دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۱۲ نشانه و ویژگی های عشق واقعی در یک رابطه عاشقانه
3
زمان مطالعه: 7 دقیقه
عشق واقعی و ویژگی های عشق واقعی را با هم مرور میکنیم. تا انتها با ما همراه باشید تا با این ویژگی ها آشنا شده و حسی که به شخص مورد نظرتان دارید یا حسی که شخص مورد نظرتان به شما دارد را ریشه یابی کنیم.

ویژگی های عشق واقعی چیست ؟

عشق باعث می‌شود جهان زیباتر و کامل‌تر شود، درست است؟

حدالاقل در ضرب المثل‌ها که این چنین است. اما آیا این ادعا درست است؟

آیا عشق واقعی است و اصلا وجود دارد؟

حقیقتا باید چیزی به معنای عشق وجود داشته باشد، اما بسیاری از افراد آن را با مراقبت و مالکیت اشتباه می‌گیرند.

برخی نیز تعریفشان از عشق، آن چیزی است که در افسانه‌ها و داستان‌ها وجود دارند و می‌دانند و معتقد هستند که این عشق‌ها فقط در قصه‌ها پیدا می‌شود و در دنیای حقیقی وجود ندارد.

اما عشق واقعی هیچ کدام از این‌ها نیست و می‌توان به آن دست یافت. اما باید برای رسیدن به آن ویژگی های عشق واقعی را شناخت و برای پرورش آن‌ها تلاش کرد.

نشانه های عشق واقعی

با اینکه رسیدن به عشق واقعی، دشوار و در عین حال ممکن است، اما گفتن عاشقت هستم آسان و البته بسیار زیبا است. متاسفانه این واژه در دنیای فعلی به اشتباه کار برده می‌شود.

زمانی که شما به شخصی می‌گویید، عاشقتم واقعا منظور شما عشق واقعی است؟! در ادامه ویژگی های عشق واقعی را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا به این سوتفاهم پایان دهیم. با ما همراه باشید.

۱- عشق واقعی به معنای خداحافظی گفتن به انتظارات است

مطمئنا ما همه دوست داریم مردم جوری رفتار کنند که ما می‌خواهیم. ما می‌خواهیم آن‌ها با ما مهربان‌تر، خون گرم‌تر، خوش برخوردتر باشند.

و یا ما را رو به جلو سوق دهند و …! تمام این‌ها، همان انتظاراتی هستند که ما از افراد مختلف داریم و برآوردن شدن این انتظارات از سوی شخص مقابل تنها شرط شما برای پذیریش دوست داشته شدن است.

اما انتظارات در عشق واقعی جایی ندارد. به بیان ساده‌تر فرد همانطور که هست مورد پذیرش قرار می‌گیرد.

۲- عشق دیگران را سرزنش نمی‌کند

عشق فکر نمی‌کند که معشوقش در اشتباه است. عشق مسئولیت و تعهد دارد. عشق می‌بخشد و به دیگر افراد اجازه می‌دهد تا زندگی خود را انجام دهند و چیزها را از دید شخصی نگاه نمی‌کند.

۳- عشق به معنای مالکیت نیست

یکی از ویژگی های عشق واقعی این است که تفاوت کلی با مالکیت داد. عشق به معنای مالکیت نیست. اگر عاشق فردی هستید، باید شما نیز دوست داشته باشید، تا او آزاد باشد.

حتما شما نیز شنیده‌اید که می‌گویند: عشق خود را رها کنید اگر برگشت سهم تو است و اگر برگشت، از اول سهم تو نبوده است.

این امر واقعا حقیقت دارد. عشق به افراد آزادی می‌دهد. عشق زندانی نمی‌کند و یا بال‌های مخاطب را نمی‌شکند تا به اجبار او را نگه دارد. یکی از ویژگی های عشق واقعی این است که نمی‌خواهد صاحب آن شخص شود.

۴- عشق نیازی به ادامه ارتباط ندارد

ممکن است کسی را بسیار دوست داشته باشید، اما متاسفانه با او سازگار نباشید یا ممکن است با بی‌توجهی مداوم به احساسات شما، دیوانه‌تان کند! با این جمله ممکن است تلنگری در شما زده شود که این امر امکان ندارد.

اگر دچار چنین حسی شدید، مطمئن باشید آن حس عشق واقعی نیست! شاید تلخ باشد، اما حقیقت دارد. شما هنوز می‌توانید او را دوست داشته باشید، اما این بدان معنی نیست که حتما باید با او باشید.

عشق به این معنا نیست که شما باید با او بمانید و بمانید و بمانید.

شما می‌توانید رابطه را کات کنید ولی هنوز هم او را دوست داشته باشید.

۵- در عشق جایی برای غیرت و حسادت نیست

درست مثل حس مالکیت، حس حسادت و غیرت نیز از ویژگی های عشق واقعی نیست و درست در نقطه مقابل آن است.

همه‌ی ما فکر می‌کنیم اگر بر روی عزیزانمان غیرت نداشته باشیم، به این معنا است که آن‌ها را دوست نداریم. عشق حقیقی به صمیمیت در رابطه اعتقاد دارد. عشق اجازه می‌دهد فرد خوشحال باشد.

ویژگی های عشق واقعی / ویژگی عشق واقعی

۶- عشق یک نیاز نیست بلکه یک خواسته است

یکی از چیزهایی که باید در کودکی به افراد آموزش داشته شود، تفاوت بین خواسته و نیاز است. نیاز داشتن به کسی احساسی مبنی بر ترس است.

شما می‌ترسید که نتوانید بدون او زندگی کنید، چون به او نیاز دارید. به یاد داشته باشید که ترس در مقابل عشق است. اما خواستن یک شخص باعث می‌شود به او آزادی بدهید تا شما را ترک کند با اینکه هنوز او را دوست دارید.

۷- عشق یک کردار است، نه فقط یک احساس

انسان‌ها تمایل دارند به احساسات شدید اعتیاد پیدا کنند. به خصوص زمانی که احساس خوبی داشته باشند. بنابراین، وقتی عاشق می‌شویم، دوست داریم همیشه احساسات وجود داشته باشد.

احساسات هر چند شدید، ممکن است پس از مدتی از بین بروند. اما این به این معنی نیست که شما دیگر فرد را دوست ندارید. با از بین رفتن احساسات ابتدایی اینجا است که کردار و رفتار وارد عمل می‌شود.

اگر فردی را دوست دارید، با اقدامات و رفتارهای لازم به اون بفهمانید که دوستش دارید. فکر نکنید که آن‌ها حس شما را می‌دانند.

۸- عشق بی‌قید و شرط است

واژه بی قید و شرط بدین معنی است که انتظارات و محدودیت‌ها دیگر وجود ندارند. دوست داشتن بدون قید و شرط بسیار سخت است و اغلب انسان‌ها در این مورد خوب نیستند.

اما از ویژگی های عشق واقعی این است که واقعا عشقش را دوست دارد بدون این که سعی کند طرف مقابل را تغییر دهد.

۹- عشق واقعی یعنی محترم شمردن نیازهای طرف مقابل نسبت به نیازهای خود است

در حالی که ممکن است افراد ذاتا خودخواه باشند، اما این کار اصلا نباید در روابط عاشقانه جایی داشته باشد. اگر نیازهای افراد دیگر حداقل برابر با خواسته‌های شما نباشد، ممکن است باعث ایجاد کدورت شود.

یکی از ویژگی های عشق واقعی این است که اصلا خودخواه نیست. عشق حقیقی به خوشحالی و سعادت دیگران اهمیت می‌دهد و این حس ارزشمندی باعث طولانی‌تر شدن رابطه می‌شود.

۱۰- عشق تفاوت‌ها را درک می‌کند

همه‌ی ما با یکدیگر تفاوت داریم. حتی دوقلوهای هم‌سان نیز مشابه هم نیستند و تجارب و چشم‌اندازی متفاوت از یکدیگر دارند. عشق واقعی هم به‌معنای پذیرفتن یکدیگر به رغم تفاوت‌ها و اختلاف‌نظرها است.

۱۱- عشق نیازمند توجه است

عشق با بی‌توجهی هم‌خوانی ندارد. در دنیای عاشقی دو فرد باهم آمی‌خته می‌شوند، اما گاهی این نزدیکی سوءتفاهم ایجاد می‌کند و دو طرف فکر می‌کنند که دیگر نیازی نیست علاقه‌ی خود را به هم ابراز کنند.

عشق واقعی نیازمند توجه به یکدیگر است. این ابراز علاقه و توجه باید واقعی و متداوم باشد و حالت وظیفه به خود نگیرد.

۱۲- عشق به معنای همدلی است

همدلی یعنی خود را در جای کسی تصور کردن و مسائل را از دیدگاه او دیدن. عشق با هم‌دلی عمیق همراه است. این یعنی وقتی تو آسیب می‌بینی من نیز آسیب می‌بینم.

دو عاشق دوست ندارند که یکدیگر آسیب برسانند. آن‌ها دوست دارند که همیشه احساس خوبی داشته باشند. آن‌ها دوست دارند به احساسات هم توجه و به هم احساس ارزشمندی القا کنند.

۱۲ نشانه و ویژگی های عشق واقعی را با هم مرور کردیم و تفاوت عشق و حس مالکیت یا غیرت را دیدیم. به یاد داشته باشید که عشق، شادی، قدردانی و احساس خوب است. هر چیزی به غیر از این‌ها عشق نیست. اگر همه ما یکدیگر را به اندازه‌ی خودمان دوست داشته باشیم، دنیا جای بهتری خواهد بود. ممنون از همراهی‌تان با مجله اینترنتی دلگرم.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.3 از 5 (3 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits