دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
گردنبند هوشمند برای کاهش وزن و ترک سیگار
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
گردنبند هوشمند برای کاهش وزن و ترک سیگار-گردنبند هوشمند برای کاهش وزن و ترک سیگار-گردنبند هوشمند-گردنبند هوشمند WearSens

گردنبند هوشمند برای کاهش وزن و ترک سیگار ، را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید.

گردنبند هوشمند برای کاهش وزن و ترک سیگار

گردنبند هوشمند برای کاهش وزن و ترک سیگار


دکتر «مجید صراف‏زاده» با همکاری محققان مرکز Embedded and Reconfigurable Systems Lab در دانشکده علوم رایانه دانشگاه کالیفرنیا در لس‏آنجلس (UCLA)‏ گردنبند هوشمند WearSens را ابداع کرده ‏اند که به کاهش وزن و رعایت رژیم‏ غذایی کمک می‏ کند.

گردنبند هوشمند برای کاهش وزن و ترک سیگار

در این گردنبند هوشمند از حسگرهای پیزوالکتریک ورزشی استفاده شده است که نسبت به حرکات مکانیکی حساس هستند؛ گردنبند به دور گردن بسته شده و بخش حسگرها روی گلو قرار می‏گیرند.

یک محقق ایرانی دانشگاه کالیفرنیا در لس‏ آنجلس با همکاری تیم تحقیقاتی این مرکز، موفق به طراحی گردنبند هوشمندی شده‏ است که اقدام به تجزیه و تحلیل موادغذایی دریافتی کرده و به کاهش وزن و جلوگیری از پرخوری کمک می‏ کند.

گردنبند اقدام به رهگیری ارتعاشات روی گلو می‏کند؛ زمانی که ماده‏ غذایی یا نوشیدنی از گلو پایین می‏رود، لرزشی روی پوستِ اطراف گردن ایجاد می‏ شود که توسط حسگرها ثبت می‏ شود. هر ماده ‏غذایی یک الگوی متمایز ایجاد می‏ کند؛ به‌طور مثال خوردن یک غذای نرم و مرطوب، سپس جویدن و بلع آن یک الگوی متفاوت در مقایسه با خوردن و بلعیدن یک خوراکی ترد و خشک ایجاد می‏ کند.


به گفته «صراف‏زاده»، برای شخصی‏ سازی این گردنبند از افراد خواسته می‏ شود تا موادغذایی نرم و مرطوب یا ترد و خشک را بخورند؛ سپس داده‏ های ارتعاشی به نرم‏ افزار تلفن‏ همراه هوشمند منتقل شده و الگوهای بلع فرد ذخیره می‏ شوند.

گردنبند هوشمند برای کاهش وزن و ترک سیگار


دقت گردنبند هوشمند WearSens در تشخیص غذاهای جامد و مایع، نوشیدنی‏ های سرد و گرم حدود 90 درصد گزارش شده است؛ همچنین در سه چهارم موارد این وسیله می ‏تواند آجیل، شکلات و سایر موادغذایی نرم و سخت را به‌درستی تشخیص دهد. از این طریق، برنامه رژیم ‏غذایی روزانه فرد قابل رهگیری است.


همچنین نتایج مقدماتی حاکی از قابلیت این گردنبند هوشمند در تشخیص تعداد قرص‏های مصرف‏ شده یا تعداد نخ سیگارهای کشیده ‏شده در طول روز است که می ‏تواند به‌منظور یادآوری دوزهای فراموش شده دارو یا کمک به ترک سیگار مورد استفاده قرار گیرد.

گردنبند هوشمند برای کاهش وزن و ترک سیگار

محققان قصد دارند در ادامه تحقیقات خود با همکاری جراحان پیوند ریه در دانشگاه کالیفرنیا در لس‏ آنجلس، با استفاده از گردنبند هوشمند WearSens، الگوهای تنفس بیماران تحت عمل پیوند را کنترل کنند، چراکه تنفس غیرطبیعی می‏تواند نشانه‏ای از رد پیوند باشد و در این صورت بیمار باید سریعا به بیمارستان منتقل شود. نتایج این دستاورد در مجله IEEE Sensors منتشر شد.

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
0.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits