دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
معرفی رشته ورزشی اسپینینگ
12
زمان مطالعه: 5 دقیقه
معرفی رشته ورزشی اسپینینگ-آشنایی با رشته ورزشی اسپینینگ-خصوصیات رشته ورزشی اسپینینگ-نکات مثبت رشته ورزشی اسپینینگ-نکات منف رشته ورزشی اسپینینگ-رشته ورزشی اسپینینگ چیست-اسپینینگ-اسپینینگ چیست-اسپینینگ چگونه است-رشته اسپینینگ-ورزش اسپینینگ-مربی گری...

معرفی رشته ورزشی اسپینینگ:اسپینینگ ورزشی هوازی است که همراه با موزیک و یک دوچرخه از دهه ۸۰ میلادی در آمریکا آغاز شد و در ایران از سال ۸۶ بطور رسمی زیر نظر فدراسیون ایروبیکو آمادگی جسمانی فعالیت خود را آغاز کرد .

معرفی رشته ورزشی اسپینینگ

معرفی رشته ورزشی اسپینینگ

ورزش اسپینینگ یک راه خوب برای مصرف کالری و تقویت ماهیچه ها است. کلاس های این ورزش در باشگاه های بدنسازی و در شرایط نور و موزیک مناسب برای ایجاد یک محیط پر انرژی، برگزار می گردد. مربی اسپینینگ، در تمامی مراحل آن از جمله گرم کردن، دوی سرعت، صعود کردن و در انتها خنک کردن، ورزشکاران را راهنمایی می کند . شما نیروی خود را برای پدال زدن روی دوچرخه کنترل می نمایید. وسایلی که برای آن نیاز دارید شامل لباس و کفش ورزشی، حوله و بطری آب می باشد.

کلاس های اسپینینگ می توانند بهترین روش برای ورزش شدید باشند. سوخت و ساز کالری ها و در فرم نگاه داشتن عضله ها خصوصا اتفاق می افتد. اما باید شما توان بالایی از قدرت را در دوچرخه زدن داشته باشید همچنین باید در اتاقکی با یک سری افرادی که از شدت تمرین عرق کرده اند سر کنید تا این تبدیل به یک رضایت خاطر شود.

نکات مثبت رشته ورزشی اسپینینگ:

تمرین موثر قابل تمرین در وقت و بی وقت روتین های مختلف که باعث می شود حرکات تازه باشند. عالی برای هر سطح توانایی محبور نیستید کلاه دوچرخه سواری سرتان بگذارید

معرفی رشته ورزشی اسپینینگ

نکات منفی رشته ورزشی اسپینینگ:

شما در یک دوچرخه واقعی نیستید کلاس ها می توانند خسته کننده بشوند شما مجبورید تا خودتان را برای موثر ترین حرکت هل دهید.

معرفی رشته ورزشی اسپینینگ

تعریف رشته ورزشی اسپینینگ:

کلاس های اسپینینگ در سالن های زیبای اندام تشکیل می شوند همراه با موزیک ها و نورپردازی های متفاوت بدین منظور که جوی انرژی زا را به وجود بیاورد. مربیان شرکت کنندگان را در فاز های مختلف هدایت می کنند. در گرم شدن، در ثبات هماهنگی سرعت، در با حداکثر سرعت دویدن، صعود، سرد کردن و غیره.

شما باقی ماندن بر روی دوچرخه را کنترل می کنید تا بتوانید پدال زدن را آسان و یا سخت کنید درست مطابق میلتان. تنظیم ثابت کاملا طبیعی است. تنها چیزی که شما نیاز دارید یک لباس مناسب برای تمرین است. یک حوله ( برای پاک کردن صورتتان) و یک شیشه آب. اکثر دوچرخه های اسپینینگ دارای جا پایی هستند که شما می توانید به این ترتیب کفش تنیس یپوشید و یا هر کفش دیگری. خلاصه راهنمایی یک زنجیره بزرگ از دوچرخه های ورزشی را در نظر بگیرید که در کنار باشگاه به صف شده اند. هر کس روی یکی از این دوچرخه ها سوار است و با سرعت زیادی پدال می زند. نور ها خاموش هستند و موسیقی فضا را پر کرده است و مربی با یک گوشی در بالا سر همه قرار دارد و به آنها تمرین می دهد.

دوچرخه سوار ها با هم بالا می آیند و چرخش پدال ها تند تر و تند تر می شود آنها با ورزش های خاص تقلا می کنند به طوری که دانه های عرق بی وقفه از بدنشان به پایین می ریزد. چیزی که شما شاهد آن هستید یک کلاس ورزش اسپینینگ است. این ورزش در کلیه کلاس های بدنسازی موجود است. اسپینینگ تقریبا یک پدیده تازه است، در آن شرکت کنندگان در گروه های تمرین حاضر می شوند و روی دوچرخه شروع به ورزش می کنند که عموما زمان آن از ۳۰ تا ۷۵ دقیقه است. کلاس ها توسط مربیان هدایت می شود که شاگردان را از فاز های متعدد شامل گرم کردن و بیشینه تحرک و خنک شدن عبور می دهد.

معرفی رشته ورزشی اسپینینگ

در کلاس های اسپینینگ شدت تمرین تحت تاثیر عوامل خاصی است شامل:

::هماهنگی و سرعت پدال مقاومت چرخ ها که می تواند در طول کلاس ثابت شود تا پدال زدن را آسانتر و یا دشوارتر کند.

::حالت بدنی فرد، اینکه وی نشسته پا می زند و یا اینکه در حالت ایستاده تلاش می کند.

در نهایت هر شرکت کننده در مورد سطح تقلای خود تصمیم می گیرد. برخی حرکات برای برخی افراد بیشتر از سایر افراد کار می کند. بطور مثال من خودم اگر تمرکز کافی نداشته باشم در حین کلاس چندین بار اتفاق می افتد که سرعت پا زدنم کند می شود. اما یک مربی خوب می تواند شما را تشویق کند و شما را به تحرک وادارد تا خودتان را هل دهید و آنجاست که شما ورزش اسپینینگ را به عنوان تمرین قدرتی می پندارید. در حقیقت این یک روش ساده برای خوش هیکل بودن برای کسانی است که شانس دوچرخه سواری در بیرون را ندارند.

هر روزه هزاران مربی گواهی اسپینینگ دریافت میکنند تا به میلیونها نفر در سطح چهان کمک کنند تا به اهداف خود چه به صورت حرفه ای چه آماتور برسند . اسپینینگ چیزی جز یک دوچرخه سالنی متمایز با دوچرخه های دیگر سالنی میباشد بصورتی که هر قسمت آن با بدن هر شخص نسبت به قد و سایز اندامهای مختلف شخص تنظیم میشود و با کمک موسیقی شما را در یک جاده هدایت میکند و فقط کافی است تصویرسازی از آن شبیه جاده باشد . ضمنا ضربان شما دائما در حال چک شدن میباشد .



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.4 از 5 (12 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits