دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
مزایای مصرف تونیک موی ایروکس
7
زمان مطالعه: 6 دقیقه
تونیک موی ایروکس با بهبود گردش خون محیطی در اسکالپ و تغذیه بهتر فولیکول مو، به رشد مو کمک شایانی می کند.


معرفی تونیک موی ایروکس


تونیک موی ایروکس با بهبود گردش خون محیطی در اسکالپ و تغذیه بهتر فولیکول مو، به رشد مو کمک شایانی می کند. همچنین با وجود ترکیبات گیاهی که ساختار نزدیکی به استروژن ها دارند از ریزش مو آندروژنتیک نیز جلوگیری می کند و با داشتن اثر ضد شوره و ضد خارش و همچنین ضد التهاب و التیام بخش در بهبود کارایی درمان های ضد شوره و کاهش چربی اسکالپ و رفع خارش و التهابات اسکالپ نقش مهمی ایفا می کند.


مو از لحاظ آناتومیک یکی از ضمائم پوست است که از دو قسمت ریشه (فولیکول) و ساقه تشکیل شده است. ریشه در عمق 2 تا 4 میلی متری پوست قرار گرفته و قسمت زنده و فعال مو می باشد که توسط مویرگ های لایه عمقی پوست تغذیه می شود. ساقه مو یک بافت مرده است و قادر به ترمیم سلولی خود نمی باشد، با این حال آسیب های فیزیکی آن قابل ترمیم است. عوامل فیزیکی، شیمیایی، روحی، هورمونی، نژادی و همچنین رژیم غذایی تعیین کننده شکل ظاهری ساقه مو می باشد. در طول تکامل نقش اولیه، مو عایق حرارتی و محافظ در مقابل عوامل محیطی بوده است ولی در انسان معاصر مو بیشتر در روابط اجتماعی نقش ایفا می کند و موی سالم و زیبا یکی از ارکان زیبایی است و ریزش مو (آلوپشیا) می تواند به زیبایی لطمه زده و سبب استرس های عاطفی شود.


عصاره های گیاهی موجود در این محصول با استفاده از پروپیلن گلایکول که بهترین حلال جهت استخراج مواد مؤثره از گیاه می باشد، عصاره گیری شده اند.


ویژگیهای تونیک موی ایروکس

  • جلوگیری از ریزش مو و محرک رویش مو
  • ضد شوره، کنترل چربی اسکالپ

موارد مصرف تونیک موی ایروکس

  • ریزش مو هایپر آندروژنیک در مردان و سایر موارد ریزش های مو و ابرو
  • شوره های مقاوم و چرب

تونیک مو

روش مصرف تونیک موی ایروکس


هر شب 15 تا 30 قطره از لوسیون را روی اسکالپ تمیز در مناطق مورد نظر با کمترین ماساژ پخش کنید و اجازه دهید حداقل 5 الی 6 ساعت برای اثربخشی بهتر بر روی سر بماند و سپس سر را بشویید. طول درمان برای رسیدن به حداقل نتایج 3 الی 4 ماه بوده که در این مدت شاهد توقف ریزش مو و رویش موهای کرکی خواهید بود. برای رسیدن به بهترین نتیجه باید یک سال استفاده از لوسیون ادامه یابد تا موهای کرکی ضخیم شوند و پس از آن برای درمان نگهدارنده حداقل هفته ای دو تا سه بار از لوسیون استفاده شود.

با توجه به وجود ترکیبات کنترل کننده چربی، آنتی سپتیک، ضد التهاب و التیام بخش، این لوسیون در موارد شوره های چرب و مقاوم، به عنوان کمک درمان در کنار شامپو ایروکس توصیه می شود.

به منظور تقویت اثر و کارایی لوسیون، برای شستشوی سر بهتر است با توجه به نوع مو و اسکالپ از شامپو ضد ریزش موهای چرب (گزنه) ایروکس و در صورت شستشوی روزانه از شامپو ضد ریزش موهای خشک (سیر) استفاده شود.

ترکیبات مهم بکار رفته در تونیک موی ایروکس

ترکیبات محرک رویش مو تونیک مو ایروکس:

  • عصاره گزنه علاوه بر تحریک گردش خون و تغذیه بهتر فولیکول مو، در مهار آنزیم 5 آلفا-ردوکتاز نوع I و II نیز مؤثر است. همچنین در کنترل و کاهش چربی سر نیز نقش ارزنده ای دارد و از خشکی، شوره و پوسته ریزی اسکالپ جلوگیری می کند.
  • عصاره رزماری با داشتن ترپنوئیدها و ترپن ها سبب اتساع عروق و تسهیل گردش خون محیطی در اسکالپ می شود. همچنین دارای خواص آنتی باکتریال و ضد التهابی می باشد.
  • عصاره دم اسب غنی از سلنیوم و سیلیکون معدنی است که هر دو سبب تحریک گردش خون محیطی در اسکالپ می شوند و علاوه بر حفظ موهای موجود در تحریک رشد مو نیز مؤثر است.

ویتامین های موجود در تونیک مو ایروکس :

  • ویتامین F (اسیدهای چرب ضروری) علاوه بر اصلاح ساختار فیزیکی ساقه موهای آسیب دیده، با تحریک گردش خون محیطی به تغذیه بهتر فولیکول مو کمک شایانی می کنند.
  • ویتامین E با نقش آنتی اکسیدانی خود به حفظ مویرگ های مغذی فولیکول های در حال رشد کمک شایانی کرده و همچنین با افزایش جذب اکسیژن در فولیکول ها و تقویت سیستم ایمنی سبب افزایش رشد مو می شود. این ویتامین همچنین ساختار فیزیکی ساقه را اصلاح و باعث افزایش رطوبت در ساقه مو می شود.
  • ویتامین H (بیوتین) نقش مهمی در تولید کراتین توسط کراتینوسیت ها دارد و بنابراین مانع از نازک شدن مو می شود.
  • ویتامین B5 نیازمندی های متابولیکی برای رشد بهینه فولیکول را فراهم کرده و مانع از ریزش مو می شود، همچنین روی ساقه با جذب آب سبب افزایش رطوبت و افزایش حجم آن می شود.
  • رتینول پالمیتات نیز آنتی اکسیدان است و به حفظ مویرگ های مغذی فولیکول کمک کرده و سبب تحریک رشد فولیکول در آغاز مرحله آناژن (فاز رشد مو) شده و در حفظ چربی و سبوم طبیعی اسکالپ نیز نقش مؤثری ایفا می کند.

ترکیبات آنتی هایپر آندروژنیک موجود در تونیک مو ایروکس :

  • عصاره بید کانادایی با داشتن اوئنوتئین (Oenothein B) آنزیم 5 آلفا-ردوکتاز را مهار می کند و از این رو دارای خواص آنتی هایپر آندروژنیک است. همچنین دارای خواص ضد التهابی، آنتی باکتریال و التیام بخش نیز می باشد.
  • عصاره رازیانه علاوه بر خواص ارزشمند آنتی باکتریال، ضد التهاب و آنتی اکسیدانی، دارای خواص استروژنیک است که در جلوگیری از ریزش موی آندروژنیک مؤثر است.

ترکیبات ضد شوره و ضد خارش تونیک مو ایروکس :

  • عصاره اکیناسه حاوی مشتقات اسید کافئیک، فلاوونوئیدها، اسیدهای چرب ضروری و پلی ساکاریدهاست و علاوه بر تقویت سیستم ایمنی دارای خواص ضد باکتری، ضد ویروس و ضد قارچ و خواص ضد التهابی و ترمیم کنندگی ارزشمندی می باشد.
  • عصاره آویشن دارای خواص آنتی سپتیک و ضد التهاب است و همچنین در پیشگیری از ریزش مو مؤثر است.


ترکیبات ضد التهاب و التیام بخش تونیک مو ایروکس :

  • عصاره بابونه دارای اثرات ضد تحریکات جلدی (Anti-Irritant)، ضد التهاب و ضد میکروبی است و تسکین دهنده و التیام بخش پوست های حساس و تحریک شده است.
  • عصاره کالاندولا علاوه بر خاصیت ضد التهابی قوی به دلیل وجود فلاوونوئیدها و ساپونین ها، با تحریک تشکیل سلول های جدید موجب ترمیم و تسکین پوست های حساس و ملتهب شده، گردش خون را بهبود بخشیده و پوست سر را تقویت می نماید.
  • عصاره چای سبز و کریزانتلیس با داشتن اثر سینرژیک، آنتی اکسیدان های بسیار قوی می باشند، همچنین چای سبز یک ضد التهاب قوی نیز هست و سبب کاهش التهابات پوستی می شود.

divider

بیشتر بخوانید:

فواید مصرف تونیک مو آموس وان

فواید باورنکردنی تونیک مو دکتر خوش رج

مزایای مصرف تونیک مو پالمینکس اویدرم

divider

گردآوری توسط بخش سلامت

مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.7 از 5 (7 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits