دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
مقاله صوتی همه چیز درباره بیت کوین و دستگاه تولید ارز دیجیتال
2
زمان مطالعه: 6 دقیقه
همانطور که میدانید به تازگی بازار ارز دیجیتال در ایران و تمام جهان بسیار داغ شده است، اما این سوال پیش می‌آید که بیت کوین چیست ؟ و چگونه تولید می‌شود ؟ برای پاسخ به این سوال در ادامه ما برای شما یک مقاله صوتی درباره بیت کوین به اشتراک گذاشتیم.

بیت کوین چیست و چگونه استخراج میشود ؟

در این فایل صوتی کوتاه صفر تا صد دستگاه تولید ارز دیجیتال یا ماینر (به همراه آموزش کامل) را آموزش خواهید دید ، در شرایط اقتصادی وخیم این روزهای ایران، بحث بیت کوین به شدت داغ شده است. بیت کوین را به عنوان نخستین پول دیجیتال غیر­ متمرکز می­‌شناسیم.

در سال­‌های اخیر ارزش بیت­ کوین در بازارهای دنیا از چند صدم دلار آمریکا به هزاران دلار افزایش پیدا کرده است. با همه­ گیر شدن بیت کوین مؤسسات و مراکز تجاری بیشتری در ازای پول، این ارز دیجیتال را می­پذیرند.

مقاله صوتی بیت کوین و نحوه تولید و استخراج بیت کوین

بیت کوین چیست؟

بیت کوین نوعی پول مجازی است که اولین بار در سال ۲۰۰۹، با مقاله ­­ای از برنامه­ نویس ژاپنی به نام ساتوشی ناکاموتو به دنیا معرفی شد. بعدها این مقاله به مقاله سفید معروف شد. این برنامه­ نویس مرموز بیت کوین را این‌ گونه تعریف کرده است: «من یک سیستم پرداخت الکترونیکی متن­ باز با سیستم کنترل­ کننده­‌ غیر متمرکز، بدون سرور مرکزی با تکیه بر نهادهای اعتباری درست کرده­ ام که بیت کوین نامیده می­‌شود.»

در واقع بیت­‌کوین، ارزی دیجیتال است که هیچ موسسه مالی سنتی متعارفی در تراکنش‌­های آن دخالت ندارد و همه­ ی تراکنش‌­ها توسط کاربران نظام پرداخت بیت کوین انجام می­شود. به همین دلیل است که بیت‌ کوین را یک پول بی­ پشتوانه می‌­دانند و هنوز هیچ کشوری آن را به عنوان پول قانونی قبول نکرده است.

این ارز دیجیتال علاوه بر این‌که نمی­تواند خارج از برنامه ­ریزی انجام­ شده چاپ شود، تعداد آن نیز محدود است. تنها ۲۱ میلیون بیت‌کوین برای همیشه در سراسر جهان تولید می‌­شود. تراکنش­ های مربوط به بیت ­کوین نیز در یک لاگ عمومی با تکنولوژی بلاک چین ذخیره می­شود.

برای تولید بیت­ کوین دو راه وجود دارد. اولین راه استخراج بیت­ کوین به وسیله ­ی دستگاه تولید ارز دیجیتال یا ماینر و دومین راه خرید بیت ­کوین از بازار ارز است.

بیت کوین چیست بیت کوین رایگان بیت کوین ماینر بیت کوین در ایران بیت کوین قیمت بیت کوین ویکی پدیا بیت کوین کش بیت کوین خرید بیت کوین و مصرف برق بیت کوین atm استخراج بیت کوین cryptotab قیمت بیت کوین.com

ویژگی­های بیت کوین چیست ؟

  1. غیر متمرکز بودن: این شبکه به گونه ­ای طراحی شده است که در برابر هر گونه قدرت کنترل­ گری، استقلال خود را حفظ می­کند و در نتیجه هر شخصی با هر کسب و کاری و یا هر دستگاهی می­‌تواند بخشی از این شبکه باشد.
  2. ناشناس بودن: تراکنش­ه ای بلاک چین برخلاف تراکنش بانک­‌ها می­‌تواند به صورت ناشناس صورت گیرد. البته عده ­ای بر این باورند که در این صورت تجارت مواد مخدر و تروریسم رشد و رونق بیشتری پیدا می­کند.
  3. سریع: تنها چند دقیق طول می­کشد تا در آن سوی دنیا فرد دیگری ارز شما را دریافت کند، در حالی که همین انتقال ارز در بانک­ها چندین روز طول می­کشد.
  4. غیر قابل لغو: بعد از انجام تراکنش انتقال بیت­ کوین دیگر هیچ راهی برای بازگرداندن آن وجود ندارد، این تضمینی برای اعتماد سازی است که هیچ کسی نسبت به بیت‌کوین فروخته شده ادعایی نداشته باشد.

دستگاه تولید ارز دیجیتال چیست؟

دستگاه­ تولید ارز دیجیتال یا ماینر دستگاهی است که استخراج ­کنندگان بیت کوین از آن استفاده می­کنند. البته استخراج بیت کوین به معنای استخراج فیزیکی آن نیست بلکه در اصل ماینرها بلاک­ هایی از تراکنش­ های معتبر را تولید می­کنند و آن­ها را به بلاک چین متصل می­کنند و در نهایت پاداش دریافت می­کنند. اضافه کردن بلاک به بلاک ­چین تنها در صورت حل یک معادله ریاضی پیچیده امکان ­پذیر است. البته ماینرها انواع بسیار گوناگونی دارند.

بیت کوین چیست | بیت کوین رایگان | بیت کوین | ماینر | بیت کوین در ایران | بیت کوین قیمت | بیت کوین ویکی پدیا | بیت کوین کش | بیت کوین خرید | بیت کوین و مصرف برق | خرید بیت کوین | استخراج بیت کوین | قیمت بیت کوین

کار دستگاه تولید ارز دیجیتال یا ماینر چیست؟

یک ماینر ضمن آنکه تراکنش­ ها را در بلاک ­ها جمع ­آوری می­کنند، آن­ها را به بلاک ­چین نیز اضافه می­کنند. در واقع کامپیوترهای ماینر اعدادی را که ممکن است معادله ریاضی را حل کند، یکی پس از دیگری امتحان می­کنند تا بتوانند جواب معادله بلاک را پیدا کنند. ماینرها تنها ۱۰ دقیقه فرصت دارند و هرچقدر ماینر شما قدرتمندتر باشد در مدت زمان کمتری (شاید ۵ دقیقه) جواب معادله را می­ یابد.

تجهیزات استخراج بیت کوین

  1. دستگاه استخراج ارز دیجیتال ، همراه با منابع تغذیه­ ای (پاور)
  2. نصب نرم­ افزار کیف پول بیت­ کوین بر روی گوشی یا کامپیوتر
  3. اینترنت پایدار
  4. برق قوی
  5. خنک­ کننده­ی دستگاه­ تولید ارز دیجیتال

ماینر وب ­ها چه تفاوتی با ماینرهای معمولی دارند؟

ماینر وب­ ها در واقع اسکریپتی هستند که روی هاست یک وب­سایت قرار گرفته ­اند. زمانی که از یک سایت بازدید می­ کند اسکریپت بر روی مرورگر اجرا می­شود و در عین حال ارز دیجیتالی را استخراج می­کند. تفاوت وب ماینرها در این است که نیاز به نصب کردن هیچ گونه برنام ه­­ای در کامپیوتر ندارند و کل اتفاقات در پنجره مرورگر رخ می­دهد.


بیشتر بخوانید :

دانستنی های باور نکردنی درباره استخراج بیت کوین در ایران

بیت کوین (Bitcoin) چیست و چگونه استخراج میشود ؟

بررسی ۱۰ تا از مهم ترین عوامل موثر بر قیمت بیت کوین

همه آنچه باید در مورد ETF بیت کوین بدانید

آیا بیت کوین ارزش سرمایه گذاری دارد یا نه؟

بیت کوین چیست و چگونه میتوان از آن پول درآورد؟



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits