دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آموزش استوری اینستاگرام
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
آموزش استوری اینستاگرام برای افزودن عکس و اعمال تنظیمات بیشتر با قابلیت های استوری به طور کامل و افزودن افکت و جلوه و فیلتر استوری.

یکی از ویژگی های اینستاگرام داستان ها یا همان استوری ها هستند که حتما در اینستاگرام خیلی با این موارد روبرو شدید. امروز قصد دارم روش استفاده از این ویژگی اینستاگرام را خیلی سریع و خلاصه و در عین حال ساده توضیح دهم.

در استوری هم در واقع به نوعی شما می توانید تصویری را پست کنید منتهی نه به شکل دائمی و به عبارتی این تصویر منتشر شده در استوری در بخش پست های شما نمایش داده نخواهد شد.

استوری اینستاگرام

برای دسترسی به این بخش بعد از اینکه اینستاگرام خود را روی گوشی باز کردید و در بخش هوم قرار گرفتید (که به طور معمول بعد از باز کردن اینستاگرام ابتداء صفحه هوم را خواهید دید که از پایین صفحه با یک آیکون شبیه خانه مشخص شده است)

خلاصه بعد از اینکه اینستاگرام را باز کردید، روی همان صفحه اولی که مقابلتان قرار میگیرد انگشت گذاشته و به سمت چپ بکشید. الان باید صفحه مخصوص تولید استوری را ببینید.

استوری اینستاگرام

همان طور که ملاحظه خواهید کرد دوربین سلفی گوشی فعال می شود و برای عکس گرفتن از خودتان و آن محیط کافیه روی دایره سفید رنگ پایین صفحه بزنید. برای زیبایی کار شما می توانید قبل از اینکه روی کلید سفید رنگ بزنید که عکس بگیرد می توانید از فیلترهای مختلفی که کنار همان کلید سفید رنگ وجود دارد استفاده کنید لذا برای این کار کافیه با انگشت خود به فیلترها را به سمت راست بکشید تا نمونه های بیشتری را ببینید.

جلوه های استوری اینستاگرام

اما نکته جالب تر اینکه اگر می خواهید از جلوه های بیشتری استفاده کنید خیلی ساده می توانید آنها را پیدا کنید. برای پیدا کردن افکت های بیشتر برای استوری اینستاگرام کافیه روی نامی که در زیر همان صفحه می بینید زده و روی گزینه مرور جلوه ها کلیک نمایید.

افکت های استوری اینستاگرام

حالا شما با گالری جلوه ها روبرو خواهید شد و می توانید از بین آنها هر کدام که مناسب کار شماست انتخاب کنید. در ضمن از بالای صفحه می توانید نمونه های بیشتری از حالت های مختلف ببینید.

بعد از اینکه نمونه مورد نظر را پیدا کردید روی آن زده و کلید امتحان کنید را بزنید.

افزودن جلوه های به استوری اینستاگرام

برای تغییر دوربین، به دوربین پشت برای استوری روی آیکون مشخص شده در تصویر اولی، کلیک کنید.

برای افزودن موزیک به استوری اینستاگرام هم می توانید به مطلب "گذاشتن آهنگ روی استوری اینستاگرام و حل مشکل نبودن گزینه موزیک در استوری" مراجعه نمایید.

برای افزودن ایموجی ها و استیکرها هم روی آیکون مشخص شده در تصویر کلیک کنید.

برای افزودن متن روی استوری روی آیکون Aa کلیک کنید. می توانید رنگ متن را هم با کلیک روی آیکون رنگی بالای صفحه تغییر دهید و از ایکون چپ چین و راست چین و وسط چین هم برای قرار گیری جای متن استفاده کنید. و از نوار لغزنده کناری هم میتوانید برای بزرگ و کوچک کردن فونت استفاده کنید.

شما می توانید از تصاویری که قبلا با دوربین گرفتید و در گالری گوشی موجود است برای ساخت استوری استفاده کنید برای این منظور از پایین صفحه سمت راست روی آیکون مربعی شکل کلیک کرده و تصویر مورد نظر خود را انتخاب کنید.

ساخت استوری اینستاگرام

در ضمن شما می توانید به استوری خود لینک به ویدیوهای IGTV خود بدهید، بنابراین روی آیکون لینک کلیک کرده و روی +ویدیوی IGTV بزنید و از ویدیوها انتخاب کنید.

مرحله آخری که در استوری وجود دارد ارسال کردن استوری است که به چند صورت انجام می گیرید. یکی اینکه می توانید استوری را فقط برای دوستان صمیمی ارسال کنید ومورد دیگر برای همه که بتوانند ببینند و اگر بخواهید می توانید با زدن ارسال به مشخص کنید که برای کدام یک از فالورهایتان ارسال شود.

separator line

همچنین ببینید:

آموزش گذاشتن چند عکس در استوری اینستاگرام | دلگرم

نحوه آپلود و دانلود ویدیو در IGTV اینستاگرام | دلگرم

آموزش ساخت مجموعه در اینستاگرام برای دسته بندی ذخیره شده ها | دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits