دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
تاتو خط لب : قبل و بعد از تاتو خط لب چه اقداماتی انجام دهیم ؟
7
زمان مطالعه: 8 دقیقه
بسیاری از خانم ها وقت کافی برای تمدید آرایش خود ندارند از این رو مایلند از آرایش های دائمی استفاده کنند. یکی از این آرایش ها، تاتو خط لب است. تا انتها با ما همراه باشید تا اطلاعاتی در این مورد در اختیارتان قرار دهیم.

تاتو خط لب چیست ؟

تاتو خط لب موضوع مورد بحث ماست. انجام تاتو خط لب برای لب های نازک، کم رنگ، بی حالت و نامتقارن مناسب است. برای داشتن خط لبی با رنگ دلخواهتان هیچ محدودیتی وجود ندارد.

رنگ تاتو خط لب بسیار متنوع است که شامل رنگ های ملایم، طبیعی و رنگ های غلیظ می باشد. همچنین بعد از تاتوی خط لب می توانید تاتو لب انجام دهید.

اگر پس از گذشت زمان از رنگ تاتوی خط لب خود ناراضی بودید می توانید با مراجعه به تاتو کار، رنگ تاتوی خط لب خود را تغییر دهید. به علت وجود عصب های حسی لب، برای جلوگیری از درد زیاد موقع تاتو می توانید قبل از انجام تاتو به پزشک مراجعه کنید و از آمپول بی حسی روی ناحیه لب استفاده کنید.

رنگ تاتو خط لب

اصولاً خانم هایی که اقدام به تاتو رژلب یا تاتو خط لب می‌کنند به دنبال زیبایی دائم هستند؛ در حقیقت این افراد، نمی‌خواهند در طول روز درگیر تمدید کردن رنگ رژ لب خود باشند. وقتی صحبت از تاتو و آرایش دائم به میان می‌آید، باید در انتخاب رنگ و مدل تاتو رژلب و رنگ تاتو خط لب توجه کنیم؛

زیرا در یک بازه زمانی طولانی این رنگ با ما خواهد بود و پشیمان شدن و تغییر دادن رنگ تاتو رژ لب یا تغییر طرح تاتو خط لب کاری سخت و دردسر زاست. واکنش هر پوست نسبت به رنگ تاتو خط لب متفاوت است و این تغییر رنگ هم نباید شما را نگران کند؛ زیرا بعد از مدتی لب‌ها، رنگ اصلی بکار گرفته شده را پیدا خواهد کرد.

بعد از تاتو لب، سه مرحله را باید از سر بگذرانید:

  1. رنگ اولیه خیلی پر رنگ است و ۴ یا ۵ روز که پوست لایه برداری شود، این رنگ تاتو خط لب به همین صورت باقی می‌ماند.
  2. پس از گذشت چند روز، رنگ اولیه لب‌ها کاملاً محو شده و با استفاده از یک جلسه میکرپیگمنتیشن، بار دیگر لب‌ها را به رنگ دلخواه درمی‌آید.
  3. بعد از ۳ تا ۴ هفته پس از میکروپیگمنتیشن و تاتو لب، رنگ اصلی لب‌ها بازگشته و شکل زیبایی به خود می‌گیرد.

ترکیب رنگ تاتو خط لب

برندهای مختلف تولید کننده محصولات تاتو، رنگ های تاتو لب متفاوتی را به بازار ارائه کرده‌اند. بعضی رنگ‌ های تاتو به تنهایی کاربرد دارند و برخی دیگر از رنگ‌های تاتو در ترکیب کردن با سایر رنگ‌های تاتو مناسب استفاده می‌شوند.

یک تاتو کار حرفه‌ای باید به خوبی رنگ تاتو خط لب را بشناسد و بتواند با هم ترکیب کند تا بتواند متناسب با هر لب رنگ مورد نظر را ارائه کند، مثلاً اگر فردی لب‌های کبودی دارد و دوست دارد رنگ تاتو لب کالباسی داشته باشد،

نسبت به فردی که رنگ تاتو خط لب کالباسی انتخاب کرده و لب‌های سفید و رنگ پریده دارد، باید از ترکیب رنگ متفاوتی استفاده کند. یعنی برای هر رنگ تاتو خط لب، باید از رنگ خط لب متناسب با آن استفاده کنید.

اقدامات ضروری قبل از انجام تاتوی خط لب

قبل از انجام تاتوی خط لب سعی کنید در معرض اشعه ماورا بنفش و اشعه uv که برای برنزه کردن پوست استفاده می شود، قرار نگیرید. از خوردن مواد غذایی که حاوی کافئین هستند ۱ ساعت قبل از انجام تاتو خودداری کنید.

قبل از انجام تاتوی خط لب پوست صورت را لایه برداری نکنید. از داروهایی که موجب تحریک پوستی می شوند استفاده نکنید. قبل از انجام تاتو خط لب برای جلوگیری از تبخال از قرص آسیکلوویر هر ۸ ساعت استفاده کنید. قبل از انجام تاتو اگر حساسیت دارید از قرص ضد حساسیت cetirizine استفاده کنید.

آموزش تاتو خط لب مرحله به مرحله

مرحله ابتدایی مانند تمام کارهای زیبایی نیازمند مشاوره است. انتخاب مدل مناسب و رنگ مناسب.

مرحله دوم باید قرینه سازی انجام شود. قرینه سازی در تاتو خط لب خیلی اهمیت دارد زیرا در صورت انجام تکنیک درست می توان نواقص لب را پوشانید و یا کمی مدل لب را عوض کرد.

مرحله سوم خیلی نیازی به علامت گذاری جاهای مهم نیست فقط باید با دقت از قسمت هفتی شکل بالای ابرو (نه خیلی بالاتر از خط لب) به آرامی شروع به کشیدن خط با مداد طراحی کرد.

خط لب چون خودش کاملا مشخص است نیازی به انجام این کار نیست اما ما حتما توصیه می کنیم قبل از شروع کار حتما این خط کشیده شود. علت آن هم تشخیص راحت تر مرز لب و خط لب در حین کار است.

مرحله چهارم گذاشتن بی حسی. مانند تاتو رژ لب در این تکنیک هم از پد لب استفاده می کنیم. پد بی حسی برای هر گونه تاتوی لب بهتر است. (انجام این مرحله ممکن است قبل از طراحی هم انجام شود که هیچ فرقی ندارد)

مرحله پنجم ریختن رنگ در تشتک انگشتی

مرحله ششم انتخاب سوزن مناسب که برای خط لب باید از سوزن 2 سر پاور استفاده کرد. جای گذاری آن در دستگاه و تنظیم عمق سوزن و میزان فشار آن که به وسیله دکمه هایی در روی بدنه باید این کار را انجام داد.

مرحله هفتم به آرامی سوزن را داخل رنگ می زنیم، دقت کنید که برداشتن زیاد رنگ نه تنها باعث کشیده شدن رنگ به سوزن نمی شود بلکه موجب پخش رنگ روی پوست نیز می شود. پس مقدار کمی رنگ برداشته و در صورت کمرنگ شدن مجدد این کار را تکرار کنید.

مرحله هشتم سوزن را به آرامی و با ظرافت روی خط لب بکشید. اصلا عجله نکنید چون با سریع کشیدن خطوط باعث زنگ نگرفتن می شود و مجبور خواهید شد پس از اتمام کار یکبار دیگر جاهای خالی را پر کنید. همینطور باعث ریزش رنگ نیز می شود.

مرحله نهم بهتر است از قسمت هفتی شکل لب شروع به کشیدن خط کنید. اگر لب مشتری زخم یا جای سوختگی دارد به آرامی از طریق رنگ روی آن را پوشش دهید. دقت کنید در صورت داشتن تبخال روی لب از تاتو خودداری کنید.

مرحله دهم با دستمال مرطوب رنگ و خون آبه در صورت وجود را پاک و تمیز کنید. چک کنید اگر جاهایی خالی مانده یا رنگ نگرفته است را مجددا تاتو کنید.

مرحله یازدهم از مشتری بخواهید لب های خود را در آیینه ببینید و در صورت ایراد و اشکال به شما بگوید. برای رضایت بیشتر مشتری با استفاده از یک گوش پاک کن روی خط لب بکشید.

اقدامات ضروری بعد از انجام تاتوی خط لب

  1. بعد از انجام تاتو خط لب ۳ روز به قسمت تاتو شده آب نزنید.
  2. بعد از تاتوی خط لب ۱ هفته از پماد هیدروکورتیزن چشمی بر روی محل تاتو شده استفاده کنید. روزی ۱ بار با گوش پاک کن پماد را روی لب تاتو شده بمالید.
  3. در کنار پماد هیدروکورتیزن از پماد آسیکلوویر به وسیله گوش پاک کن استفاده کنید.
  4. محل تاتو شده را نخارانید و پوست های جدا شده را نکنید.
  5. حدقل ۱ هفته از استخر و جکوزی و … استفاده نکنید.
  6. تا بهبود کامل محل تاتو شده زیر نور مستقیم آفتاب قرار نگیرید.

عوارض تاتو خط لب

بروز برخی آلرژی‌ها، یکی از عوارض تاتو خط لب یا تاتو رژلب است. قرمزی و خارش پوست که بلافاصله بعد از انجام تاتو ایجاد می‌شود و یا حتی ممکن است سال ها بعد ایجاد شود از جمله عوارض این پدیده بشمار می‌رود.

عفونت یکی دیگر از عوارض خطرناک تاتو است به‌ طوری که اگر تاتو در محیطی غیر استریل و با وسایل غیر بهداشتی انجام شود، می‌تواند بیماری‌های عفونی و انتقال آن را در پی داشته باشد، که از جمله این بیماری‌ها، می‌توان بیماری خطرناک ایدز که از طریق ویروس HIV منتقل می شود را نام برد.

لب بافت حساسی است و احتمال بروز آلرژی در این بافت بیشتر بوده، علاوه براین به دلیل استفاده از رنگ قرمز احتمال بروز آلرژی در این بافت افزایش پیدا می‌کند.

به‌ طور کلی تاتو یک فرآیند آسیب زا به پوست بوده و عاملی تحریک کننده است که چندان مورد تأیید پزشکان نیست؛ حال اگر این امر در شرایط غیر استریل و آلوده انجام شود، عوارض بیشتری به همراه دارد.

بیشتر بخوانید:

انواع مدل های تاتو خط چشم و مراقبت های لازم بعد از آن

مراقبت های لازم بعد از سایه دائمی ابرو + تفاوت سایه ابرو با تاتو

هاشور ابرو سه بعدی چگونه انجام می شود ؟ + ویدیو آموزشی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.6 از 5 (7 رای)  

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

ثریا از ارومیه | ۲ سال پیش
باسلام وقت بخیر
ممنون از مطالب خوبی که در سایتتون قرار می دهید.خیلی مفید بود. همسرم خیلی تمایل داره من لب هام رو برجسته کنم اما من ابتدا تمایلی به این کار نداشتم تا اینکه یکی از دوستام تخفیفی رو در سایت ویرا برگ دیده بود و تشویقم کرد که تاتوی لب انجام بدیم می خواستم بپرسم آیا با میکروپیگمنتیشن میتونم رنگ و فرم لب هام رو تغییر بدم؟ لبهای من علاوه بر تیرگی و کبودی، نازک هم هستند می خوام رنگ طبیعی به لب هام بدم. ممنون میشم راهنماییم کنید.با تشکر از سایت خوبتون.
0
5

hits