دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چگونه کودکان را خلاق و با انگیزه تربیت کنیم؟
7
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چگونه کودکان را خلاق و با انگیزه تربیت کنیم؟-تربیت فرزند-تربیت فرزندان-چگونگی تربیت فرزند-کودک خلاق-کودک با انگیزه-ایجاد انگیزه در کودک-چگونه کودک خلاق داشته باشیم-چگونه کودکی خلاق داشته باشیم؟

چگونه کودکان را خلاق و با انگیزه تربیت کنیم؟

چگونه کودکان را خلاق و با انگیزه تربیت کنیم؟

بازی ها کودکان را خلاق تربیت می کند بازی های فکری و پازل کمک می کند که کودک با خلاقیت باشد و بتواند مسائل را مدیریت کند .او نیازمند تفکر خلاق است و باید به او کمک کنیم تا فکر خلاق داشته باشد نه مقلد .


برای او یک سوال طرح کنید وب خواهید که راهکارهای مختلف را ارائه کند مثلا برای هر مشکل 5 راهکار انوقت مشخص می شود که چقدر خلاق است و دوست دارد تا مستقل بیاندیشد .

چگونه کودکان را خلاق و با انگیزه تربیت کنیم؟


کارهای روزانه را به خودش واگذارید و بخواهید که خودش انجامش دهد مثلا دست و روی شستن به دست شویی رفتن و ...


کودک با انجام کارهای ساده منزل می‌آموزد که مسئولیت بپذیرد و به کارهایی که انجام می‌دهد افتخار‌کند،‌ ضمن اینکه به مرور زمان این مسئله برای وی یک امر عادی و معمول می‌شود و بدون این که نیازی به تذکر باشد یا وحشتی از انجام آنها داشته باشد، کارهایی را که از عهده انجام آنها برآید انجام می‌دهد. اما باید دقت داشته باشیم با افزایش دامنه کارهایی که انجام می‌دهند

چگونه کودکان را خلاق و با انگیزه تربیت کنیم؟


از او بخواهید کارهایش را خودش انجام دهد و نق نزند و در عوض از او تشکر کنید و به او پاداش بدهید .


به او پاداش بدهید و تشویقش کنید در برابر همه از او قدر دان کنید .کودکان هم به انگیزه محتاجند و باید مورد عنایت قرار گیرند .


برای انجام هر کار به او زمان بدهید و بخواهید که در یک بازه زمانی انجامش دهد و در این صورت تشویقش کنید و با او مهربانی نمایید .. گاهی وقت‌ها حتی در آغوش کشیدن کودک و بوسیدن وی نیز می‌تواند روشی برای نشان دادن قدرشناسی شما باشد و به او پاداش بدهید پاداش معنوی و یا مادی .....

چگونه کودکان را خلاق و با انگیزه تربیت کنیم؟


به او کمک کنید تا از اشتباهاتش درس بگیرد و دیگر تکرارش نکند .و بیا موزید که برخی از اشتباهات قابل جبران نیست .


گاهی او را از چیزی محروم کنید تا متوجه اشتباهش بشود .و اشتباهش را تکرار نکنه .همیشه تشویق جوابگو نیست گاهی تنبیه نیز لازم است .


اگر کاری را که بالاتر از توانایی کودک است به او بسپارید، ممکن است او احساس ناامیدی و بیهودگی کند. اما اگر کارها طوری باشند که کودک از عهده انجام آنها به خوبی بر آید دوست دارد دوباره انجامش دهد و کار تازه ای بگیرد .

برگردان توسط مجله دلگرم
نرگس زارعي



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (7 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits