دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
بهترین سوغات گرجستان ؛ صنایع دستی و سوغاتی گرجستان را بشناسید
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
سوغات کشور گرجستان:اگر با تور گرجستان سفر کرده اید حتما با این سوالات روبرو هستید که اولا سوغاتی گرجستان چیست و دوما از کجا بدانیم که این سوغات اصلی ست و کیفیت بالایی دارد؟

سوغات کشور گرجستان

اگر با تور گرجستان سفر کرده اید حتما با این سوالات روبرو هستید که اولا سوغاتی گرجستان چیست و دوما از کجا بدانیم که این سوغات اصلی ست و کیفیت بالایی دارد؟ ما با بررسی تجربه دیگران و تحقیقات زیاد به این نتیجه رسیده ایم که وقتی در خیابانهای گرجستان به دنبال خرید سوغات گرجستان هستید ،ممکن است پا به هر مغازه ای بگذارید و با پیشنهادات فروشندگان ، حتی یک سوغات با حداقل کیفیت خرید کنید اما اکثر این فروشنده ها در خیابان مشغول به کارند و شما می توانید بهترین سوغاتی را با کمترین قیمت خریداری کنید.با دلگرم همراه باشید.

سوغات گرجستان

پارچه و رومیزی گرجستانی

پارچه‌های گرجستانی به زیبایی هر چه تمام‌تر طراحی شده‌اند و بیانگر فرهنگ این کشور هستند. این پارچه‌ها به عنوان یکی از سوغاتی های گرجستان محسوب شده و در طرح‌ها و رنگ‌های گوناگون وجود دارند.

روسری‌های پشمی و دستبافت

روسری‌های دستبافت گرجستان نیز در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی تولید شده و می‌توانند به عنوان هدیه و سوغاتی گرجستان در نظر گرفته شوند.

سوغات گرجستان
سوغات گرجستان

چورچخلا | Churchkhela

یکی از بهترین سوغاتی که با خود می توانید به خانه ببرید، چورچخلا است، سوغاتی خوشمزه با طعم گرجی! چورچخلا در واقع نوعی آبنبات است که در شکل دراز و کشیده و شمع شکل تولید می شوند. برای تولید چورچخلا انواع مغزها مانند گردو، فندوق، بادام، آجیل و یا گاهی کشمش را به نخ میکشند و سپس این نخ ها را در آب انگور غلیظ یا آب میوه ها دیگر می خوابانند. سپس این نخ ها را به شکل سوسیس در می آوردند و تا خشک شدن کامل آن صبر می کنند.چورچخلا در طعم ها، رنگ ها و قیمت های مختلفی پیدا خواهید کرد و می توانید چند تا از آن ها را به عنوان سوغاتی بخرید.


سوغات گرجستان

جواهرات نقره | Silver jewelry

اگر بخواهیم درباره گرجستان حرف بزنیم گفتنی ها بسیار است اما هدیه دادن و گرفتن در میان گرجی ها بسیار مرسوم و پسندیده است.برخی از کالاهای لوکس، وسایل زینتی،صنایع دستی مختلف و رنگارنگ با معماری بسیار زیبا شامل انواع مجسمه های فلزی و چوبی، بشقاب های رنگارنگ از جمله مواردی هستند که مردم گرجستان به عنوان کادو به یکدیگر هدیه می‌دهند و یا گردشگران ایرانی این وسایل را بعنوان سوغات میخرند. همچنین در فرهنگ مردم گرجستان دادن هدیه و آوردن سوغات برای نزدیکان در هنگام بازگشت از سفر مرسوم است .

یکی از صنایع دستی جذاب کشور گرجستان، جواهرات نقره و و زیورآلات آن است که گرچه شکل و شمایلی جدید و به روز دارند، اما هنوز هم به شیوه سنتی خود ساخته می شوند. جواهرات نقره و عتیقه گرجی را می توانید در بساط دستفروش ها و بازارهای محلی تفلیس ببینید.


سوغات گرجستان
سوغات گرجستان

سوغات گرجستان انواع خنجر و شمشیرهای تزئینی و عتیقه جات


سوغات گرجستان


سوغات گرجستان

کلاه های پشمی پاپاخی | Papakhi

کلاه های پشمی و بزرگ گرجی ها، از دیگر چیزهایی است که می توانید به عنوان سوغاتی رویش حساب کنید! این کلاه های بزرگ که با نام پاپاخی شناخته می شوند، نوعی کلاه مردانه و سنتی محسوب می شوند و در کل منطقه قفقاز مشابهش را خواهید دید.


سوغات گرجستان

جواهرات گرجستان

زیورآلات ساخته شده توسط هنرمندان گرجستانی، ترکیبی از هنر و فرهنگ این کشور بوده و زیبایی‌های منحصر به فردی دارند. این جواهرات گرانبها می‌توانند به عنوان سوغاتی مناسبی از گرجستان محسوب شوند. در صورتی که قصد خرید جواهرات گرجستانی را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که خرید خود را از بازاز جواهرات تفلیس انجام دهید. چرا که انواع مختلف جواهرات و زیورآلات را می‌توانید در این بازار پیدا کنید.


سوغات گرجستان

ادویه گرجستان

ادویه‌جات گرجستان از جمله معروف‌ترین سوغاتی این کشور به حساب آمده و گردشگران زیادی در سفر خود به گرجستان به دنبال این سوغاتی هستند. ادویه‌جات گرجستان می‌توانند به عنوان سوغاتی مناسبی از این کشور در نظر گرفته شوند.


سوغات گرجستان
سوغات گرجستان

چاچا گرجستان

چاچا یکی از معروف‌ترین نوشیدنی‌های گرجستان است که به دلیل شهرت آن به سایر کشورها نیز صادر می‌شود. شما می‌توانید این نوشیدنی را در بسیاری از فروشگاه‌های معمولی کشور گرجستان خریداری نمایید.

منبع:کجارو؛زرین نما؛کارناوال؛سعادت سیر

مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits