دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آشنایی با ۶ رفتار غیر طبیعی سگ سانان و راههای مقابله با آنها
6
زمان مطالعه: 3 دقیقه
رفتار سگها میتواند هم برای صاحب های تازه کار و هم کهنه کار گیج کننده باشد. سگها بر اساس انگیزشهای یکسان با انسانها رفتار نمی کنند و به همین دلیل کارهایی را که انجام می دهند همیشه برای ما قابل فهم نیست.

آیا رفتار ها غیر طبیعی سگ را می شناسید؟

آیا میدانید چگونه میتوان این رفتارها را پیشگیری کرد؟

جویدن در توله سگ

توله ها عاشق جویدن هستند، مخصوصا زمانی که دارند دندان در می آورند. این کار حس خوبی به لثه هایشان می دهد، همچنین توله های کوچک از دهانشان برای کاوش دنیای اطرافشان استفاده می کنند و هر چیزی که سر راهشان باشد را مزه مزه می کنند.

این مسئله هم طبیعی و هم اجتناب ناپذیر است، بنابراین بهترین درمان پیشگیری است.

وسائل خطرناک مانند سیمهای برق را از دسترس سگتان دور نگه دارید و برایش اسباب بازیهای جویدنی بخرید تا سراغ کفشهای گران قیمت شما نرود.

گاز گرفتن سگ هنگام بازی کردن

گاز گرفتن بخشی از بازی سالم و دوستانه میان توله سگهاست. اما این بازی با صاحبش ممکن است زیاد خوشایند نباشد. اگر توله سگ شما، گازتان گرفت از جایتان بلند شوید و دیگر با او بازی نکنید.

یک توله سگ وقتی سرگرم می شود که با او بازی می کنند، و وقتی دیگر با او بازی نکنید، فورا یاد می گیرد که دیگر شما را گاز نگیرد. هیچ موقع گاز گرفتن سگتان را تحمل نکنید زیرا وقتی بالغ شوند این مشکلات رفتاریشان شدیدتر می شوند.

پارس کردن الکی سگ

هر زمان که سگ شما پارس می کند، بروید و ببنید که برای چه پارس می کند. اگر الکی پارس می کند به او بگویید که ساکت باشد. بدین ترتیب به زودی سگ شما یاد می گیرد که بی دلیل پارس نکند. مثلا اگر گربه ای را ببند به جای اینکه مداوم پارس کند، یک یا دو بار پارس می کند تا گربه را بترساند و بعد آرام می شود.

چرا سگها چاله کندن را دوست دارند؟

چاله کندن یک تمایل طبیعی در سگهاست که از بیکاری یا برای درست کردن جای مناسب برای دراز کشیدن آن را انجام می دهند، بنابراین نقطه ای را برایش در نظر بگیرد که در تابستانها خنک و در زمستانها گرم باشد و با گذاشتن اسباب بازیهایشان در آن ناحیه به او یاد دهید تا فقط آن نقطه را بکند.

علت جهیدن (پریدن سگها):

جهیدن نوعی ابراز خوشحالی در سگها است. اگر با جهیدن سگتان مشکلی ندارید، از طریق علامتی به او یاد دهید که چه زمانی می تواند بجهد، زیرا جهیدن زیاد برخی موارد می تواند باعث مزاحمت شود، مخصوصا زمانی که مهمان دارید.

علت ناله کردن و گریه کردن سگها:

معمولا دلیل این کار به این سبب است که صاحب سگ در مقابل ناله کردن سگ سریع تسلیم می شود. این باعث تحریک سگ به تکرار این حرکت می شود. سگها یاد می گیرند که با ناله کردن و یا گریه کردن میتوانند صاحبشان را وارد به انجام کاری کنند که دوست دارند.

اگر سگ ببیند که با گریه کردن صاحبش او را به گردش می برد، هر بار که به خواهد به گردش برود شروع به گریه و ناله می کند.

مطمئن شوید که سگ شما به قدر کافی تحرک دارد و رژیم غذایی سالمی دارد.

وقتی برای چند ثانیه ناله کردنش را متوقف کرد به او پاداش بدهید.

هیچگاه به هیچ قیمت به گریه و ناله های بیهوده و بی دلیل او توجه نکنید.


بیشتر بخوانید::

نکات مهم و ضروری در مورد تغذیه و رژیم غذایی سگ

اسهال در توله سگ :: علل ، تشخیص و درمان فوری

اسهال در سگ :: علائم، تشخیص و درمان خانگی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (6 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits