دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
ترفندهای ساده و کاربردی برای کشیدن خط چشم که همه خانم‌ها باید بدانند

چگونه برای خودمان خط چشم زیبا بکشیم؟

ترفندهای ساده و کاربردی برای کشیدن خط چشم که همه خانم‌ها باید بدانند
8
زمان مطالعه: 8 دقیقه
این ترفندهای خط چشم کشیدن به شما کمک میکنند تا بتوانید در کمترین زمان خط چشمی دقیق و زیبا برای مهمانی و مجالس بکشید.

ترفندها جالب خط چشم کشیدن

همه خانم ها میدانند که خط چشم کشیدن سخت ترین بخش آرایش چشم است و زمان زیادی هم از خانم ها میگیرد, برخی از خانم ها هم اصلا خط چشم کشیدن بلد نیستند و آن را کار غیرممکنی میدانند.
از آنجایی که خط چشم تاثیر زیادی در زیبایی چشم ها دارد همه خانم ها باید بتوانند برای خود خط چشم بکشند, در ادامه این بخش ترفندهای ساده و کاربردی برای کشیدن خط چشم را به شما میگوییم تا بتوانید در کمترین زمان زیباترین خط چشم را بکشید.

 آموزش کشیدن خط چشم

روش های خط چشم کشیدن

از انگشتان پا کمک بگیرید!

برای کشیدن خط چشم دقیق باید حوصله داشته باشید و اصلا دستان تان نلرزد پس ما یک روش به شما معرفی میکنیم که با تمرکز بیشتر بتوانید خط چشم بکشید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید جمع کردن انگشتان پا باعث تمرکز و از بین رفتن لرزش دستان میشود.

از کانسیلر استفاده کنید

در خط چشم کشیدن احتمال لرزیدن دست وجود دارد, اگر شما هم همیشه خط چشم تان کج و کوله میشود میتوانید با یک گوش پاک کن و کانسیلر و پاک کننده آرایش آنرا را اصلاح کنید.
گوش پاک کن را به پاک کننده آرایش بزنید و اضافات خط چشم و جاهایی که دست تان لرزیده است را پاک کنید, حالا باید به قسمت های پاک شده کانسیلر بزنید.

استفاده از تکنیک نقطه چین

اگر خط چشم کشیدن خیلی برایتان سخت است و دوست دارید خط چشم گربه ای یا دنباله دار بکشید باید از تکنیک نقطه چین استفاده کنید به این صورت که با یک مداد محدوده خط چشم و میزان دنباله آن را با نقطه چین های کمرنگ مشخص کنید سپس با خط چشم نقاط را به هم وصل کنید.

از فرمژه استفاده کنید

با این ترفند میتوانید همزمان هم خط چشم بکشید و هم مژه هایتان را فر کنید, باید مداد چشم را روی لبه داخلی فرمژه بکشید و با این کار همزمان خط مداد روی لبه پلک مینشیند و مژه ها فر میشوند.

انواع خط چشم متناسب با فرم چشم ها

چشم ها با داشتن مدل ها و رنگ های زیبای بسیار، دریچه قلب محسوب می شوند. مدل ، رنگ و سایز خط چشمی که استفاده می کنید، بسته به ساختار چشم شما متفاوت است، بنابراین انتخاب خط چشم مناسب، می تواند چشم شما را زیباتر کند. در ادامه با آموزش خط چشم متناسب با انواع چشم ها آشنا خواهید شد.

خط چشم

خط چشم مناسب برای چشم بادامی ها

اگر چشم های شما بادامی شکل است، به شما تبریک می گوییم؛ چرا که شما می توانید هر مدل خط چشمی که دوست دارید برای چشم تان بکشید.
تقریباً هر شکل خط چشمی برای چشم شما فوق العاده است. اگر می خواهید چشم های شما جلب توجه کند، خط چشم را روی خط مژه ها بکشید.
یعنی هم مژه های بالا و هم مژه های پایین. این به این معنی نیست که چشم های شما از دیگران زیباتر نیستند، بلکه با نگاهی به مشاهیر و هنرمندانی که چشمانی شبیه شما دارند، متوجه می شوید که مدل چشم های شما به همان اندازه زیبا و جذاب هستند.

خط چشم مناسب برای چشمان نامتقارن

در این مدل از چشم ها، تقارن یا همسان سازی را می توان با پوشش دادن خط چشم در نواحی ای که این تناسب را بر هم زده است، به خوبی به وجود آورد؛ به طوری که چشم ها متناسب و زیباتر به نظر برسند.

خط چشم مناسب برای چشمان نزدیک به هم

نکته مهم در مورد چشم های نزدیک به هم این است که برای کشیدن خط چشم باید طوری عمل کنید که چشم ها را بیش از این به هم نزدیک نکند. بهتر است آن ها را در همان جایی که هستند و یا دورتر از هم نشان دهد.
برای این که یک فاصله بصری ایجاد کنید، خط چشم مشکی رنگ را به صورت V روی گوشه های خارجی چشم هایتان بکشید. گوشه های داخلی چشم ها را بدون خط چشم بگذارید تا تأثیر فوق العاده این روش را مشاهده نمایید.

خط چشم مناسب برای چشمان فرو رفته

این نوع چشم ها، معمولاً درشت تر از مدل های دیگر هستند. اصولا به دلیل اینکه استخوان زیر ابرو بزرگتر است، چشم ها فرو رفته به نظر می رسند.
وجود استخوان بزرگ زیر ابرو باعث می شود، روی چشم شما سایه بیفتد و حتی چشمان شما را فرو رفته تر جلوه دهد. کاری که شما باید انجام دهید این است که دقیقا به صورت مخالف عمل کنید؛ بدین معنی پلک ها را با سایه های روشن و رنگ های باز پوشش بدهید.از خط چشم مشکی استفاده نکنید، حتی الامکان از خط چشم نرم و روشن خصوصاً برای پلک بالا استفاده کنید.

خط چشم مناسب برای چشمان خمار

چشم هایی که متمایل به پایین هستند، ناخواسته باعث می شوند چشم های شما خمار یا خواب آلوده به نظر برسند. بنابراین، اگر می خواهید چشم هایتان شاداب تر به نظر برسد، نباید زیر چشمتان را خط چشم بکشید.
بلکه باید روی پلک بالا خط چشم بکشید؛ به طوری که گوشه خارجی چشم را پوشش داده و به آن حالت گربه ای بدهد. با انجام این آرایش قطعا احساس می کنید، چشمانتان درخشش بیشتری پیدا کرده است.

روش کشیدن خط چشم

خط چشم مناسب برای چشمان تک پلکی

این نوع چشم به دلیل این که با یک لایه پوست پوشیده شده اند، کوچک تر به نظر می رسند. بنابراین نباید پلک پایین را خط چشم بکشید؛ چرا که باعث می شود چشم ریزتر به نظر برسد. خط چشمتان را ضخیم بکشید تا جلوه بیشتری داشته باشد.

خط چشم مناسب برای چشمان گرد

برای این نوع چشم، باید با خط چشم شکل خاصی به آن بدهید. خط چشم دنباله دار همیشه به اندازه خط چشم ساده به صورت شما جلوه می دهد.

خط چشم مناسب برای چشمان نزدیک به ابرو

این نوع چشم ها، بسیار مشابه چشم بادامی ها هستند؛ اما تفاوت در این است که روی پلک پایین مانور بیشتری می دهیم تا بیشتر از پلک بالا مورد توجه قرار گیرد و حالت متعادل تری داشته باشد.

خط چشم مناسب برای چشمان دور از هم

راهکارهای کشیدن خط چشم در این قسمت، دقیقا برعکس چشم های نزدیک به هم است. شما باید کاری کنید که چشم ها در جای خود و یا نزدیکتر دیده شوند. این کار با کشیدن خط چشم باریک در پلک بالا و پایین امکان پذیر است.همچنین خط چشم ضخیم و حتی دنباله دار هم می تواند، این تعادل را ایجاد کند و چشم ها را زیباتر نشان دهد.

خط چشم مناسب برای چشم های معمولی

خط چشم گربه ای با تمامی مدل های چشم تناسب دارد و زیباست. تنها چیزی که اهمیت دارد، این است که شما چه تکنیکی متناسب با مدل چشمان تان استفاده می کنید. بعضی چشم ها با خط چشم باریک یا ضخیم و یا رنگی زیباتر می شوند.

اشتباهات رایج در کشیدن خط چشم

یکی از اشتباهات خانم ها درباره خط چشم این است که انواع ضد آب و ضد تعریق آن را خریداری نمی کنند. این موضوع باعث می شود که خط چشم خیلی زود به زیر پلک و اطراف آن بریزد و هر چقدر هم که برای آرایش چشم زیبای خود زحمت کشیدن باشید، تمام زحمات تان به هدر برود.
یکی دیگر از اشتباهات که معمولا حین کشیدن خط چشم رخ می دهد، لرزش دستان است. برای حل این مشکل می توانید روی یک صندلی مقابل آیینه نشسته و آرنج را روی یک سطح صاف مانند میز قرار دهید. حتی می توانید برای کاهش لرزش دست، کناره دست یعنی پایین انگشت شصت را روی گونه قرار دهید.
برای چشم دیگر نیز همین ترفند را به کار ببرید و این بار سطح پشتی 4 انگشت را روی گونه قرار دهید. یکی دیگر از اشتباهات کشیدن خط چشم این است که یک خط سرتاسری بالای پلک بکشید.
اگر خیلی مبتدی هستید، ترفند نقطه ای یا خط فاصله ای که در ابندا به شما آموزش دادیم، می تواند کمک شایانی به شما کند. ابتدا روی پلک نقاطی را بکشید و بادقت آن ها را به هم متصل کنید.
برای اینکه خط چشم تمیز از آب دربیاید، ابتدا با یک مداد چشم خط اولیه را بکشید و سپس روی آن خط چشم مایع بکشید.

همچنین بخوانید:

ویدیو آموزش ۸ مدل خط چشم زیبا و آسان

آموزش مرحله به مرحله کشیدن خط چشم ژله ای

مدل خط چشم ۲۰۱۹ با طرح های جدید و دلپذیر



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.9 از 5 (8 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits