دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
نکات حیاتی برای داشتن پوستی شفاف و سالم
2
زمان مطالعه: 7 دقیقه
نکات حیاتی برای داشتن پوستی شفاف و سالم-برای داشتن پوستی شفاف و سالم-داشتن پوستی شفاف

برای داشتن پوستی شفاف و سالم ، را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید.

برای داشتن پوستی شفاف و سالم

برای داشتن پوستی شفاف و سالم

لوازمي كه براي پاكسازي در منزل لازم داريم

يك شير پاك كن خوب و كم عطر و يك لوسيون پاك كننده .

مخلوطي از سفيده تخم مرغ و چند قطره آبليمو در صورت خشك بودن پوست به جاي آبليمو از چند قطره روغن زيتون براي تهيه ژل ماساژ طبيعي مي توان استفاده كرد .

ماسك منطبق با پوست ؛ مي توان از ماسك هاي آماده يا طبيعي كه در منزل تهيه مي شود ، استفاده مي كرد كه اگر مدت زمان طولاني از ماسك هاي طبيعي استفاده شود همه از شفافيت و جواني پوست شما سؤال خواهند كرد .

كرم مرطوب كننده ي مناسب با پوست كه رطوبت و شادابي پوست را تا لحظه ي آرايش حفظ كند و زمينه خوبي هم براي آرايش باشد .

برای داشتن پوستی شفاف و سالم

شروع كار

بهتر است عمل پاك سازي فوري بعد از شست و شو و حتماً بيست و چهار ساعت بعد از تميز كردن ابروها و پوست و صورت باشد ، تا نتيجه ي بهتري حاصل شود . بعد از بستن حوله ي نگه دارنده ي موها ، ابتدا شير پاك كن را روي صورت و گردن ماليده و روي بيني و كناره ي لب ها ماساژ مي دهيم و سپس با استفاده از پنبه ي مرطوب شده با آب تمام شير پاك كن را از روي پوست پاك مي كنيم . روي بيني و كناره ي لب ها را با كمي فشار بيش تر تميز مي نماييم .

سپس از لوسيون براي پاك كردن باقي مانده ي شير پاك كن و شفاف كردن و لايه برداري بهتر استفاده مي كنيم . اگر براي شما امكان داشته باشد مي توانيد از كرم هاي لايه بردار كه در داروخانه ها در دسترس است و داراي ذرات ريز و سفتي است و پوست را بهتر لايه برداري مي كند بعد از پاك كردن با شير پاك كن استفاده كنيد .

به اين ترتيب كمي از كرم لايه بردار را روي پوست قرار داده و با نوك انگشتان و حركات دوراني لايه هايي از پرده ي پوست را بر مي داريد ؛ به خصوص روي بيني و كناره لب ها . سپس سفيده تخم مرغ مخلوط با ‌آب ليمو يا روغن زيتون را به عنوان ژل ماساژ روي پوست صورت ماليده و شروع به ماساژ پوست كنيد . حركات ماساژ حتماً بايد به طرف بالا و با فشار روي ماهيچه هاي صورت باشد .

چرا كه هميشه زير فشار نيروي جاذبه زمين قرار داشته و به سمت پايين كشش را پيدا مي كند تا مرحله ي آخر بايد مخلوط سفيده ي تخم مرغ روي پوست باشد تا در هنگام ماساژ زبري انگشتان با پوست تماس پيدا نكند .

اگر سفيده تخم مرغ پوست صورت خشك شد ، دست ها را با بقيه ي مايع سفيده مرطوب و ماساژ را به مدت يك ربع ادامه مي دهيم . حركت ديگري كه به جريان يافتن خون زير پوست صورت در هنگام ماساژ كمك مي كند ، ضربه هايي ملايمي است كه با نوك انگشتان به سطح پوست صورت زده مي شود .

همين طور نيشگون گرفتن ريز و ملايم از پوست به صورت به خصوص روي چين كنار چشم ها و خط خنده و دور لب ها بعد از تمام شدن ماساژ ، سفيده را با پنبه ي مرطوب و آب به خوبي پاك مي كنيم . و دوباره با استفاده از پنبه ي مخلوط به لوسيون بقيه ي سفيده را از روي پوست بر مي داريم . حال به مرحله گذاشتن ماسك رسيديم . ماسك بايد مناسب با پوست انتخاب شود . اگر از ماسك آماده استفاده مي كنيد ؛ لازم است به نوشته روي آن توجه كنيد كه متناسب با پوست شما باشد .

طرز تهيه ي ماسك طبيعي براي انواع پوست

از يك عدد خيار به همراه كمي آب هندوانه يا چند حبه انگور و مقداري آرد سيب زميني براي تهيه و سفت شدن ماسك استفاده مي كنيم . ماسك كه آماده شد آن را به صورت لايه اي نازك روي صورت و گردن قرار مي دهيم و براي جلوگيري از ريزش آن ، گاز استريل را روي ماسك قرار مي دهيم ، ماسك را يك ربع گذاشته و بعد بر مي داريم . باقي مانده ي آن را با پنبه ي مرطوب و يا آب نيم گرم پاك مي كنيم و با پنبه ي آغشته به لوسيون به طور كامل ماسك را پاك مي كنيم .

حالا روي پوستي كه به خوبي پاك شده ، كرم مرطوب كننده ي متناسب با پوست را زده و با حركت نوك انگشتان كرم را وارد پوست مي كنيم نيم ساعت صبر مي كنيم و آرايش را شروع مي نماييم .

برای داشتن پوستی شفاف و سالم

رازهایی برای داشتن پوست روشن متذکر می شویم:
نگاهی بیندازید به برخی از راههای مخصوص برای نیل به این هدف:

راز شماره 1 برای داشتن پوست روشن : حواستان به چیزی که میخورید باشد.
برطبق گفته های دکتر هایدی والدورف که متخصص پوست است، بیشتر خوراکی های کاذب( مثل شکلات و سیب زمینی سرخ کرده) واقعا فقط کاذب هستند و نقشی در آکنه ندارند. با این حال، او می گوید که هورمونهای موجود در شیر می توانند به جوش های آکنه مرتبط باشند- بنابراین اگر به اکنه مبتلا هستید بستنی خوردن را ترک کنید و ببینید آیا جوش ها بهتر می شوند یا خیر.

راز شماره 2 برای داشتن پوستی روشن: برنامه مرتبی داشته باشید.
آیا بدون پاک کردن آرایش صورت به خواب می روید؟ این کار نادرستی است. برای روشن نگه داشتن پوستتان، شما احتیاج دارید که برنامه ای منظم برای محافظت از پوستتان داشته باشید. در اینجا یک برنامه ساده را به شما معرفی میکنیم که می توانید ان را به کار ببندید.

راز شماره 3 برای داشتن پوستی روشن : پاک کردن صورت را به طور صحیح انجام بدهید.


این اولین قدم در برنامه مراقبت از پوستتان است. مطمئنا دوست دارید آن را به درستی انجام بدهید. اما چگونه:


گام اول: تمیز کننده درست و مناسب را پیدا کنید. به دنبال ماده ای باشید که خیلی خشن نباشد اما حاوی مواد ضد اکنه مثل اسید سالیسیک باشد.

گام دوم: قبل از استفاده از تمیزکننده، از آب گرم( اما نه داغ) برای نمدار کردن صورتتان استفاده کنید.

گام سوم: ماده تمیز کننده را روی پوست قرار بدهید و به مدت 30 ثانیه تا 1 دقیق ماساژ بدهید سپس با آب ولرم آن را بشویید.

راز شماره 4 برای داشتن پوستی روشن: مرطوب کننده دوست شماست.
اگر پوستتان چرب است احتمالا به فکر عدم استفاده از مرطوب کننده می افتید، اما این فکر درستی نیست. اگر پوستتان را خیلی خشک کنید این کار فقط سبب می شود که پوست شما روغن بیشتری ترشح کند که این به نوبه خود جوشهای بیشتری را درست می کند. فکر می کنید این وضع به کجا ختم می شود؟


این چرخه را با استفاده از یک مرطوب کننده ملایم پس از شستشوی پوست، قطع کنید. اگر پوستتان خیلی زیاد چرب است، بر روی آن از یک ماده جذب کننده روغن استفاده کنید.

راز شماره 5 برای داشتن پوستی روشن: به خود وقت کافی بدهید.
والدورف می گوید : یک یا دو ماه طول می کشد تا نتایج واقعی برنامه مراقبت از پوست خود را ببینید، بنابراین این برنامه را باید هر چه زودتر شروع کنید. اگر در ابتدای کار پوست شما کمی بدتر به نظر آمد، ناامید و دلسرد نشوید، این وضعیت کاملا طبیعی است.

فقط به این کار بچسبید و یک ماه برای آن زمان بگذارید. اگر پوستتان بهتر نشد آنگاه مواد مصرفی خودتان را عوض کنید و یا به یک متخصص پوست مراجعه کنید.

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
2.5 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits