دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چند راهکار برای رفع دلخوری و ناراحتی بین زوجین در زندگی زناشویی
31
زمان مطالعه: 8 دقیقه
چگونه دلخوری و ناراحتی از همسر را برطرف کنیم ؟برای رفع دلخوری در زندگی مشترک با این بخش از دلگرم همراه باشید با چند راه برای آرام کردن همسرتان آشنا شوید.

چند راه برای آرام کردن همسر عصبانی

چگونه دلخوری و ناراحتی از همسر را برطرف کنیم ؟

برای رفع دلخوری در زندگی مشترک با این بخش از دلگرم همراه باشید با چند راه برای آرام کردن همسرتان آشنا شوید.

در زندگی زناشویی احساساتی مانند دلخوری و ناراحتی از همسر ، خشم، بی علاقگی، تحقیرشدگی، خجالت، ترس و نگرانی، ناامیدی، حسادت و هزار جور احساسات ناخوشایند دیگر در افراد به وجود می آید. بنابراین در زندگی زناشویی دلخوری ها، رنجش ها، ناراحتی از همسر و مشاجره ها فراوان است البته اگر چنین نباشد باید نگران بود. زیرا رابطه زن و شوهر به سردی گراییده و نسبت به هم بی اعتنا شده اند و دیگر هم را دوست ندارند که از یکدیگر نمی رنجند.

حتی زوج های عاشق نیز در برخورد با یکدیگر ، دچار رنجش و ناراحتی می شوند. زیرا به طور طبیعی وقتی کسی را دوست داریم ، از او توقعاتی داریم. گاه از او بیشتر از دیگران هم توقع داریم و هنگامی که انتظارات مان برآورده نمی شود، می رنجیم. هر چه ما به یک نفر نزدیک تر شویم و صمیمی باشیم، امکان دلخور کردن یا دلخور شدن آسانتر می شود.

فن رفع دلخوری بین همسران

چگونه دلخوری و ناراحتی از همسر را برطرف کنیم ؟

در برخورد با همسران مختلف متوجه می شویم که گاهی زوج های عاشق نیز در برخورد با یکدیگر ، دچار رنجش می شوند . زیرا به طور طبیعی وقتی کسی را دوست داریم ، از او توقعاتی داریم . گاه از او بیش از دیگران هم توقع داریم و هنگامی که انتظارات مان برآورده نمی شود ،می رنجیم . البته رنجش امری طبیعی است اما باید مراقب باشیم هرگز و تحت هیچ شرایطی رنجش خود را از همسر پوشیده نداریم .زیرا رنجش های کوچک در روح مان انباشته می شود و سرانجام به آستانه انفجار می رسد.

در این مرحله است که جرقه ای می تواند آتش خشم بی پایان ما را شعله ور کند. متأسفانه چنین وضعیتی به هیچ وجه خوشایند نیست : داد و فریاد راه می اندازیم ، بد وبیراه می گوییم ، ناله و شیون سر می دهیم و خلاصه همه چیز را درهم می شکنیم .هر سیستم حرارتی یک ترموستات دارد . ترموستات روان ما نیز تخلیه فشارهای درونی است . دیگ زودپز را به یاد می آورید ؟ وقتی دیگ زودپزی به صدا در می آید ، خطر انفجار در پیش است.

آیا بهتر نیست از طریق آشنایی با شیوه های تخلیه فشارهای درونی ، تنش های انباشته خویش را خارج کنیم ؟

با گفت و شنود می توانیم هر رنجش و دلگیری را از خود دور کنیم.

رنجش امری طبیعی است اما باید مراقب باشیم هرگز و تحت هیچ شرایطی رنجش خود را از همسر پوشیده نداریم. زیرا رنجش های کوچک در روح مان انباشته می شود و سرانجام به آستانه انفجار می رسیم.در این مرحله است که جرقه ای می تواند آتش خشم بی پایان ما را شعله ور کند. متأسفانه چنین وضعیتی به هیچ وجه خوشایند نیست. داد و فریاد راه می اندازیم، بد وبیراه می گوییم، ناله و شیون سر می دهیم و خلاصه همه چیز را درهم می شکنیم .

دلایل قهر زن و شوهر و راهکارهایی برای جلوگیری از آن

چگونه دلخوری و ناراحتی از همسر را برطرف کنیم ؟

هر سیستم حرارتی یک ترموستات دارد. ترموستات روان ما نیز تخلیه فشارهای درونی است. به طور مثال دیگ زودپز را به یاد می آورید؟ وقتی دیگ زودپز بی صداست خطر انفجار در پیش است. آیا بهتر نیست از طریق آشنایی با شیوه های تخلیه فشارهای درونی، تنش های انباشته خویش و علت ناراحتی از همسر را خارج کنیم؟

علت عصبانیت را فوراً پیدا کنید

زمانی‌هایی وجود دارد که به طور ناگهانی با عصبانیت همسرتان مواجه می‌شوید بدون آنکه بدانید او به چه علت عصبانی است.
گاهی رفتار عصبی همسرتان ممکن است دلیلی خارج از خانه و رابطه زناشویی داشته باشد بنابراین بهتر است زن یا شوهر از علت عصبانیت همسرشان آگاهی پیدا کنند.
در این مواقع ترک کردن فرد عصبانی کار عاقلانه‌ای نیست زیرا تصور بر این است که اگر او را ترک کند او آرامش پیدا می‌کند در حالی که این مسئله نه تنها بهبود پیدا نمی‌کند بلکه اوضاع را بد‌تر خواهد کرد. زیرا هجوم افکار همراه با تنش و عصبانیت در مواقع تنهایی او را‌‌ رها نخواهد کرد.

آرام باشید

عصبانیت، غذای عصبانیت است. وقتی همسرتان عصبانی است و شما علت عصبانیت آن را فهمیده‌اید، حتی اگر شما موضوع عصبانیت او باشید سعی کنید در آن موقعیت شما نیز عصبانی نشوید زیرا به هم ریختن اوضاع و فضا تنها باعث ادامه مشاجرات شده و اوضاع را بد‌تر از پیش خواهد کرد.در آن موقعیت سعی کنید آرام باشید حتی اگر حق با شما باشد و بحث درباره موضوع را به وقت دیگری موکول کنید.

احساسات همسرتان را در نظر گرفته و به زبان آورید

خیلی آرام و بدون پرده به او بگویید «می‌دانم عصبانی هستی». این بیان به فرد عصبانی اطمینان می‌دهد که همسرش درک مناسبی از او داشته و موضوع بزودی حل می‌شود. وقتی همسر بداند هنگام تنش فکری تنها نیست احساس آرامش بیشتری می‌کند.

با همسرتان همدردی کنید

اگر شما هم احساس عصبانیت می‌کنید و از احساس عصبانیت همسرتان ناراحت هستید این احساس خود را به زبان آورید زیرا اگر فرد عصبانی بداند که همسرش احساسات واقعی‌اش را انکار کرده و نسبت به موضوع پیش آمده بی‌تفاوت است، خشم‌اش بیشتر می‌شود.

برای صلح پیش قدم شوید

وقتی از دلایل عصبانیت همسرتان با خبر شدید و به طور واقع بینانه متوجه شدید شما نیز در این ماجرا مقصر بوده‌اید برای صلح چند قدم بردارید این قدم‌ها بیانگر این است که خواهان آشتی هستید و بخشی از اشتباهات خود را پذیرفته‌اید و قصد دارید مشکل پیش آمده را هر چه سریع‌تر حل کنید. البته در این راه چند قدم واقعی‌تر هم باید بردارید.

غالب اوقات رسم خانه شما این است که پس از چند روز قهر دوباره صلح برقرار شود. حال شما از‌‌ همان ابتدا پیش قدم شده و این رسم کهنه را بشکنید.
عصبانیت و کشدار کردن ماجرا را به روزهای بعدی موکول کنید و با آرامش به حرف‌های همسرتان گوش فرا دهید. اگر هنگام صحبت پیرامون موضوع پیش آمده مقوله عصبانیت را فراموش کنید. آرامش، همه چیز را حل خواهد کرد.

تکنیک مه آلود

این تکنیک به شما کمک می‌کند تا عیب جویی‌های بی‌دلیل را دفع کنید چون عیب جویی باعث می‌شود عصبانیت همسرتان اوج گرفته و اوضاع بد‌تر شود، به جای بحث کردن با همسرتان درباره موضوع پیش آمده سعی کنید او را از فضای عصبانیتش منحرف کرده و وارد جاده مه آلود کنید.

به طور مثال وقتی او به خاطر خودپسندی شما عصبانی است به او بگویید «موافقم بعضی وقت‌ها درباره عواقب کار‌ها فکر نمی‌کنم اما در این راه سعی خودم را بیشتر می‌کنم» یا اگر او به خاطر تأخیرتان عصبانی است به جای دلیل آوردن تنها به او بگویید «می‌دانم تأخیر داشته‌ام سعی می‌کنم همین امروز این مسئله را طور دیگری جبران کنم.گر همسرتان در شرایطی که دچار مشکل می شود، سکوت می کند. مسئول شکستن این سکوت، شما هستید.

برای شکستن سکوت در اولین فرصت اقدام کنید و سر حرف را باز کنید. اگر می دانید دقیقا چه موضوعی او را آزرده کرده است، دقیقا سراغ اصل موضوع بروید.اختلافات زناشویی و ناراحتی از همسر بخش جدایی ناپذیر زندگی زناشویی است و به خودی خود برای زندگی زناشویی خطرناک نیست، آنچه می تواند خطرناک باشد نحوه مواجهه همسران با اختلافاتشان است. اگر اختلافات به درستی حل نشود می تواند زندگی زناشویی را دچار بحران های جدی کند.با گفتگو با همسر و شنیدن حرف های او می توانیم هر رنجش ، دلگیری و ناراحتی از همسر را از خود دور کنیم. به شرطی که با فن گفتگو و راه رفع دلخوری آشنایی کامل داشته باشیم.

کسانی که معتقدند از گفتگو نتیجه ای نگرفته اند ، باید بدانند به شیوه درست حرف زدن آشنایی کافی نداشته اند. هر جنگی سرانجام پای میز مذاکره حل و فصل شده است. جنگ خانوادگی نیز پایان پذیر است و با گفتگو فاصله ها، دلسردی ها و ناراحتی ها از بین می رود.

زنان و مردان زیادی در دنیا ازدواج کرده‌اند و زندگیشان فراز و فرود داشته و گاهی هم کارشان به دعوا کشیده است و این موضوع در همه خانواده‌ها پیش می‌آید اما آنچه مهم است و به پایداری رابطه زن و شوهر کمک می کند، نحوه برخورد با مشکلات است.بیان نکردن احساسات و عدم گفتگو با همسر باعث دور شدن و فاصله گرفتن زن و شوهر از هم می شود؛ بنابراین شناخت احساسات و یاد گرفتن نحوه ابراز آنها مخصوصاً در اوایل زندگی زناشویی اهمیت ویژه ای دارد.


خواهشمنديم اگر سوال يا نکته‌اي براي مطلب چند راه برای آرام کردن همسر عصبانی

در ذهن شما باقي مانده است، آن‌را در قسمت نظرات با ما و ساير کاربران به اشتراک بگذاريد.

منبع:بیتوته

------------------------------------------------------------------------------------------------

مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.5 از 5 (31 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits