دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چیکار کنم عروس هلندی کمتر جیغ بزنه؟
88
زمان مطالعه: 7 دقیقه
چگونه جیغ زدن عروس هلندی را کم کنیم؟آیا تنبیه کردن در عروس هلندی تاثیری در کمتر شدن سر صدای طوطی سانان می شود؟ چگونه طوطی سانان را سرگرم کنیم ؟ آیا جیغ زدن عروس هلندی همیشه از روی ترس بوده؟ آیا تنبیه کردن همیشه عروس هلندی کار درستی است؟ برای رسیدن...

قطع یا کمتر کردن سر و صدای عروس هلندی ها (طوطی سانان)

زمانی که با سر و صدا و جیغ و فریاد عروس هلندی خود مواجه می شویم در درجه ی اول باید توجه داشته باشیم که عروس هلندی موجود اجتماعی و وابسته به طبیعت است بنابراین کاملا عادیست که از او چنین سر و صداهایی سر بزند چرا که در طبیعت بنابه دلایل مختلف از خود صداهایی تولید می کند.

بنابراین آنچه که در وهله ی اول باید به آن توجه داشته باشیم روش هایی است که سبب کاهش میزان جیغ زدن آنها و همچنین روشهایی می باشد که به وسیله ی آنها زمان سر و صدا کردن عروس هلندی خود را تنظیم کنیم.

پس با توجه به در نظر گرفتن طبع اجتماعی بودن عروس هلندی (طوطی سانان ) ::منظور از اجتماعی بودن این پرنده آن است که عروس هلندی ها در طبیعت به همراه گله به سر می برند و وجود گله آنهاست که به آنان اطمینان خاطر می دهد.

تاثیر کلمات برروی طوطی سانان

باید بستری را برای وی فراهم کنیم که اطمینان خاطر نسبت به محیط اطراف خود داشته باشد. پس بهتر است در زمان های طلوع خورشید و غروب خورشید خومان که صاحب او هستیم با لفظ خود به او اطمینان خاطر بدهیم.

به عنوان مثال: کنارتم،پیشتم نگران نباش.(شاید انجام این کار ابتدا کمی خنده دار به نظر برسد ولی زمانی که نتیجه را بررسی کردیم آن وقت متوجه می شویم روشی است کاملا اساسی در آرام کردن پرنده ی خود)

این مورد کاملا درست هست که عروس هلندی ها بنا به غریزه ی خود در زمان های متعدد سر و صدا تولید کرده و یا جیغ می زند ولی این نکته را به خاطر بسپاریم که آنها زمانی چنین واکنشی را نشان می دهند که تحریک شده باشند مثلا لانه ی آنها مورد حمله قرار گرفته باشد یا اینکه نسبت به صدای ما و اطرافیان و یا حتی پرندگان اطراف خود جواب بدهند.

پس زمانی که عروس هلندی ما در چنین شرایطی قرار گرفت می بایست به دنبال منبع و علت تحریک و عاملی که سبب عدم امنیت او شده بگردیم.

نکته: ممکن است عروس هلندی ما، بدون هیچ نوع دلیلی شروع به جیغ و فریاد کند، بنابراین بهترین راه چاره آن است که با یک صدای ناگهانی و ناآشنا به مدت چند ثانیه او را ساکت کنیم، به عنوان مثال ،صدای افتادن خودکار بر روی سرامیک خانه، یا صدای افتادن کتاب روی زمین یا صدای کلید کنتور و...که سبب پرت شدن حواس پرنده ی شما نسبت به آن صدا شده و سر و صدای او را قطع خواهد کرد.

درصورتی که این روش پاسخگو نبود و عروس هلندی شما پس از شنیدن این صدا، همچنان جیغ و فریاد خود را شروع کرد، بهترین راه، در نظر گرفتن یک اصول یا یک خط مشی هست که به وسیله ی آن به عروس هلندی خود بفهمانیم که عمل او نادرست است.

در مورد طوطی سانان بیشتر بدانید::

همه چیز درباره ی عروس هلندی

۷ مرحله آموزش حرف زدن به عروس هلندی + فیلم

درمان خانگی اسهال در عروس هلندی

۲ روش ساده برای رام کردن عروس هلندی

نحوه تشخیص نر یا ماده بودن عروس هلندی

۱۳ بیماری شایع در طوطی سانان و درمان آن + فیلم

علل تشخیص و درمان فوری اسهال در پرندگان

نگهداری از جوجه طوطی ، بهترین روش بزرگ کردن جوجه گوشتی طوطی + ...

مجموعه شیطنت های عروس هلندی (فیلم)

تولد جوجه های عروس هلندی

قطع کردن جیغ طوطی سانان از طریق تنبیه

به عنوان مثال اگر جیغ های او پایان نگرفت ،بلافاصله بر روی قفس او یک پارچه ی تیره کشیده و قفس او را در محیطی ساکت قرار می دهیم،کاملا درست است که پرنده ساکت می شود ولی با انجام دادن این عمل تنبیه پرنده یاد می گیرد و تنبیه شده و آموزد که ، درصورتیکه هر گونه جیغ و فریادی از او سر بزند عواقب آن کشیده شدن پارچه ی تیره و قرار گرفتن در یک محیط تاریک و ساکت است و به سادگی با انجام دادن این روش طی یک مدت معین به سادگی این خط مشی را به عروس هلندی خود آموخته اید.

جلب توجه کردن از طریق جیغ زدن

یکی دیگر عواملی که سبب جیغ و فریاد عروس هلندی شما می شود، زمانی است که او قصد جلب توجه صاحب خود را، خواه به خاطر تنهایی و ترس و یا به خاطر عادت به شرایطی هست که ما مدت طولانی در کنار آنها بوده ایم.

پس بهتر است برای رفع جیغ و فریاد عروس هلندی خود محیطی را برای او فراهم کنیم که در آن مشغول شده و سبب ترک عادت او شود.

به عنوان مثال ساده ترین روش، خریدن اسباب بازی باری اوست که امروزه در تمامی پرنده فروشی های ایران یافت می شود که بارزترین این اسباب بازی ها تاب و دیگر وسایل مانند آویز های مختلف که عروس هلندی شما را از طریق آویزان شدن به آن یاحتی گاز زده شدن مشغول می کند و به سادگی با این کار خود ،سبب قطع جیغ های عروس هلندی خود شده اید.

همانطور که گفتیم جلب توجه کردن پرنده علاوه بر عادت کردن عروس به ما، ترس و اضطراب درون او نسبت به محیط زندگی هست،بنابراین بهتر است در روز ها و ماه های اولیه عروس هلندی را تحت آموزش های خود قرار دهیم تا اینکه او را با افراد ناآشنا ، آشنا سازیم یا اینکه با رفتن به مسافرت های خود ، او را طرد کنیم.

پس بهتر است ، زمان هایی را برای بازی با او اختصاص بدهیم،نیاز نیست ساعات طولانی باشد بلکه حداقل یک ساعت در روز هم کفایت می کند،که در کنار او باشیم، گاها با دستان خود به او غذا بدهیم و یا او را بر روی دستان خود بیاوریم که آموزش های آن طی چندین پست در بخش تربیت کردن عروس هلندی وبلاگ قرار گرفت، و به طور کلی به هر شیوه ای او را نسبت به محیط پیرامون خود و نسبت به خودمان آشنا سازیم تا احساس غریبی و ترس نکرده و جلب توجه نکند.


نکته ی مهم و اساسی برای خانواده هادر کمتر جیغ زدن طوطی سانان: سعی کنید با عروس هلندی خود به صورت آرام برخورد کنیم و او را اذیت نکنید، همیشه از لغات یا دستور العمل هایی را به کار بگیرید یا حرفهایی را بزنید یا صداهایی را برای عروس هلندی خود تولید کنید مثل سوت زدن؛ که عروس هلندی از قبل نسبت به آنها آشنایی داشته باشد و به گونه ای باشد که پرنده احساس نکند که در پیرامون افراد غریبه قرار گرفته و مجددا مسئله ی ناامنی برای او به وجود بیاید.

آیا حبس یا تنبیه کردن طوطی سانان کار درستی است؟

درصورتی که تمامی روش های ذکر شده فوق را انجام دادید و همچنان شاهد جیغ های کوتاهی بودید، بیشتر از این نباید انتظار داشته باشید که عروس هلندی شما در تمامی ساعات روز (صبح تا غروب) در سکوت بسر ببرد چرا که خود این شرایط یک نوع بیماری تلقی می شود و حتما باید به عروس هلندی خود اجازه دهیم که ساعاتی از روز را به آواز به همراه جیغ بسر برده تا احساس آزادی و شادی کرده تا اینکه با پوشاندن مداوم قفس و تنبیه کردن او، در خفقان بگذارید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (88 رای)  

۱۴ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

Ghasem | ۳ ماه پیش
من یه جفت عروس هلندی دارم نره خیلی حیق میکشید تو خونه برامون ناراحتی بوجود می آورد قفسشون تو یه کنج سالن آویزون کردم دورشو پارچه گرفتم بطوری که پارچه از قفس یه وجب دور بود الان آروم تر شده
0
0
سیف | ۵ ماه پیش
سلام من عروس هلندی دارم هودو ۱ نیم سالش خیلی سروصدا میکنه
0
0
رویا | ۲ سال پیش
سلام خسته نباشید من یه جوجه عروس هلندی 5 یا 6 ماهه دارم قبل از خریدش تحقیق کردم همه می گفتن پرنده ساکتی هستش ولی الان یکی دو هفتس یکسره جیغ می زنه میشه راهنمایی کنید که باید چه کار کنم؟
7
13
آتنا | ۲ سال پیش
واقعا از راهنماییتون ممنونم من همیشه با سوت زدن و نوازش کردن اون رو آروم میکنم و راحت و ساکت میکنه و به من نگا میکنه ولی خوبیش اینکه باز هم ساکت میشه😃 واقعا ازتون ممنونم❤
3
6
نازنین | ۲ سال پیش
سلام من دو روز است که یه عروس هلندی ماده و حدود ۴ ماهشه گرفتم و از جفتش جدا شده امروز امدم یه اینه داخل قفسش گذاشتم بعد رفت جلو اینه و شروع به جیغ کشیدن و سروصدا کرد بنظرتون علتش چیه
6
10
حسین بخشی نژاد | ۲ سال پیش
سلام توروخدا بگید چیکار کنم عروس هلندی ماده من تازه یه تخمش جوجه شده و الان جوجه یه ماهشه و دوباره جفت گیری کرده و فکر کنم داره میره برای لون بعدی ولی یه هفتس از صبح خروس خون تا بوق سگ فقط جیغ میکشه یعنی واقعا عجیبه چون حنجره یک انسان آسیب شدیدی میبینی چه برسه به طوطی . هر کاری میکنم برقو خاموش میکنم پیش بچش باشه یا نباشه و در هر صورتی جیغ میکشه و مطمئنم که از چیزی نمیترسه چون بترسه یه رفتار دیگه ای داره در ضمن شوهرش اصلا اینطوری نیست و من الان بابد چیکار کنم؟
3
14
پاسخ ها:
شیوا | ۲ هفته پیش
فهمیدی به منم بو منم 15ساله هر بار اینادتخم گذاشتن و بچه ها بزرگ شدن جیا زدنشون شروع میشه
0
0
وصال | ۲ هفته پیش
دامپزشک پرندگان میدونید چیه؟ تو کامنت دنبال چاره ای؟ بعد میای تست میکنی همه چیو؟ نمیترسی تاثیر برعکس داشته باشه؟
0
0
Zahrazare | ۲ سال پیش
سلام من سه سال عروس هلندی دارم اما سه روزه مدام عصرها به شدت الکی جیغ ودادمیکنه ومیپره اینور واونور نمیدونم چشه وعلت چیه داره کلافم میکنه بیرون قفس دادمیکشه داخل قفس دادمیکشه پارچه میندازی جیغ میزنه نمیدونم چیکارکنمممم
3
23
آرمین رحمتی | ۲ سال پیش
من مشکلی ندارم که ظهر ها و بعد از ظهر ها جیغ بکشن همین که سر صبح میان هر دو تاشون با هم جیغ میکشن واقعا عذابم میده و دوست دارم همون موقع برم و کله هاشون رو بکنم
9
25
حسینی | ۳ سال پیش
سلام من یع طوطی هلندی دارم جوجست خیلی جیغ میکشه و من بابت این موضوع خیلی نگرانم
1
14
پاسخ ها:
امیرعلی | ۳ سال پیش
این یعنی جوجه ی شما نر است و اماده ی یادگیری برای حرف زدن است
3
10
مهدی | ۴ سال پیش
سلام من یه عروس هلندی به مدت 2 هفتس خریدم و اون رو به دیکار نصب کردم و هر موقع که روبروش میشینیم شرول به جیغ زدن میکنه دلیلش پی میتونه باشه؟
5
10
پاسخ ها:
امیرعلی | ۳ سال پیش
این یعنی که پرنده شما از خود شما تقاضای توجه و بازی و نوازش میکنه
1
10

hits