دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آیا رنگ مو تأثیری در ریزش مو دارد ؟
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آیا رنگ مو تأثیری در ریزش مو دارد؟ یکی از بدترین شرایطی که برای هر خانمی ممکن است به وجود آید لحظه‌ای است که متوجه می‌شود موهایش در حال کم شدن است. این حتی از سفید شدن مو و ایجاد چروک روی پوست بدتر است. تا انتها با ما باشید.

آیا رنگ مو تأثیری در ریزش مو دارد؟

شاید شنیده باشید که موهای بلند و یا رنگ شده بیشتر دچار ریزش مو می شوند؛ حقیقت این است که رنگ مو هیچ تأثیری بر احتمال ریزش مو ندارد.
دکتر کن وشنیک مدیر دپارتمان پزشکی گروه وسلی می گوید:«داشتن موهای سفید، قهوه ای، سیاه یا قرمز، از لحاظ بالینی هیچ تفاوتی در میزان ریزش مو ندارد».

تضاد مابین رنگ مو و پوست سرتان ممکن است بر روی چگونه به نظر رسیدن الگوی طاسی مردانه شما تأثیرگذار باشد؛ اما این موضوع کمتر با فیزیولوژی و بیشتر با ویژگی های ظاهری شما ارتباط دارد. اگر موهایی تیره و پوست سر روشنی داشته باشید، طاسی الگوی مردانه شما بیشتر به چشم می آید و جلب توجه می کند.

گفته می شود که تفاوت های فیزیولوژی بین موهایی که دارای رنگ های طبیعی هستند وجود دارد. یکی از این تفاوت ها مقدار واقعی فولیکول های مو است. در خالی که موهای بلوند طبیعی در هر منطقه حدود 120000 تا 147000 تراکم دارند، میزان تراکم موهای سیاه و قهوه ای حدود 100000 تا 120000 فولیکول مو است و موهای سرخ تراکمی در حدود 90000 فولیکول در هر قسمت دارند. به اعتقاد دانشمندان دلیل این امر این است که موی تیره تر حاوی ملانین بیشتری است (که مانع از تابش اشعه UV می شود)، به طوری که افراد با موهای تیره تر نیازی به یک سطح محافظ بر سر خود ندارند.

آیا رنگ مو تأثیری در ریزش مو دارد؟

ریزش غیر طبیعی مو

مهم نیست که چه رنگ مویی دارید. به هرحال از دست دادن روزانه 50 تا 100 فولیکول مو طبیعی محسوب می شود. اگر فکر می کنید که ریزش موی شما در وضعیت نامطلوبی قرار دارد، مهم است که برای تعیین علت ریزش موی خود با یک پزشک مشورت کنید. اگر ریزش موی شما به دلیل ویژگی های ارثی (مانند الگوی طاسی مردانه) باشد، روش های جراحی و پزشکی برای ترمیم مو، گزینه مناسبی برای شما محسوب میشود.

بیشتر بخوانید :

۵ راه تشخیص و پیشگیری از ریزش مو و ۲ راه درمان خانگی

۱۷ روش خانگی خیره کننده در ریزش مو و کچلی سکه ای

چه داروهایی باعث ریزش مو می شود؟

تهیه و ترجمه مجله اینترنتی دلگرم

مهتاب جهاندار



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits