دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
تاریخ دقیق روز جهانی دوقلو ها 2021 چه روزی است ؟
8
زمان مطالعه: 8 دقیقه
روز جهانی دوقلوها / تاریح روز جهانی دوقلو ها / روز جهانی دوقلوها 2021 / تاریخ روز جهانی دوقلوها 1400 / روز جهانی دوقلو ها در سال 1400 چه روزی است ؟

روز جهانی دوقلو ها چه روزی است ؟

روز جهانی دوقلو ها در سال ۱۴۰۰ مصادف است با چهارشنبه ، ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰


روز جهانی دوقلو ها سال 2021

روز جهانی دوقلو ها در سال 1400 مصادف است با 2021 May 12 , Wednesday
12 - 5 - 2021

Wednesday, May 12

12 / 5 / 2021


روز جهانی دوقلو ها در تقویم شمسی 1400

روز جهانی دوقلو ها در تقویم شمسی سال 1400 مصادف است با چهارشنبه ، ۲۲ اردیبهشت[ ثَور ] ۱۴۰۰
۲۲ / ۲ / ۱۴۰۰


روز جهانی دوقلو ها در تقویم قمری 1400

روز جهانی دوقلوها در تقویم قمری سال 1442 مصادف است با الأربعاء ، ۲۹ رمضان ۱۴۴۲
۲۹ / ۹ / ۱۴۴۲

روز جهانی دوقلوها

روز جهانی دوقلوها

هر ساله در اقصی نقاط دنیا روزی را به دوقلوها اختصاص داده و در آن روز جشنواره‌ای با حضور دوقلوها و چندقلوها ترتیب می‌دهند. روز دوقلوها که تاریخچه‌ای ۵۰ ساله دارد، از شهری به نام تویینزبرگ در اوهایو آغاز شد و سپس در طول زمان به دیگر شهرها و کشورها رسید. ایران نیز در روز ۲۲ اردیبهشت، روز ملی دوقلوها و چندقلوها را جشن میگیرد. به همین بهانه، تاریخچه و همچنین تعدادی از کشورهایی که جشنواره‌ای را به این روز اختصاص داده‌اند، بررسی کرده‌ایم.

روز جهانی دوقلوها 2021

تاریخچه روز جهانی دوقلوها

روز جهانی دو قلوها از یک جفت دوقلو در قرن نوزدهم، «موسس و ارون ویلکاکس» الهام گرفته شده است. آن‌ها برادران دو قلویی بودند که چیزی در حدود ۴ هزار هکتار زمین را در منطقه‌ای در آمریکا در سال ۱۸۱۹ خریداری کردند و سپس پیشنهاد دادند تا ۶ هکتار از زمین را به به میدان شهر و ۲۰ دلار به مدرسه جدید اختصاص دهند؛ اما به شرط آن که نام آن مکان از «میلس ویل» به «تویینزبرگ» تغییر کند.

بیش از یک قرن و نیم بعد، در سال ۱۹۷۶، زمانی که شهر در حال برگزاری جشن‌های دویست ساله استقلال آمریکا بود، مردم شهر تصمیم گرفتند به یاد ویلکاکس‌ها یک مهمانی ترتیب دهند. تنها ۳۶ جفت دوقلو به این مهمانی آمدند، اما مردم تویینزبرگ متوجه جذابیت‌های این رخداد شده و آن را به جشنی سالانه تبدیل کردند. این جشن که در تویینزبرگ اوهایو برگزار می‌شود، به عنوان بزرگترین گردهمایی دوقلو‌ها در کتاب رکورد گینس ثبت شده است.

هر ساله در روز دوقلوها در سرتاسر دنیا مراسم‌ها، جشن‌ها و گردهمایی‌هایی برگزار می‌شود.

روز جهانی دوقلوها1400

جشنواره روز جهانی دوقلوهای اروپا _ ایتالیا

این جشن هرساله در آخرین هفته جولای در ایتالیا برگزار می‌شود. در سه سال نخست برگزاری، این جشن در شهر ریمینی ایتالیا برگزار شد و هر ساله هزار جفت دوقلو و چند قلو در این برنامه شرکت می‌کنند. جشن در سال ۲۰۰۳ به حالت تعلیق درآمد، اما در سال ۲۰۰۴ با تغییر مکان برگزاری به پارک دنیای تفریح کانوا، دوباره از سر گرفته شد.

جشنواره روز دوقلوهای فرانسه

این جشنواره که در سال ۱۹۹۴ شروع شد، بزرگترین گردهمایی دوقلوهای اروپا نام گرفت. همچنین، این جشن از شهردار شهر که خود خواهر دوقلو داشته الهام گرفته شده است و هر ساله با حدود ۱۰۰۰ جفت دوقلو در ۱۵ آگوست برگزار می‌شود.

جشنواره روز جهانی دوقلوها در شهر سزین لهستان

این جشنواره داخلی که در سال ۱۹۹۷ آغاز شده، در آگوست/سپتامبر هر سال در شهر سزین لهستان برگزار می‌شود. در این برنامه که توسط «مارک سوتارک» (پدر دوقلوهایی به نام آلیشا و ماریشا) طرح‌ریزی شده، حدود ۵۰۰ جفت دوقلو و چندقلو دور هم جمع می‌شوند. این برنامه شامل درست کردن کباب، آتش‌بازی، مسابقه استعداد دوقلوها، عکس گروهی و موقعیت‌های مطالعاتی است. همچنین فعالیت‌هایی برای کودکان نیز تهیه شده است.

جشنواده روز دوقلوها در تویینزبرگ، اوهایو، آمریکا

اگر شما رویای شرکت در بزرگترین گردهمایی دوقلوها در دنیا را دارید، پس به این جشنواره که آخر آگوست هر سال در شهر تویینزبرگ اوهایو در آمریکا برگزار می‌شود، بروید. این جشنواره که در سال ۱۹۷۶ و تنها با ۳۶ جفت دوقلو آغاز شد، به بزرگترین گردهمایی دوقلوها با تعدادی نزدیک به ۳۰۰۰ جفت دوقلو در هر سال تبدیل شده است. یک آخر هفته پر از دوقلو که در آن دوقلوها، چندقلوها و خانواده‌هایشان از سرتاسر دنیا دور هم جمع می‌شوند.

انجمن دوقلوهای بین المللی

«انجمن دوقلوهای بین‌المللی»، گردهمایی دوقلوها در روز کارگر در شهری متفاوت در آمریکا است که هر ساله برگزار می‌شود. روز کارگر اولین دوشنبه سپتامبر هر سال است.

گردهمایی دوقلوهای هیوستون _ تگزاس _ آمریکا

این گردهمایی توسط یک جفت دوقلوی همسان به نام «کرگ و مارک سندرس» تشکیل شده است که با دوقلوهایی به نام دایان و دارلن ازدواج کردند و وب‌سایتی در زمینه دوقلوها دارند. این برنامه داخلی در سال ۲۰۰۲ آغاز شد.

روز دوقلوها و چندقلوهای کانی آیلند به همراه خانواده‌هایشان

این برنامه که از سال ۲۰۰۲ شروع شده است، در ماه جولای هر ساله توسط «دبی و لیزا گنز» (دوقلوهای همسان) برگزار می‌شود.

مهمانی خیریه دوقلوها در نیویورک آمریکا

در این مهمانی نیز که توسط خانواده گنز در نیویورک برگزار می‌شود، هر ساله حدود ۵۰۰ دوقلوی بزرگسال گرد هم می‌آیند. این مهمانی هر ساله در فوریه یا مارس برگزار می‌شود و درآمد حاصل از آن نیز به امور خیریه دوقلوها یا سرمایه آینده آن‌ها تعلق می‌گیرد.

کشتی تفریحی رسمی دوقلوها


اولین کشتی تفریحی دوقلوها با ۳۸ جفت دوقلو در تاریخ ۱۶ ژانویه ۲۰۰۵ از میامی به حرکت درآمد. این کشتی برنامه سفری ۷ روزه داشت.

آخر هفته خنده دار دوقلوها مونتریال کانادا


«جشنواره کمدی آخر هفته خنده دار کانادا» یک برنامه داخلی است که شامل رژه دوقلوها نیز می‌شود. مسابقه بیشترین میزان شباهت و برنامه‌های دیگر از جمله تفریحات این جشنواره هستند. در سال ۲۰۰۴ بیش از ۲۵۰ هزار نفر تماشاگر شاهد راهپیمایی بیش از ۲۵۰۰ چندقلو بودند. این برنامه اولین بار در سال ۱۹۹۸ با عنوان «بعدازظهر دوتایی‌ها» و به وسیله دوقلوها، «لوس و لوسیه روزن» به اجرا درآمد. پس از آن، این برنامه خیلی زود گسترش پیدا کرد و هم‌اکنون یکی از بزرگترین گردهمایی‌های داخلی دوقلوها در جهان است.

برنامه دوقلوهای نیاگارا _ ول لند _ آنتاریو _ کانادا


این برنامه توسط «کانی و کاندرا میلر» خواهرهای دوقلوی همسان تهیه شده است و به عنوان بخشی کوچک از نمایش‌های منطقه نیاگارا در ول لند به شمار می‌رود. این برنامه در سال ۲۰۰۳ آغاز شد و چیزی حدود ۵۰ جفت دوقلو برای بعدازظهری پر از تفریح و رقابت گرد هم آمدند.

جشنواره دوقلوهای مکزیکی


این برنامه که اولین بار در سال ۱۹۹۵ برگزار شد، بزرگترین فستیوال دوقلوهای لاتین آمریکایی بود.

گردهمایی دوقلوها در پورتوریکو

«انجمن چندقلوهای پورتوریکویی» اولین گردهمایی خود را در ژانویه ۲۰۰۱ آغاز کرد. صدها دوقلو و خانواده‌هایشان در این برنامه حضور به هم رساندند.

جشنواره دوقلوها کانبرا _ استرالیا

این برنامه توسط «انجمن چندقلوهای استرالیایی» و در آخر هفته‌ای که به عنوان هفته آگاهی‌رسانی درباره چند قلوها نام گرفته است، برگزار می‌شود. در این برنامه که هر دو سال یک بار در شهر متفاوتی در استرالیا برگزار می‌شود، تقریبا ۱۵۰۰ نفر شرکت می‌کنند.

جشنواره روز دوقلوها در سریلانکا

این برنامه در کولومبو و توسط «مرکز گسترش و فرهنگ دوقلوهای سریلانکا» برگزار می‌شود. این ارگان توسط دوقلوهای همسان سریلانکایی با نام «آپولی و چامالی گاماج» افتتاح شده است.

جشنواره دوقلوها در بیجینگ

این برنامه ابتدا در سال ۲۰۰۴ برگزار شد و بیش از ۵۰۰ دوقلو از سرتا سر دنیا در برنامه فرهنگی ۴ روزه آن شرکت کردند. تقریبا ۶۰۰ جفت دوقلو در دومین سال این برنامه حضور به هم رساندند.

جشنواره دوقلوها در مانیلا – فیلیپین

این برنامه اولین بار در فوریه سال ۲۰۰۴ در فیلیپین برگزار شد. «ناتالی پالانسا» مادربزرگ دو دختر دوقلو به برگزاری این جشنواره مبادرت ورزید. او همچنین انجمن محلی دوقلوها و چندقلوها را راه‌اندازی کرد تا به خانواده‌هایی با فرزندان چندقلو کمک کند. حدود ۲۵۰ جفت دوقلو و چندقلو در این برنامه شرکت می‌کنند.

تاریخ دقیق روز جهانی دوقلوها



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (8 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits