر به ورشو پایتخت کشور لهستان پر از جاذبه های گردشگری است و امروزه به دلیل زیاد بودن کاخها و خانه های بسیار باستانی خود، به عنوان شهر سلطنتی شناخته شده است.


راهنمای سفر به ورشو

سفر به ورشو پایتخت کشور لهستان پر از جاذبه های زیبا و به یاد ماندنی است . ورشو، به عنوان پایتخت و بزرگترین شهر در کشور لهستان شناخته می شود که یک شهر شلوغ و تاریخی است و مدتی طولانی زیر سایه کمونیسم بوده است. اگرچه امروزه به دلیل زیاد بودن کاخها و خانه های بسیار باستانی خود، به عنوان شهر سلطنتی شناخته شده است. قدم زدن در بلوارها، کشف موسیقی شوپین، تحسین قطعات هنری سنتی، و سیاحت در این شهر مدرن از جاذبه های ورشو است.

ورشو شهری بسیار دوست داشتنی است و در اطراف ساختمان های آن سایه تلخ کمونیسم را می بینید اگرچه که امروزه بیشتر یک شهر پر از خوش بینی، تاریخی، با باغ های عمومی و مدرن به نظر می رسد. این شهر دارای جذابیت زیادی است که شاید گردشگران کمتر از آن بهره مند شوند و بخش قابل توجهی از تاریخ لهستان را از دست بدهند.


اما علاوه بر مواردی که گفته شد، یک نکته بسیار تاثیر گذار در هر سفری، مدیریت هزینه ها می باشد و قابلیت تعیین بودجه مورد نیاز برای آن سفر است. در ادامه با مجله دلگرم همراه باشید تا از هزینه های سفر به ورشو آگاهی پیدا کنید.

اطلاعات ضروری برای سفر به ورشو

  • اختلاف ساعت با تهران: ۲:۳۰-
  • زبان رسمی: لهستانی
  • واحد پول رسمی: زلوتی لهستانی
  • هر 3.884 زلوتی معادل 1 دلار آمریکاست

بهترین زمان برای سفر به ورشو


ورشو زمستان هایی سرد دارد . بارش پیاپی باران و برف می تواند باعث مختل شدن برنامه های سفرتان شود. بنابراین پیشنهاد می کنیم در فصل های بهار و پاییز که بهترین فصل ها برای سفر به این شهر زیبا هستند، اقدام کنید، در این فصل ها، با گرمای مطلوب و دلچسبی روبرو می شوید. با این حال باز هم به دلیل معتدل بودن هوا، امکان بارندگی وجود دارد.

ورشو

هزینه های اقامت در سفر به ورشو


واحد پول لهستان، پولند می باشد. هزینه اقامت 30-55 پولند برای یک خوابگاه استاندارد 4-8 خوابه است. و حداکثر آن نیز 110-160 پولند برای یک اتاق دو نفره است. مجهز بودن به وای فای رایگان معمول است و اکثر خوابگاه ها نیز به آشپزخانه مجهز هستند تا کسانی که میخواهند غذای خود را شخصا درست کنند، با مشکلی مواجه نشوند. فقط یک خوابگاه زنانه در شهر دارای صبحانه رایگان است. برای کسانی که چادر مسافرتی دارند، قیمت کمپینگ معمولا حدود 25 پولند برای هر نفر در هر شب است و هزینه اضافی ان نیز 20 پولند برای یک چادر اتاق دار یا 20 پولند برای یک ماشین است.


اکثر هتل های ارزان قیمت از 150 تا 300 پولند برای یک اتاق دو نفره یا دو نفره با یک حمام اختصاصی، هزینه خواهند داشت. اما نکته مثبت آن این است که بیشتر این هتل ها شامل فای رایگان می باشند. برای یک هتل که دارای خدمات صبحانه رایگان است، انتظار می رود برای هر شب هزینه ای در حدود 200 پولند برای شما داشته باشد. البته لازم است بدانید که در این هتل ها امکان پخت و پز ندارید. اقامت در خانه های مشترک نیز حدود 90 پولند برای هر شب هزینه خواهد داشت در حالی که اجاره کل خانه یا آپارتمان حدود 180 پولند برای هر شب اقامت، هزینه خواهد داشت.

هزینه خورد و خوراک در سفر به ورشو


برای کسانی که به دنبال صرفه جویی در بودجه سفر هستند، مغازه های کباب فروشی زیادی در سراسر شهر ورشو پراکنده اند، و هزینه 10 تا 20 پولند برای هر کباب لحاظ می شود. دیگر گزینه های غذای ارزان قیمت عبارتند از شیره میوه (غذای سنتی و ارزان لهستانی) و غذاهای رستوران های ویتنامی. انتظار می رود که در حدود 25 پولند برای صرف غذا ارزان در یکی از این مکان ها پرداخت کنید. فست فودهایی، مانند مک دونالد حدود 20 پولند می باشند. اگر میخواهید به همراه غذا نوشیدنی نیز بخورید، یک وعده غذایی متوسط در یک رستوران، حدود 60 پولند هزینه خواهد برد. آبجوی داخلی و وارداتی با قیمت حدود 8 پولند پیدا می شود، در حالی که یک بطری آب حدود 3 پولند است. اگر شما قصد خرید مواد غذایی خود را دارید، انتظار می رود که 80-125 پولند در هفته خرج کنید.


بهترین جاذبه‌ها و تفریحاتی که در سفر به ورشو باید ببینید

بازدید از موزه قیام در سفر به ورشو

اگر به تاریخ معاصر و به خصوص جنگ جهانی دوم علاقه‌مند هستید، نباید دیدن یکی از بهترین موزه‌های تاریخ ورشو را در سفر به ورشو از دست بدهید. موزه‌ی قیام ورشو در یک انبار تراموای قدیمی قرار دارد و موارد مربوط به رویدادهای سیاسی و نظامی را به نمایش می‌گذارد که منجر به قیام سال ۱۹۴۴ شد. بعد از پایان یافتن شورش، ارتش نازی برای انتقام، شهر را ویران کرد. در اینجا می‌توانید مصاحبه‌های ویدیویی آموزنده و قدیمی به علاوه‌ی تصاویر سیاه و سفید از میزان آسیب وارده به شهر را تماشا کنید. همچنین می‌توانید اطلاعاتی در مورد تهاجم نازی‌ها به لهستان طی سال ۱۹۳۹، حوادثی که منجر به شورش علیه ارتش وقت آلمان به علاوه‌ی پیامد‌های حاصل از اشغال شوروی به دنبال جنگ جهانی دوم، کسب کنید. گشت و گذار در این موزه کمک می‌کند که به درک بیشتری از مصائبی که از زمان جنگ تا به امروز در این شهر وجود دارد، دست یابید.

بازید از اُلدتاون در سفر به ورشو

الدتاون بخش قدیمی ورشو است که مملو از خانه‌های خاص مثلثی شکل به همراه میدان‌های سنگ‌فرش شده است که حتما در سفر به ورشو باید از آن بازدید کرد. این منطقه در طول جنگ جهانی دوم تا حد زیادی نابود و در دهه ۷۰ میلادی زیر نظر حکومت شوروی بازسازی شد. در حال حاضر الدتاون به خاطر کلیساهای مزین سبک باروک، دیواره‌های دفاعی و معماری‌های رنگی و فوق‌العاده‌اش، به ثبت یونسکو رسیده است. در قلب این منطقه، مارکت اسکوئر (میدان بازار) قرار دارد که قدمتش به دوران قرون وسطی می‌رسد و امروزه توسط بناهای متنوع سبک باروک احاطه شده است. اگر می‌خواهید غذاهای خاص لهستانی را میل کنید، در اینجا می‌توانید رستوران‌های خوبی پیدا کنید که به همراه نوشیدنی‌های فوق‌العاده‌ای سرو می‌شوند.

دیدن کلیسای سنت آنه در سفر به ورشو


چند قدم دورتر از قصر سلطنتی می‌توانید از زیباترین کلیسای نئوکلاسیک ورشو، یعنی کلیسای زیبای سنت آنه دیدن کنید. اگرچه این کلیسا در میانه‌های قرن ۱۵ میلادی ساخته شده است، اما نمای فعلی آن در سال ۱۷۸۸ توسط معماری به نام Piotr Aigner بدین شکل در آمده است. یک برج ناقوس جداگانه‌، نمای داخلی وهم‌انگیز با رنگ‌های زرد، سفید و طلایی، نقاشی‌های غم‌انگیز کتاب مقدس و چلچراغ ماموت، همه و همه به زیبایی‌ها و ارزش این کلیسا افزوده‌اند. کلیسای سنت‌آنه به طرز غیر معمولی از آسیب‌های جنگ جهانی دوم به دور ماند، اما متعاقب آن در سال ۱۹۴۹ به دلیل حفر تونل در مجاورت آن، تقریبا فرو ریخت. نمای بالای برج، یکی از بهترین مناظری است که می‌توان در ورشو تماشا کرد و ارزش طی کردن ۱۵۰ پله را دارد.

پارک ساسکی

دیدن باغ‌های ساکسون یا پارک ساسکی در سفر به ورشو


باغ‌های ساکسون در سال ۱۷۲۷ افتتاح شده است و یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های عمومی در اروپا به شمار می‌رود. این باغ‌ها در اصل بخشی از زمین‌های اطراف کاخ ساسکی را تشکیل می‌دادند که برای شاه آگوست دوم در اوایل قرن هجدهم ساخته شده بود. متاسفانه، کاخ در طول جنگ جهانی دوم نابود شد و تنها باقی‌مانده‌ی این عمارت آرامگاه سربازی گمنام است. پارک ساسکی حدود ۱۵.۵ هکتار وسعت دارد و پر از مسیرهای پیاده‌روی پوشیده شده از درختان، فواره‌های تزئینی، دریاچه‌های مملو از ماهی کپور به علاوه‌ی مجسمه‌های خدایان اساطیری و موجودات افسانه‌ای است. بازدید از این باغ‌ها را در سفر به ورشو به‌هیچ‌وجه از دست ندهید.


این پارک در تمام طول سال، همه روزه باز است. یک نکته‌ جالب اینکه آرامگاه سرباز گمنام، حاوی خاک‌هایی از ۱۴ جبهه اروپایی است که سربازان لهستانی روی آن‌ها جان خود را از دست داده‌اند. مراسم تغییر نگهبانان آرامگاه هر یکشنبه برگزار می‌شود که شاید تماشای آن در سفر به ورشو خالی از لطف نباشد.


بازدی از پارک فواره‌ی چندرسانه‌ای در سفر به ورشو


با کمی پیاده‌روی از سمت قصر سلطنتی به پارک فواره‌ی چندرسانه‌ای خواهید رسید. پارکی محبوب که روزانه پاتوق آدم‌های زیادی است و در طول شب‌های تابستان هم به خاطر رقص عجیب فواره‌هایش، جمعیت زیادی را به خود جذب می‌کند. جت آب‌های رنگی و پرتوهای لیزری و همچنین پخش آهنگ‌هایی از شوپن تا خوانندگان جدید باعث ایجاد غلغله‌ای در این منطقه می‌شود. اگر عاشق هیجان و موزیک هستید، به‌هیچ‌وجه نباید این یکی را در سفر به ورشو از دست بدهید.


از ماه مه تا سپتامبر، روزهای یکشنبه تا پنج‌شنبه در ساعت ۴ عصر و ۹:۳۰ عصر فقط فواره‌ها و همچنین روزهای جمعه و شنبه در ساعت ۹:۳۰ نمایش کامل چندرسانه‌ای برگزار می‌شود. پارک فواره‌ی چندرسانه‌ای در Podzamcze واقع شده است که با پای پیاده تنها ۵ دقیقه از الدتاون فاصله دارد.


دیدن کاخ علم و فرهنگ در سفر به ورشو


کاخ علم و فرهنگ برای چندین دهه است که بلندترین ساختمان ورشو به شمار می‌رود. این بنا در طول اشغال شوروی ساخته شده است و نماد سلطه‌ شوروی در لهستان محسوب می‌شود. کاخ علم و فرهنگ پس از خروج روس‌ها در سال ۱۹۸۹ به طور عمده متروکه شد، این برج ۲۳۱ متر ارتفاع دارد و امروز میزبان کنسرت‌های راک است. بیشتر مردم برای تماشای مناظر زیبای شهری، خیابان‌ها و آسمانخراش‌ها به بالای طبقه‌ی ۳۰ این برج ۴۲ طبقه می‌روند.


کاخ علم و فرهنگ همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۶ عصر به روی عموم باز است. این برج همچنین میزبان موزه‌ی تکنولوژی است.

کاخ های ورشو


بازدید از موزه‌ی فردریک شوپن در سفر به ورشو


فردریک شوپن، آهنگساز و نوازنده‌ی شهیر پیانو، احتمالا برای بسیاری از شما شخصیتی شناخته شده است. اگر به زندگی و آثار این نابغه‌ی موسیقی لهستان علاقه‌مند باشید در سفر به ورشو می‌توانید در موزه‌ی اختصاص داده شده به این شخصیت برجسته با سبک زندگی و آثار شنیدنی او آشنا شوید. در این موزه جامع‌ترین مجموعه‌ آثار شوپن از جمله نسخه‌های خطی، پرتره‌ها، پیانوها، آثار و حتی نامه‌های عاشقانه‌اش در معرض دید همگان قرار گرفته است. اگر به موسیقی کلاسیک، پیانو و به خصوص آثار شوپن علاقه‌مند هستید، به‌هیچ‌وجه بازدید از این موزه را از دست ندهید.


بازدید از قصر سلطنتی (Royal Castle)

قصر آجری و زیبای سطنتی (Zamek Królewski) در قرن ۱۵ میلادی ساخته شد‌ و زمانی خانه‌ی رهبران سیاسی لهستانی بوده است. این قصر یکی دیگر از قربانی‌های جنگ جهانی دوم بوده، اما امروزه به طرز چشمگیری باشکوه به نظر می‌رسد. دالان‌های مرمر و تزئینات گچ‌بری این قصر بازسازی، و همچنین اتاق‌های آن یک بار دیگر به طور کامل مبلمان شد‌ه‌اند. این مبلمان‌ها پس از جنگ به سختی مرمت شدند. مجموعه‌ی هنری قصر در طول جنگ، توسط نازی‌ها و ارتش شوروی غارت شد، اما خوشبختانه تعداد زیادی از آن‌ها شامل آثاری از رامبرانت، بازگردانده شدند.

.
لذت خرید در Nowy Swiat

Nowy Swiat بخشی از مسیر سلطنتی ورشو را تشکیل می‌دهد که اصالت خود را از قرون وسطی حفظ کرده است و با این وجود در طول جنگ جهانی دوم با خاک یکسان شد. این معبر در دوران کمونیست‌ها بازسازی و در سبک نئوکلاسیک، باز توسعه یافت و در حال حاضر از آن به عنوان چلسی ورشو یاد می‌کنند. گران‌ترین خیابان شهر که اطراف آن پر از گل، بوتیک‌های هوشمند و رستوران‌های فوق‌العاده است. در سفر به ورشو اگر عاشق ماشین‌های سوپراسپرت هستید، می‌توانید یک نمایندگی فراری هم در اینجا پیدا کنید.

مرکز علمی Copernicus

نقطه‌ی مطلق شماره یک ورشو برای آموزش و سرگرمی کودکان و حتی بزرگسالان در مرکز علمی Copernicus قرار دارد. در سفر به ورشو شما در اینجا می‌توانید یک سری سرگرمی، بازی‌های چالشی، تی-شرت، دایناسور‌های پلاستیکی و عروسک‌های بامزه را پیدا کنید و از آن‌ها لذت ببرید. همچنین بادبادک‌های متنوع رنگی، آزمایش‌های اولیه این مجموعه و پازل‌های چوبی، از دیگر سرگرمی‌های این مرکز علمی هستند.


یک فروشگاه علمی در این مرکز قرار دارد که همه می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند. این فروشگاه، طیف وسیعی از کتاب‌های مصور با موضوعات علمی و ریاضی را در دسترس تمامی سنین قرار می‌دهد.

پارک Lazienki

پارک Lazienki پناه‌گاهی برای ساکنان ورشو است. این پارک با ۷۸ هکتار مساحت، باغ‌های زیبا و دریاچه‌های پراکنده، یک آمفی تئاتر و یادبودهای قهرمانان لهستانی (از جمله بنای یادبوی از فردریک شوپن) در سفر به ورشو به محل مناسبی برای سپری کردن یک بعدازظهر آرام تبدیل شده است. طاووس‌های در حال پرسه‌زدن، کاخ‌هایی به سبک باروک که در میان درختان قابل مشاهده‌اند و پل‌های ستون‌داری که بازتاب‌شان درون دریاچه مشخص است، به زیبایی‌های این پارک افزوده‌اند. در اواخر قرن هجدهم میلادی، آخرین پادشاه لهستان (استانسیلاو آگوست پونیاتوسکی) به سبک قابل توجهی در کاخی مزین در جزیره‌ای واقع در این پارک زندگی می‌کرد. با این وجود، برخلاف همه‌ی معماری‌های باشکوه، این مکان واقعا یک پارک محلی است و در اغلب آخر هفته‌ها می‌توانید خانواده‌ها و زوج‌های جوانی را ببینید که برای پیک‌نیک به این نقطه آمده‌اند.


بازار غذای Hala Mirowska

Hala Mirowska قدیمی‌ترین بازار غذایی ورشو است که با دو سالن تاریخی و مزین آجری، بین سال‌های ۱۸۹۹ تا ۱۹۰۱ ساخته شده است. حتی اگر به خرید هم علاقه‌مند نباشید، گشت و گذار در این بازار و تماشای مردم محلی در حال خرید، در سفر به ورشو خالی از لطف نخواهد بود. ساختمان این بازار در طول جنگ جهانی دوم برای اعدام‌های نازی استفاده می‌شد و طی قیام ۱۹۴۴ ورشو در آتش سوخت. حتی تا به امروز می‌توان آثار به‌جامانده‌ی گلوله، روی دیواره‌های این بنا را مشاهده کرد. یکی از سالن‌های این بازار در حال حاضر به عنوان سوپرمارکت استفاده، اما سالن دیگر امکان چشیدن طعم‌ها و مزه‌های شهر پیش از جنگ را فراهم می‌کند. بازار مذکور، همه روزه پر از جمعیت مشتاقی می‌شود که به دنبال خرید مواد غذایی تازه از جمله ماهی، گوشت، سبزیجات و حتی گل‌های متنوع هستند.

ورشوی لهستان


هزینه حمل و نقل در سفر به ورشو


در ورشو اتوبوس ها، تراموا و مترو وجود دارد. یک بلیط تک سفره در منطقه مرکزی 4 پولند هزینه دارد. بلیط یک روزه برای یک منطقه 15 پولند یا 26 پولند برای سفر در دو منطقه می باشد. مسافرت داخلی در لهستان بسیار ساده و ارزان است، و از طریق اتوبوس و قطارها به سراسر کشور و به سرزمین های همسایه امکان سفر وجود دارد. سفر با اتوبوس یا قطار از ورشو به کراکوف می تواند به میزان 45 پولند هزینه داشته باشد. هزینه یک بلیط به پراگ فقط 85 پولند است و بلیط اتوبوس یا قطار به ویلنن نیز قیمت مشابهی دارد.


روش های صرفه جویی در سفر به ورشو


غذاهای شیری بخورید- شهرهای لهستان هزینه ای فوق العاده مقرون به صرفه دارند، غذاهای شیری اولین بار در قرن نوزدهم به عنوان یک جایگزین غذای کم هزینه برای طبقه کارگر ظاهر شدند و در حال حاضر به عنوان غذایی مرسوم و مفرح برای افراد محلی شناخته می شود.


پذیرش رایگان در موزه ها- در روزهای خاصی از هفته، ورود به موزه های خاصی آزاد می باشند. به عنوان مثال، کارخانه شیندلر در روزهای دوشنبه آزاد و رایگان است و موزه هوانوردی نیز در روزهای سه شنبه آزاد است. اطمینان حاصل کنید که روز رایگان موزه مورد نظر خود را صحیح جستجو کنید و قبل از اینکه به ازدحام جمعیت برخورد کنید، به دیدن آنجا بروید.


یک تور پیاده روی رایگان بگیرید- ورشو تورهای گشت و گذار رایگان در سطح شهر را ارائه می دهد و تور رایگان بازدید از ورشو، که یک راه عالی برای کشف شهر است. در هنگام یادگیری در مورد تاریخ، فرهنگ و معماری ورشو، می توانید دیدگاه های خود را بیان کنید- همه به صورت رایگان! پس اگر زمان کافی دارید حتما با این تورها همراه شوید.


اقامت با محلی ها- ورشو در زمینه اشتراک خانه های محلی به توریست ها نسبتا فعال است، به این معنی که شما باید قادر به پیدا کردن محلی برای اقامت با یک محلی باشید. این کار نه تنها این هزینه های شما را کاهش می دهد بلکه شما می توانید به طور مستقیم از کسی که در آنجا زندگی می کند، چیزهای زیادی را یاد بگیرد!

divider

بیشتر بخوانید:

هزینه های سفر به هنگ کنگ و آشنایی با جاذبه های گردشگری آن

هزینه های سفر به هاوایی و آشنایی با جاذبه های گردشگری آن

هزینه های سفر به ونکوور و جاذبه های دیدنی این شهر

گردآوری توسط بخش گردشگری

مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits