دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
ورزش برای زانوی ضربدری،بهبود زانوی ضربدری با ورزش را بیاموزید
9
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ورزش برای زانوی ضربدری-بهبود زانوی ضربدری با ورزش-آموزش ورزش برای زانوی ضربدری-ورزش مناسب برای زانوی ضربدری-ورزش صحیح برای زانوی ضربدری-ورزش کوثر برای زانوی ضربدری-چگونگی بهبود زانوی ضربدر با ورزش-درمان زانوی ضربدری با ورزش-درمان با ورزش

ورزش برای زانوی ضربدری:زانوی ضربدری، زانوی برون گرد، پای x یا Knock Knee (والگوس بیش از حد) نوعی اختلال در راستای طبیعی ساق پا است، که در آن مچ پاها از یکدیگر فاصله پیدا کرده ولی زانوها به هم چسبیده اند. در این اختلال زاویه درشت نی- رانی از ۱۶۵ درجه کمتر گشته و بالطبع زاویه Q افزایش می یابد.

ورزش برای زانوی ضربدری و بهبود زانوی ضربدری با ورزش

ورزش برای زانوی ضربدری و بهبود زانوی ضربدری با ورزش

این عارضه می تواند مانند عارضه زانوی پرانتزی، ساختاری یا وضعیتی باشد. نوع ساختاری آن با چرخش داخلی ران، پرونیشن پاها و انحراف ران به جلو همراه می باشد. زانوی ضربدری وضعیتی در اثر ترکیب چرخش خارجی ران ها، سوپینیشن پاها و هایپر اکستنشن زانو ایجاد می گردد. در این اختلال به علت زاویه داخلی ران و ساق پا، خط اعمال وزن به سمت بیرون از مرکز مفصل زانو انتقال می یابد.حال ورزش هایی برای بهبود زانوی ضربدری وجود دارد که تا حد زیادی موثر است.برای یاد گرفتن این ورزش ها با دلگرم همراه شوید:

اگر زانو ضربدری بر اثر کوتاهی عضله دو سر رانی ایجاد شده باشد، تمرینات زیر مفید است:

الف)کشش عضله دو سر رانی

برای این منظور فرد رو به شکم می خوابد ، حال مچ پای او را به داخل چرخانیده و زانو را باز میکنیم تا عضله دو سر رانی کشیده شود.

ب) کشش عضله دو سر رانی(۲)

فرد به پشت می خوابد ومچ پای او را به داخل می چرخانید، سپس زانو را صاف می کنیم و پا را بالا می آوریم تا عضله دو سر رانی کشیده شود.

ورزش برای زانوی ضربدری و بهبود زانوی ضربدری با ورزش

تقویت عضلات نیم غشائی و نیم وتری

برای این منظور فرد رو به شکم می خوابد.ساق او را به سمت داخل می چرخانیم و در مقابل خم کردن زان توسط فرد در این وضعیت مقاومت ایجاد می کنیم. در این حرکت دو عضله نیم غشائی و نیم وتری بیشترین فعالیت را دارند.

ورزش برای زانوی ضربدری و بهبود زانوی ضربدری با ورزش

اگر زانوی ضربدری بر اثر کوتاهی نوار خاصره ای -درشت نی ایجاد شده باشد حرکات اصلاحی به شرح زیر خواهد بود:

الف) کشش نوار خاصره ای- درشت نی

فرد به پهلو می خوابد.پای که نوار خاصره ای درشت نی آن کوتاه شده است ، بالا قرار می گیرد، حال پای بالایی را در حالی که زانو صاف است ، به سمت عقب می بریم و به سمت زمین ( پایین) فشار می دهیم.

ب) کشش نوار خاصره ای – درشت نی(۲)

فرد در حالت ایستاده قرار می گیررد و پایی را که نوار خاصره ای – درشت نی آن کوتاه شده است ، اندکی عقب تر قرار می دهد. حال لگن را به سمت همان پا جابجا می کند تا نوار خاصره ای درشت نی کشیده شود.

گردآوری:مجله اینترنتی دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.9 از 5 (9 رای)  

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits