دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
در هنگام خرید درب ضد سرقت باید به چه نکاتی توجه کنیم؟
2
زمان مطالعه: 6 دقیقه
درب ضد سرقت باید با توجه به استانداردهای جهانی ساخته شود تا در مواقع آتش سوزی امکان باز کردن آن وجود داشته باشد و مانع از امداد رسانی نشود.

درب ضد سرقت چیست؟

درب ضد سرقت یکی از بهترین انواع درب ورودی ساختمان است.این درب ها مقاومت بسیار بالایی در مقابل دستکاری و تخریب افراد تبهکار دارند و دلیل آن ساختار بسیار ویژه درب ضد سرقت است.درب ضد سرقت یکی از اجزای مهم یک ساختمان است که امروزه وجود آن بسیار مهم است و امینت را برای منزل و افراد ساکن در آن تامین میکند.

طراحی درب ضد سرقت به گونه است که لولا ها درب به طرف داخل ساختمان قرار گرفته و امکان اهرم کردن از بیرون ساختمان وجود ندارد و همین امر باعث شده که افراد غیر مجاز که قصد وارد شدن به داخل ساختمان را دارند از این کار منصرف شوند.

درب ضد سرقت در مدل ها و قیمت ها بسیار متنوعی در بازار وجود دارد که میتوانید با توجه به نیاز و مقدار بودجه شما میتوانید یکی از انواع درب ضد سرقت موجود در بازار را انتخاب بفرمایید.

امینت منزل یکی از دغدغه های افراد به شمار میرود که وجود درب های ضد سرقت تا حدود بسیار زیادی از این نگرانی کاسته و بازار بسیار خوبی در تمام کشورها و همچنین کشور ایران را به خود اختصاص داده است و باعث کاهش سرقت از منازل شده است که البته توجه به این نکته بسیار حائز اهمیت است که نوع انتخاب و سفارش درب با محل مورد استفاده ی آن رابطه ی مستقیم دارد.

به طور مثال درب های مورد استفاده در ویلا کارخانجات و ادارات باید به مراتب دارای امنیت و مقاومت بیشتری نسبت به درب منازل باشد و از ورق فولادی ضخیمتری نسبت به درب منازل استفاده میشود و همچنین ساختار درب ها برای مکان های مختلف متفاوت میباشد و متناسب با محل مورد نظر از عایق صوتی ، عایق رطوبت ، عایق حرارت و برودت ، ضد اسید و سایر عایق ها استفاده میشود .

ویژگی های درب ضد سرقت استاندارد

در هنگام خرید درب ضد سرقت بیشترین نکاتی که باید به آن توجه کرد در رابطه با امنیت درب است.در این مقاله تعدادی از ویژگی های درب ضد سرقت استاندارد را که هنگام خرید درب ضد سرقت باید به آن توجه کنیم را به شما یادآور میشویم:

چهار چوب درب ضد سرقت و جنس آن

باید آلیاژ به کار رفته در چهارچوب با کیفیت باشد و محل متصل شده ورق ها به یکدیگر به شکل مناسب و محکمی جوش کاری شوند و بهتر است از جوش co2 برای جوشکاری در چهار چوب درب ضد سرقت استفاده کنیم.

ضخامت چهارچوب

ضخامت چهارچوب باید 1.5 میلیمتر باشد و یا بالاتر از آن.

جنس لولا

جنس لولا درب ضد سرقت از موارد بسیار مهم است که باید به آن توجه کرد.لنگه درب بر روی این لولا میچرخد و باید از جنس بسیار خوب باشد تا بتواند وزن لنگه درب را تحمل کند.اگر جنس لولا خوب نباشد پس از گذشت مدت زمانی درب از حالت رگلاژ خارج میشود و درب از حالت استاندارد خارج میشود.

بهتر است همزمان از سه عدد لولا استفاده کنید و از لولای بلبرینگ دار استفاده کنید.

در هنگام خرید درب ضد سرقت باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

دقت به فضای داخلی بین دو طرف درب ضد سرقت

در این مورد باید خیلی دقت کنید .باید از وق فولادی استفاده شود و اگر داخل درب از فولاد تشکیل نشده باشد در واقع شما یک درب معمولی خریداری کردید بجای درب ضد سرقت. با پرداخت هزینه بیشتر !

قفل و کلید درب ضد سرقت

در هنگام خرید درب ضد سرقت باید دقت کنید که بر روی درب بهترین نوع قفل موجود در بازار نصب شده باشد.معمولا بهترین قفل و یراق آلات متعلق به کشور ترکیه است.

دستگیره و یراق آلات درب ضد سرقت

در انتها باید به کیفیت دستگیره و یراق آلات به کار رفته در درب ضد سرقت توجه کنیم. هرچه کیفیت یراق آلات بهتر باشد درب دارای ظاهر زیباتر و کیفیت بهتر است.

بهترین نوع درب ضد سرقت

تولید کنندگان درب ضد سرقت باید از استانداردهای جهانی پیروی کنند تا یک درب ضد سرقت با کیفیت و امن در اختیار مشتریان خود قرار دهند.

در زیر به چند مورد از این استانداردها که بهترین درب ضد سرقت باید دارا باشد اشاره میکنیم:

درب ضد سرقت باید دارای قفل شب بند باشد.

روکش درب ضد سرقت باید در طرح ها مختلف در بازار موجود باشد و کیفیت روکش باید بسیار بالا باشد.

قفل دری ضد سرقت دارای 11 زبانه است که در سه جهت مختلف کار میکند.

ساختار درب ضد سرقت باید به گونه باشد که پس از نصب امکان اهرم کردن درب وجود نداشته باشد.

درب ضد سرقت بهتر است دارای عایق صوتی،گرما و سرما باشند.

درب ضد سرقت معمولا در ابعاد استاندارد ساخته میشود ولی میتوان درب را در اندازه دلخواه سفارش داد که در آن صورت درب سفارشی محسوب میشود و هزینه تمام شده آن برای شما بیشتر است.

در هنگام ساخت درب ضد سرقت از موادی استفاده میشود که از حریق جلوگیری میکنندد و عایق حرارت هستند.به طوری کلی درب ضد سرقت باید به طوری بر اساس استانداردها ساخته شود که ضد حریق باشد.

درب ضد سرقت باید با توجه به استانداردهای جهانی ساخته شود تا در مواقع آتش سوزی امکان باز کردن آن وجود داشته باشد و مانع از امداد رسانی نشود.
درب ضد سرقت معمولا ضد آب هستند مگر اینکه از درب بی کیفیت استفاده کنیم.

اگر در ساخت درب ضد سرقت از آلیاژ و یراق آلات خوب استفاده شود سال ها مورد استفاده قرار میگیرد و بسیار با دوام است.

نصب درب ضد سرقت بسیار آسان و زمان کمی میبرد.

طرح های زیادی از درب ضد سرقت در بازار موجود است و این باعث میشود تا شما دربی متناسب با سلیقه خود تهیه کنید.

رگلاژ درب ضد سرقت

پس از استفاده طولانی مدت از درب ضد سرقت ممکن است درب دچار مشکلاتی شود و درب به درسته باز و بسته نشود و یا هنگام باز و بسته کردن صدای ناهنجاری از درب شنیده شود در این مواقع باید حتما درب تعمیر و از نصاب یا تعمیرکار بخواهیم که رگلاژ درب ضد سرقت را برایمان انجام دهد.

مهمترین و اساسی ترین قسمتی که در رگلاژ درب ضد سرقت باید مورد تعمیر قرار گیرد لولا درب است.به طورب کل لولا باید جنس خیلی خوبی داشته باشد و بسیار محکم باشد تا بتواند وزن چهارچوب درب را تحمل کند.


نصاب و تعمیرکار درب ضد سرقت باید بداند که چه تعداد لولا و در چه فاصله هایی نیاز است قرار بگیرد تا رگلاژ درب به خوبی انجام شود و درب به طور کامل تعمیر شود. البته لازم به ذکر است که رگلاژ زمانی به خوبی اتفاق می افتد که تمامی قطعات به خوبی تنظیم شده باشد. مشکلاتی که در خارج شدن از رگلاژ درب ضد سرقت ایجاد می شود زیاد است که مهم ترین آن گیر در باز و بسته شدن می باشد که علاوه بر کاهش کارایی درب ضد سرقت موجب سلب آرامش نیز می شود.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits