دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
افتادگی شکم و درمان آن
62
زمان مطالعه: 3 دقیقه
افتادگی شکم و درمان آن-افتادگی شکم-افتادگی شکم بعد از بارداری-سفت کردن شکم-شکم بزرگ-زیبایی اندام- افتادگی شکم بعد از سزارین-شکم صاف-افتادگی شکم در دوران بارداری-چاقی 5 روش سریع برای سفت كردن شكم-حرکات سفت کننده شکم

افتادگی شکم و درمان آن

افتادگی شکم و درمان آن

در رژیم‌های غذایی کاهش وزن، دو سوم وزن کم شده معمولاً از ناحیه شکم است.

مثلاً اگر فردی طی رژیم لاغری ۳۰ کیلوگرم وزن کم کند وزن کاسته شده از شکم او بیست کیلوگرم است. وزن شکم یک زن باردار پس از وضع حمل ۱۰ کیلوگرم کاهش مى یابد، در نتیجه دیواره ی شکم کاملاً به هم ریخته و پر چین و چروک می‌شود. بنابراین می توان مشکل شکم فردی را که ۲۰ کیلوگرم از آن کم شده تصور کرد

افتادگی شکم و درمان آن

از شروع تا پایان رژیم غذایی، «هر روز سه بار در حالت ایستادن یا راه رفتن یا هنگام کارهای معمولی شکم خود را کاملاً داخل بکشید و آن را به مدت هفت دقیقه به همان حالت نگه دارید».

این کار را هر روز سه بار تکرار کنید زیرا به این ترتیب شما دو ماهیچه ی موجود در دیواره ی شکم را تقویت نموده، مانع چروک آن شده‌اید.

خانم‌ها می توانند این کار را هنگام آشپزى، ظرف شستن، اتو زدن و... انجام دهند

افتادگی شکم و درمان آن

آقایان هنگام پیاده روی یا انجام کارهای دیگر.

بستن شکم با گِن یا وسایل دیگر و انجام نرمش فوق در حال درازکش بى نتیجه است.

ناگفته نماند که زنان با سن بالای ۴۰ سال و اضافه وزن بیش از ۲۰ کیلوگرم با سابقه چندین بارداری نباید توقع معجزه داشته باشند، زیرا دیواره شکم این افراد تغییرات برگشت ناپذیری یافته که امکان ندارد کاملاً صاف و بدون چروک شود.

ناگفته نماند که دیوار شکم خانم‌ها دو نوع است

یک نوع پر از فیبروبلا است که کولاژن می‌سازد ودیوار شکم را کششی می‌کند . در نتیجه دیوار شکم حالت لاسیکی وکششی پیدا می‌کند . خانمهای از این تیپ حتی بعد از چهار زایمان ، دیوار شکم صاف و اتو زده دارد . این تیپ حتی اگر ۳۰ کیلوگرم وزن کم کنند مطمئنا مشکلی نخواهند داشت .

برخلاف نوع دیگر از خانم‌ها که دیوار شکمشان فیبروبلاست کمی‌دارد و ساخت کلاژن در آنان بسیار ضعیف است بطوری که تنها یک شکم زایمان کافی است چروکهای فوق العاده شدیدی ایجاد کند.


این تفاوتها خلقتی است . وامیدوارم که خانم‌هایی که از این تیپ هستند واضافه وزن خیلی بالای دارند از ما توقع معجزه نداشته باشند، و بفکر عمل برداشتن پوست‌های اضافه بعد از کاهش وزن باشند

افتادگی شکم و درمان آن

چند روش آسان برای داشتن یک شکم صاف

با این نرمش‌‌ها به آسانی می‌توانید صاحب یک شکم صاف، سفت و متناسب شوید. شما می‌‌توانید تعدادی از این‌ها را به برنامه روزانه‌تان تبدیل کنید.

برقصید:

هرنوع رقصی که در آن تحرک زیاد باشد برای سوزاندن چربی و کالری عالی است(حدود ۴۰۰کالری درساعت). در ضمن رقص یک ورزش مناسب برای کمر و پهلوها هم به حساب می‌آید.

صندلی‌تان را با یک توپ فیتنس عوض کنید:

شاید کمی‌احمقانه به نظر بیاید ولی نشستن روی توپ فیتنس به جای صندلی موقع تماشای تلویزیون باعث می‌شود شما شکمتان را سفت نگه دارید. برای حفظ تعادل و ثابت ماندن روی توپ باید از عضلات شکم استفاده کنید.

درازنشست:

حتماً قبلاً هم درباره درازنشست زیاد شنیده‌اید. این نرمش برای ازبین بردن شلی شکم موثر است. شاید بلافاصله تغییرات را نبینید، هربار حداقل ۱۰ الی ۲۰ درازنشست بزنید. بهتر است همیشه دست‌هایتان را کنار گوش‌ها نگه دارید و زیر سرتان نگذارید تا به گردن و پشت فشار زیادی وارد نشود.

منبع: تک رژ



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.2 از 5 (62 رای)  

۲ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

بیژن | ۷ سال پیش
با سلام.برجستگی پایین شکم اکثر افراد در بالای خط دور شلوار قرار ذاره.شکم من بدفرمه و مقداری از برجستگی شکمم در زیر شلوار جای می گیره؛یعنی شکمم قدری پایین افتاده است.چطور می تونم افتادگی و بدفرمیش رو درست کنم؟
0
2
سارا | ۹ سال پیش
از سایتتان متشکریم
0
0

hits