دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
در سفر به فرانسه از این مکانها دیدن کنید
6
زمان مطالعه: 5 دقیقه
سفر به فرانسه یکی از زیباترین و به یادماندنی ترین سفرها برای هر دوستدار سفر و جهانگردی است و هیچ جایی بیشتر از پاریس در فرانسه محبوب نیست! ولی چگونه این سفر جذاب‌تر می‌شود؟

راهنمای گردشگری و دیدنی های پاریس و فرانسه

دو روز اول در پایتخت فرانسه، پاریس باشید، زمانی برای صرف قهوه، ناهار در Bistros – اغذیه فروشی های کوچک – و قدم زدن در کنار رود Seine و کانال St-Martin بذارید.

در روز سوم و چهارم، به دره Loire بروید و تاریخ سلطنت رنسانس در Château de Chambord و Château de Chenonceau را ببینید و لذت ببرید. یا این دو روز را در نرماندی باشید، به دیدن کلیسای نتردام بروید، Bayeux tapestry یا پارچه گلدوزی شده ای که رویدادهای منجر به تسخیر انگلستان توسط نورمن‌ها در سده یازده میلادی را به تصویر کشیده و بیشتر درباره ویلیام فاتح و هارولد گادوینسن و سرانجامِ نبرد هیستینگز است را تماشا کنید، برخورد موج های دریا به صخره ها در Mont St-Michel ببینید، و – شاید هم تاریخ مدرن برای شما احساسات برانگیز باشد – به دیدن ساحل Utah که در آن اولین عملیات در جبهه نرماندی در جنگ جهانی دوم با نام D-Day انجام شد.

روز پنجم و ششم، برای دیدن نقاشی غارها به دره Vézère بروید. این غارها، در اطراف شهرهای Les Eyzies-de-Tayac-Sireuil و Montignac هستند. یا می تونید در Sarlat-la-Caneda اقامت داشته باشید، که خود شهر نمایشگاهی از برخی معماری های دوران قرون وسطا و بازار مواد غذایی شگفت آوری را، نشان می دهد.

روز هفتم، تجربه 12 ساعته در بوردو داشته باشید، با تور فرانسه مزه کردن نوشیدنی های این شهر در La Cité du Vin را از دست ندهید و حتما یک سر به موزه نیروی دریایی در این شهر به نام Musée de la Mer et de la Marine بزنید.

روز بعد – روز هشتم، سه ساعت رانندگی کنید تا به دیوارهای شهر Carcassonne، شهر تاریخی Roman Nîmes و پل های سه طبقه Pont du Gard را در شهر Vers Pont du Gard ببینید. و 2 روز بعد را در جنوب فرانسه که محلی برای گذران زندگی افراد ثروتمند فرانسه است، بگذرانید؛ موناکوی فوق العاده گریس کلی، St-Tropez زیبای بریجیت باردو، نقاش هنرمند ماتیس را در نیس می بینید.

Carcassonne is a fortified French

یک هفته در اطراف فرانسه

اونچه که پاریس رو فوق العاده شگفت انگیز می کند، سفر فوق العاده و بی نظیر به منطقه châteaux که متعلق به دوران رنسانس است. این منطقه سبز و غیر شهری یک ساعت در بیرون از پاریس است.

روز اول، حتما باید بزرگترین قلعه فرانسه رو ببینید؛ Château de Versailles و باغ های وسیع اون.

روز دوم و سوم، با قطار یکی از راحت ترین سواری های را به زیباترین و بهترین قصرهای سلطنتی دوران وسطا بروید و به تماشای شیشه های آبی رنگ نقاشی شده کلیسای Chartres بروید. شهر کوچک Chantilly نقطه خوبی برای یک ناهار در قلعه ای متعلق به دوران رنسانس، باغ های رسمی فرانسوی و تماشای یک نمایش سوارکاری زیبا- اگر شما قبلا بلیط را تهیه کرده باشید.

روز چهارم و پنجم، سوار بر قطار به Reims زیبا در قلب منطقه Champagne بروید. کلیسای های جامع آنجا را ببینید و یک سر به یکی از شهرهای بزرگ Champagne به نام Épernay بزنید.

روز ششم، صبح تا بعدازظهر را در هتل بگذرانید و بعد از ظهر به تماشای فضای زیبای قصر Château de Vaux-le-Vicomte و تماشای نمایش فواره های آن بروید، در شب های شنبه هم به تماشای 2000 شمع روشن در این قصر بروید. این مراسم واقعا فضای رومانتیکی برای گردشگران و بازدیدکنندگان ایجاد می کنه.

روز هفتم و آخر را می توانید از ورژن مدرن La Défense یا طاق پیروزی دیدن کنید و یا همراه بچه های خودتان به تفریحگاه دیزنی لند بروید که با یک قیمت تور فرانسه خوب میتوانید براحتی لذت ببرید.

کوه های آلپ

پنج روز تابستانی در کوه های آلپ

سفر به آلپ فرانسه، اغلب به عنوان یک هفته اسکی روی برف برای همه خلاصه شده است. با این حال، زمانی که برف ذوب شده است، بهترین زمان برای کشف منطقه است - تابستان بهتر است - و شما به طرز دوست داشتنی سوپرایز خواهید شد.

در حومه شهر قدیمی Annecy یا Annecy’s Vieille Ville – که به ونیز آلپ و شهر افسانه ای، قدم زدن یا حتی دوچرخه سواری در کنار دریاچه آنسی – Annecy و زمانی که هوا گرم شد اگر دوست داشتید یک شنای جانانه در این دریاچه بکنید. یک شهر زیبا و قرون وسطی فقط 45 کیلومتری شهر ژنو سوئیس قرار دارد.

به سمت Chamonix که در دامنه های Mont Blanc – مرتفع ترین قله اروپا – قرار دارد، بروید:

سوار یک تراموای برقی شوید و تا Aiguille du Midi بروید، اگر آسمان به اندازه صاف و آفتابی نبود، حتما سوار یک Cog Railway شوید و به سمت رودخانه های یخی Mer de Glace بروید. با این حال، بیشتر دیدنی های زیبای Mont Blanc با یک پیاده روی طولانی در روستاهای شیک و بسیار زیبا St-Gervais و Megève، فراموش می شود. راه خودتون را از طریق پایگاه نظامی باستانی Chambéry به پارک ملی De La Vanoise، جایی که بهترین دوچرخه سواری را در Les Trois Vallées تجربه می کنید که حتی آدم هایی که معتاد به آدرنالین بالا در خونشون هستند رو هم راضی می کنه. یک پایان بسیار مناسب و به جا برای این تاخت و تاز شما به سمت آلپ، رانندگی بین پارک ملی des Écrins تا Briançon است که حسابی شما رو حیرت زده می کنه. استحکامات Vauban، شاید یکی از زیباترین و دوست داشتنی ترین روستاهای قرون وسطی در کوه های آلپ باشد.

برای دیدن قیمت های آفر روی تور فرانسه کلیک نمایید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.2 از 5 (6 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits