دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
معرفی سگهای باهوش و آشنایی با ویژگی های منحصر به فرد هر کدام
7
زمان مطالعه: 7 دقیقه
در بین نژادهای سگهای هستند از میان سگهای دیگر هوش بیشتری دارند و خیلی سریع آموزش های که میدهید سریع یاد میگیرند در این مطلب ما بهترین سگهای باهوش را به شما معرفی کرده ایم

از کجا بفهمیم سگمون باهوشه؟

نظرات متفاوتی درباره نشانه های باهوشی سگ ها وجود دارد. می توان استدلال کرد که باهوش ترین سگ ها سرکش ترند که این می تواند آموزش آن ها را سخت تر کند.

با این حال اکثریت مردم فکر می کنند باهوش ترین سگ ها زودتر آموزش می بینند و بنابراین هر چه به آن ها انگیزه درستی بدهیم، آموزش آن ها آسان تر می شود.

سگ های باهوش اغلب می توانند نسبت به سگ های معمولی کلمات بیشتری را یاد بگیرند، و به نوبه خود دستورات بیشتری را انجام دهند.

باهوش ترین سگ ها معمولا توجه زیادی به محیط اطراف خود می کنند. بسیاری از آن ها می توانند تفاوت میان اشیاء و اعمال را درک کنند.

برخی از آن ها حتی می توانند اسباب بازی هایشان را توسط نام آن ها، از هم تشخیص دهند!

باهوش ترین سگ ها اغلب نژادهای سخت کوش و پرانرژی هستند. شاید این سگ ها به دلیل انگیزه بالایی که دارند، زودتر چیزها را یاد بگیرند نه به دلیل قدرت ذهنی بالایشان.

زندگی با یک سگ باهوش

بدانید که تنها نژاد نمی تواند سطح هوش یک سگ را تعیین کند. تعداد زیادی از سگ های بسیار باهوش، با نژادهای مخلوط وجود دارند.

همچنین تعداد زیادی از سگ ها نسبت به نژادشان باهوش تر یا کم هوش تر هستند. اغلب، هوش یک سگ توسط نوع برخورد شما با او مشخص می شود.

سگ ها هنگامی که با گرفتن یک جایزه انگیزه می گیرند یا وقتی نیاز به تخلیه انرژی اضافی دارند، بهترین یادگیری را دارند. بهترین راه برای پرورش هوش سگ شما این است که او را درگیر کنید.

با سگ خود دوست باشید، به طور منظم او را تمرین دهید، آموزش دهید و با او بازی کنید و اجازه دهید تا او در فعالیت های سرگرم کننده شرکت کند.

اگر شما یکی از باهوش ترین نژادهای سگ را دارید و یا امیدوارید روزی او را داشته باشید، بدانید که باید برای مراقبت و آموزش او نیاز به تلاش زیادی دارید.

همه سگ ها نیازهایی دارند، اما نژادهای باهوش به طور معمول نیاز به ورزش، توجه و آموزش های ذهنی و جسمی بیشتری دارند.

به سگ های باهوش مانند کودکان تیزهوش در مدرسه نگاه کنید: اگر آن ها به چالش کشیده نشوند بی حوصله می شوند. بسیاری از باهوش ترین سگ ها واقعا از یک کار یا ورزش، بهره می برند. اگر شما یک سگ باهوش دارید، مطمئن شوید که همیشه او را سرگرم نگه می دارید تا از خستگی او جلوگیری شود.

باهوش‌ترین نژادهای سگ‌ها

صاحبان سگ‌ها همواره دنبال این هستند که سگ آن‌ها از نژادهای باهوش این حیوانات خانگی دوست‌داشتنی باشد.

باهوش بودن سگ‌ها می‌تواند در زمینه‌ها و ابعاد مختلفی بررسی شود. البته باهوش بودن سگ بدون آموزش، تنها یک توانایی است که اگر تحت آموزش و هدایت قرار گیرد، به یک استعداد تبدیل می‌شود.

اگرچه که تمام سگ‌ها قابل آموزش هستند، مهم این است که بتوانیم توانایی‌های ذاتی هر سگ را درک کنیم تا متوجه شویم چگونه استعداد ذاتی اورا تقویت کرده و باعث بروز هوش او شویم.

1.سگ نژاد کولی (Collie)

کولی سگی پرانرژی، مهربان و البته بسیار باهوش است. کولی یک سگ گله با پشتکار بالا محسوب می‌شود.

ورزشکار، چابک و بانشاط بودن از دیگر ویژگی‌های این نژاد است. کولی‌ها به خاطر چشمان تیزبینشان معروف هستند که کار تماشای گله و دیگر حیوانات را برای آن‌ها بسیار راحت‌تر می‌کند.

سگ نژاد کولی اولین سگ باهوش


2. سگ نژاد پودل (Poodle)

از دیگر باهوش‌ترین نژادهای سگ‌ها می‌توانیم به پودل اشاره کنیم که هفتمین نژاد محبوب سگ‌ها نیز هستند.

پودل نه تنها بسیار باهوش است، بلکه سگی مغرور و فعال نیز محسوب می‌شود و به علت هوش بالایی که دارد، می‌تواند به راحتی برای ردیابی و شکار آموزش ببیند.

در واقع، پودل سگ ملی فرانسه است و از آن‌ها به عنوان «retrievers» (سگی که پس از شلیک، به دنبال شکار رفته و آن را نزد شکارچی بر می‌گرداند.) استفاده می‌شود.

دومین سگ باهوش ، سگ نژاد پودل (Poodle)


3.سگ نژاد ژرمن شپرد (German Shepherd)

جای تعجب نیست که ژرمن شپرد دومین نژاد محبوب سگ‌ها است زیرا آن‌ها شجاع، با اعتماد به نفس و باهوش هستند.

آن‌ها از پس انجام هر کاری برمی‌آیند و در بسیاری از موقعیت‌های تخصصی مانند سگ پلیس یا سگ‌های زنده‌یاب استفاده می‌شوند.

ژرمن‌ها به شدت وفادار به خانواده هستند و رفتار آن‌ها با بچه‌ها عالی است.

سومین سگ باهوش ، سگ نژاد سگ نژاد ژرمن شپرد (German Shepherd)


4. سگ نژاد گلدن رتریور (Golden Retriever)

یکی دیگر از باهوش‌ترین نژادهای سگ‌ها، گلدن رتریور‌ها هستند. آن‌ها سگ‌هایی ورزشکار، باهوش و بسیار دوستانه محسوب می‌شوند.

گلدن رتریورها کار خود را از صمیم قلب انجام می‌دهند و سعی می‌کنند آن را به بهترین شکل انجام دهند؛ چه شکار، چه به عنوان سگ راهنمای نابینایان.

حتی اگر ماموریت آن‌ها جست‌وجو و نجات باشد و یا این که صرفاً یک دوست صمیمی و بامحبت باشند.

چهارمین سگ باهوش، سگ نژاد سگ نژاد گلدن رتریور (Golden Retriever)


5. سگ نژاد دوبرمن (Doberman)

علاوه بر قدرت، استقامت و سرعت، دوبرمن دارای مهارت‌هایی است که می‌تواند عنوان یک سگ پلیس یا سگ جنگی مفید واقع شود.

حتی یک مجسمه ی برنز با عنوان «همیشه» در گورستان جنگی در گوام وجود دارد که به افتخار سگ هایی که در جنگ جهانی دوم در ۱۹۴۴ در خدمت گوام بوده‌اند، برافراشته شده است. اکثر این سگ‌ها از نژاد دوبرمن بوده‌اند.

در مورد نژاد سگها بیشتر بدانید::

آشنایی با بهترین نژاد سگ نگهبان

آشنایی با وفادارترین نژاد سگ

آشنایی با نژاد سگ پاگ

پنجمین سگ باهوش، سگ نژاد دوبرمن (Doberman)


6. سگ نژاد شتلند (Shetland)

شتلند اساساً یک سگ کولی مینیاتوری است. آن‌ها سگ های گله‌دار و باهوشی هستند که دوست دارند ترفندهای جدید یاد بگیرند و با بچه ها بازی کنند. محبت و وفاداری آن‌ها به خانواده‌هایشان مثال‌زدنی است. شتلندها همچنین محافظان بزرگی هستند، زیرا نسبت به غریبه ها حساسند و حتی ممکن است به آن‌ها حمله کنند.

ششمین سگ باهوش، سگ نژاد شتلند (Shetland)


7. سگ نژاد لابرادور (Labrador)

علاوه بر این که باهوش است، رفتاری ملایم و دوستانه هم دارد. لابرادور محبوب‌ترین نژاد سگ در ایالات متحده است. لابرادورها به عنوان سگ راهنما و زنده‌یاب بسیار محبوب و مفید هستند.

هفتمین سگ باهوش جهان، سگ نژاد لابرادور (Labrador)


8. سگ نژاد پاپیلون (Papillon)

پاپیلون هشیار، با رفتاری دوستانه و سگی خوشحال است. پاپیلون در زبان فرانسوی به معنای «پروانه» است. این اسم به دلیل گوش های شبیه به پروانه‌ای که این نژاد دارد به آن داده شده است.

پاپیلون‌ها خجالتی و پرخاشگر نیستند و برعکس، ورزشکارانی سریع و چند منظوره محسوب می‌شوند که می توانند برای انجام انواع کارها آموزش ببینند.

هشتمین سگ باهوش جهان ، سگ نژاد پاپیلون (Papillon)


9.سگ نژاد بلادهوند (Bloodhound)

چهره بلند چین‌افتاده و چروک و گوش‌های بی‌نظیر افتاده بلادهوندها بسیار معروف هستند، اما به خاطر رفتار مستقل، حس کنجکاوی و دوستانه‌ای که دارند، بیشتر از هر چیز دیگری شناخته می‌شوند. قدرت بویایی آن‌ها نیز از قرن سوم میلادی زبان‌زد عام و خاص بوده است.

نهممین سگ باهوش جهان، سگ نژاد سگ نژاد بلادهوند (Bloodhound)


10. سگ نژاد روتوایلر (Rottweiler)

روتوایلر یک سگ گارد وفادار و دوست داشتنی است که عاشق کار کردن است. به همین خاطر، روتوایلرها بهترین برای خدمت کردن، سگ‌های پلیس، سگ‌های درمانی و همراهانی محترم، مغرور و دوست‌داشتنی هستند.

دههمین سگ باهوش جهان، سگ نژاد


اگر فکر می کنید نژاد سگهای باهوش از قلم افتاده است، می توانید در پایان همین مقاله برای ما کامنت بذارید. و پس از تحقیق و جست و جو صحت بودن ثابت شد به پایان همین لیست اضافه خواهیم کرد



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (7 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits