دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
ژلیش ناخن چیست و چقدر دوام دارد ؟
3
زمان مطالعه: 6 دقیقه
شاید تا به حال نام ژلیش ناخن را شنیده باشید. این روش نوعی دیزاین ناخن است که لاک موقت نیز نام دارد. ژلیش ناخن با کاشت ناخن کاملا متفاوت است. با ما همراه باشید تا شما را با این روش دیزاین ناخن آشنا نماییم.

ژلیش ناخن چیست ؟

ژلیش ناخن موضوع مورد بحث ماست. پس از اکستنش و لیفت مژه و کاشت ناخن، یکی از تکنیک های جذاب و دوست داشتنی در طراحی استایل بانوان خوش تیپ، ژلیش ناخن است. ژلیش ناخن، همان لاک کلاسیک است که با اکریلیکِ ژل مانند مخلوط شده، لاک موقت محسوب می شود و گاهی دوام و کارایی بیشتری از لاک دائمی دارد.

اسم محصول لاک ژل GEL POLISH است که نام برند محصول بوده و عموم آن را ژلیش می خوانند. لاک ژل ها معمولا در سه مرحله روی ناخن انجام می شوند: ژل بیس، ژل رنگی و تاپ ژل. لاک ژل برای ناخن های طبیعی استفاده می شود، اما گاهی روی ناخن های کاشت هم قابل استفاده خواهد بود.

ژلیش ناخن به نسبت لاک معمولی، زمان و هزینه بیشتری می طلبد. در موقع شستن ظروف یا در معرض بودن دست با مواد شوینده، لاک معمولی سریع تغییر حالت می دهد اما ژلیش، مقاومت بیشتری نسبت به تغییر رنگ در مدت کوتاه دارد و ترک خوردگی آن از لاک معمولی کمتر است.

همان طور که گفتیم لاک ژلیش ناخن، ژل رقیق شده است که مثل لاک کلاسیک، در بطری کوچک نگهداری می شود. با فرچه کوچکی که در لاک کلاسیک استفاده می کردید، می توانید از این محصول روی ناخن بکشید. ژلیش ناخن با جریان هوا خشک نمی شود و به دستگاه نیاز دارد.

ژلیش ناخن یا لاک موقت که نباید با کاشت ناخن اشتباه شود، دارای مراحلی است که باید گام به گام توسط یک آرایشگر ماهر با مواد یک بار مصرف باکیفیت انجام شود.

لاک های معمولی که در بازار وجود دارند، آسیب زیادی به پوست و سطح ناخن می رسانند و منافذ را مسدود می کنند که این امر، بهداشت پوست و ناخن بانوان را در بلندمدت تهدید می کند. در آرایشگاه ها، معمولا از بانوان پیش از فرایند مانیکور سؤال می شود که از لاک معمولی استفاده شود یا ژلیش ناخن.

تفاوت ژلیش ناخن با کاشت ناخن

در کاشت ناخن موادی از جنس پلاستیک یا پودر های فشرده شده روی ناخن شما قرار گرفته و سبب بلندتر و ضخیم تر شدن ناخن می شوند؛ در صورتی که ژلیش همان لاک معمولی بوده که تنها با مواد ژل مانندی استحکام بیشتری گرفته و مستقیما روی ناخن طبیعی اعمال می شود.

در ژلیش ناخن بر خلاف کاشت ناخن باید از نور لامپ های ال ای دی (LED) یا اشعه ماوراء بنفش برای خشک شدن استفاده کرد.

هزینه هر کدام در سالن های آرایشی متفاوت است؛ اما کاشت ناخن هزینه ای بیشتر و چیزی نزدیک به دو برابر هزینه مربوط به ژلیش ناخن دارد.

کاشت ناخن به افرادی که ناخن های بسیار کوتاهی داشته و به دنبال ناخن های بلند تر و ضخیم تر می گردند توصیه می شود؛ ژلیش ناخن نیز به کسانی که دنبال تزئین و طراحی های مختلف روی ناخن های خود هستند پیشنهاد می شود.

اما باید توجه داشت که استفاده از روش های زیباسازی ناخن، به طور مستقیم با سلامت فرد در ارتباط بوده و باید مراقبت و تقویت ناخن ها را در نظر گرفت.

ژلیش ناخن چقدر دوام دارد ؟

دوام لاک ژلیش حدود سه هفته روی ناخن است. در واقع ژلیش مانند لاک از روی ناخن پاک نمی شود بلکه با بلند شدن ناخن ژلیش به سمت بالا حرکت می کند.

روش پاک کردن ژلیش ناخن

اگر به دلیل مسافت، زمان یا هزینه تصمیم گرفتید خودتان ژلیش ناخنتان را از بین ببرید، باید خیلی بیشتر دقت و حوصله به خرج دهید. برای پاک کردن ژلیش ناخن می‌توانید از دستورالعمل زیر استفاده کنید:

  1. استون ۱۰۰ درصد یا محلول پاک‌ کننده ناخن تهیه کنید. محلول‌ های پاک‌کننده ناخن از استون ملایم‌ تر هستند و آسیب کمتری وارد می‌کنند.
  2. یک گوش پاک‌ کن یا پنبه کوچک را به محلول آغشته کرده و به آرامی روی سطح ژلیش بکشید.
  3. برای مدتی مثلاً بیست دقیقه یا کمتر (بسته به نوع و سختی ژل) اجازه دهید مواد پاک‌کننده روی ناخن بماند. در این مدت ناخن‌ها را درون فویل‌های آلومینیومی بپیچید. وقتی ژلیش به طور کامل پاک شد، با مقدار کمی آب هر ناخن را شستشو دهید.
  4. دست‌هایتان را با حوله خشک کنید و از کرم‌ های مرطوب‌ کننده دست و روغن‌ های تقویتی ناخن استفاده کنید. پوست اطراف ناخن را از بین نبرید و حتماً با مرطوب‌کننده‌ها آبرسانی کنید.

این فرآیند بسته به نوع مواد ژلیش شما ۱۵ دقیقه تا یک ساعت طول می‌کشد. همچنین می‌توانید از یک پوشر کوتیکول برای برداشتن مواد باقیمانده در گوشه‌های ناخن و پاک‌ کردن کوتیکول‌ها و پوست‌های اضافی استفاده کنید.

شاید فکر کنید که مواد به کار رفته در ژلیش ناخن باعث شکننده‌ شدن و تضعیف بافت ناخن‌ها می‌شود، اما سخت در اشتباهید. مواد ژلیش باعث شکننده‌ شدن ناخن‌ های شما نمی‌شوند بلکه روش‌های پاک‌ کردن و از بین بردن ژلیش است که ممکن است به ناخن‌ها و پوست اطراف ناخن (کوتیکول) صدمه بزند.

روش‌های خانگی پاک‌ کردن ژلیش مانند استفاده از استون و الکل باعث خشک‌ شدن سطح ناخن و پوست دست می‌ شوند. به همین دلیل بهتر است برای پاک‌ کردن ژلیش به تکنسین مورد اعتمادتان مراجعه کنید. البته باید دقت کنید که موادی که برای ژلیش ناخن‌ های شما استفاده می‌شوند مرغوب و مناسب باشند.

مضرات ژلیش ناخن

به دلیل اینکه ژلیش به صورت چند لایه روی ناخن ایجاد می شود، اکسیژن کافی به ناخن نمی رسد. به همین دلیل بهتر است بانوانی که ناخن حساس و ضعیفی دارند از ژلیش استفاده نکنند و یا اینکه بعد از هر بار ژلیش به ناخن های خود استراحت کوتاهی بدهند.

برای برداشتن ژلیش از روی ناخن سعی نکنید از وسایل نوک تیز استفاده کنید. زیرا صدف ناخن آسیب می بیند. کسانی که ناخن می خورند، توصیه می شود از ژلیش ناخن استفاه نکنند.

افرادی که ناخن های حساسی دارند بهتر است به صورت مرتب از ژلیش استفاده نکننده زیرا رنگ ناخن تغییر می کند. بهتر است پس از انجام ژلیش ناخن، حتما از روغن های مخصوص برای دور ناخن استفاده کنید.

هنگام استفاده از دستگاه اشعه UV برای خشک شدن ژلیش ناخن، بهتر است روی پوست دست خود را با کرم ضد آفتاب بپوشانید. زیرا اشعه UV باعث پیری زودرس پوست و به احتمال زیاد سرطان پوست می شود.

بیشتر بخوانید:

کاشت، ژلیش و لاک ناخن در دوران بارداری

آموزش کامل کاشت ناخن با ژل و نکاتی درمورد این روش

آموزش مرحله به مرحله کاشت ناخن طبیعی

آموزش کامل کاشت ناخن میکس با روشی آسان در منزل

آموزش کامل کاشت ناخن گریم با روشی آسان



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.7 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits